شناسه خبر : 41899
سه شنبه 06 بهمن 1394 , 08:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فقر و تجمل، دشمن دستاوردهای ارزشمند شهیدان

محمدرضا سابقی - شرح ماجرای انباشت ثروت توسط سرمایه داران انسان نما به هر شکل و روشی!!  و شکاف فقر و غنا آنقدر طولانی است که نه این قلم بلکه کمتر قلمی قدرت و توان تحریر آن را دارد..

فساد هولناک و بی هویتی و جنایات بیشمار سرمایه داران دنیا پرست که مثنوی هفتاد من کاغذ هم قابلیت ثبت و نگارش آن را ندارد...

اما از دیگر سو..

مثلابه این سوی جامعه که اکثریت مردم را شامل می شود(مستضعفان و محرومین!!) ..و اقشار متوسط و نیازمند را می نگریم//...قشرهای کم درآمد، عیالوار، از کار افتاده، بی سرپرست، بی خانمان مستأجر با اجاره بهای سنگین. خانواده هائی که با عائله پنج شش نفره در یک یا دو اطاق محقر یا زاغه ها به سر می برند، خرج زندگی و تحصیل و لباس فرزندانشان را ندارند در چنین شرائطی فکر کنید چه اتفاق می افتد. فرزندان جوان و نوجوان و دختران دم بخت از یکسو تهی دستی پدر و رنج مادر خود را می بینند و از سوی دیگر پسران و دختران پول دار با لباسها و مدلها و ماشین های آنچنانی و گرانقیمت با رفتارهای عجیب و ناهنجارشان...

 براستی آنها در چنین فضای آکنده از بی عدالتی و تبعیض چه می کنند؟؟؟

 آنها که اصالت دینی و اعتقادی و خانوادگی آنان را محدود کرده است با صبر و عقده های روحی و خواسته های سرکوفته روزگاری را با تلخی و رنج می گذرانند تا شاید فرجی شود و سامانی در زندگی پیدا کنند در میان این خانواده های نیازمند بسیارند که از چنین مصونیت اخلاقی و تربیتی و خانوادگی برخوردار نیستند اینها بندها را پاره می کنند، راه فرار از خانه را پیش می گیرند دختر یا پسری که از خانه بیرون شد در پی یک پناهگاه می گردد تا خواسته های دل خود را آنجا پیدا کند. این پناهگاه ها همواره مطمئن نیستند، بلکه عمدتاً صیادانی هستند که در پی صید ارزان در خیابان های شهر و ترمینال ها و پارک ها پرسه می زنند تا صید خود را به چنگ آورند و با اندک بهائی به دام اندازند و آنان را روانه خانه های تیمی فساد و فحشاء کنند. آمار و ارقام دختران فراری هر روز چهره زشت و ننگین فقر و بی عدالتی و نابسامانی شرائط خانوادگی را در جامعه به تصویر می کشد، اغلب این دختران که در سن و سال نه چندان بالا به دام فساد و فحشاء می افتند در این شرائط رشد می کنند، بخشی از آلودگی های اخلاقی و مفاسد اجتماعی و مواد مخدر و فساد جنسی در این مرداب و لجن زار تولید می شود و به جامعه پخش می گردد. آیا مسئولیت حکومت در این اوضاع و احوال چیست؟ مگر در روایت نخوانده ایم که هرگاه فقر داخل سرزمینی شد دین و ایمان از دروازه دیگر آن دیار بیرون می رود؟ تجربه تلخ استضعاف و بهره کشی از زنان و دختران در جهان مستضعفان ماجرای اسفباری را تصویر می کند که بخشی از آن همان فساد و فحشاء است. که امروزه در جامعه ما رو به رشد است. آیا دستگاه های حاکمه مسئولیت ندارند به این وضع ناهنجار سامانی بدهند؟ آنها که در جای گرم و نرم نشسته اند و برای جامعه نرخ کالا تدوین می کنند از این ناهنجاری ها چه مقدار باخبرند؟ آنها که فرزندان و حاشیه هایشان و مدیران دفاترشان سالی چند بار سفر خارجی می روند و با دلار و ریال!! دور دنیا را گشت می زنند، می دانند در سایه شوم فقر در این جامعه چه اتفاقاتی می افتد؟ آنها که میلیاردها حق این ملت را صرف جشنواره ها و سمینارهای  رنگارنگ تشریفاتی در تالارهای مجلل و غیره می کنند، آنها که میلیونها و میلیاردها صرف تزیین دکوراسیون دفاتر کارشان می کنند. آنها که هرچه می خواهند برایشان فراهم است، می دانند بر دلهای زار نیازمندان چه می گذرد؟!

اینست که برای ریشه یابی فساد و فحشاء باید در جستجوی  عوامل اصلی و نابودی سریع آن بود/... و تا ریشه مفاسد اقتصادی و بی عدالتی خشکانده نشود سخن از مبارزه با مفاسد اخلاقی گفتن راه به جائی نبرده و هرگز نمی برد.

حاصل این نوشتار اینکه::

...  در جامعه از یکسو رفاه و تجملگرایی نقش تخریبی  دارد  که متأسفانه در تشکیلات ما به وفور هم اینک دیده می شود، و از سوی دیگر فقر و نیازمندی و بی عدالتی که زمینه فساد و فحشاء را فراهم می سازد و فقر و فساد و تبعیض سه واژه نفرت باری است که از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و برای ریشه کن ساختن آنها لحظه ای درنگ جایز نیست و این مسئولیت قوای سه گانه است که با انجام فرامین رهیری معظم،  بی چون و چرا باید در این پیکار وارد شوند و گرنه همه چیز بر باد است. و دستاوردهای ارزشمندمان که حاصل خون های مطهر شهیدان است در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بسیار عالی و وزین
متشکرم
چند مطلب میخواستم بنویسم که حالم فعلا مساعد نیست. تا خدا چه بخواهد
لعنت بر نظام سرمایه داری که محصول غرب و استکبار است.
شکاف طبقاتی یعنی ظلم سرمایه دار به دیگران
تبعیض عامل اختلاف و نابرابریهاست
تفاوت استفاده از امکانات یعنی بروز تجمل و فخر
فقر نتیجه ستم چپاولگران
هر زمان با مفسدین مخصوصا یقه سفیدها و اقا زادگان که به فرموده امام خمینی ضد اسلام و دشمن ملت هستند برخورد جدی و قاطع شود. امید نزدیک شدن به آرمان های مقدس شهیدان هست
اللهم عجل لولیک الفرج
تا وقتی شهیدان بصورت و اقعی به مردم معرفی نشوند و ارزشهای دفاع مقدس هشت ساله و برکات خون شهدا و ایثارگری مردم عاشق ایران بیان نشود. و فقط شعار بدهند.
بیم ان میرود که ارزشهای این ملت در معرض خطر باشند.
خوب گفتید و اشاره ای درست نموده اید، و باید فاصله طبقاتی منفور برچیده شود.
و گرنه خون مقدس شهیدان توسط اغنیا و فتنه جویان خدای نکرده پایمال خواهد شد.
با تشکر از نویسنده دانشمند و سایت روشنگر فاش نیوز-حمید مومن
....
احسنت ،نظرم فقط قدردانی از شماست
10دفعه خواندم .♥♥♥♥♥
تشکر
جناب محمدرضا سابقی احسنت بسیار زیبا مشکلات را بیان فرمودید /
واقعا سنگ تمام گذاشتید رحمت بر پدر و مادرت ---شیر مادر حلالت باشه
شهید و جانباز فراوان داده ایم ...برای احیای ارزشهای قرانی و محرومت زدایی و قطع دستان دزدان بیت المال ..، اما..
از کتک خوردن دانشجویان حزب الله برای اعتراضی که بر اساس قانون اساسی بصورت آرام جهت نقد قرارداد کرسنت و سایر قردادهای زیان اور اقتصادی ..با میلیاردها دلار ضرر برای ملت..در مقابل وزارت نفت توسط یگان ناجا متاسف شدم.
اللهم عجل لولیک الفرج
جدای از قضایای برخورد با خواهران محجبه و پاره شدن چادرهایشان در داستان اسفناک نفتی
؟؛،-ضمن تشکر از تعدادی افراد نیروی انتظامی که به اخلاق خوب آراسته اند ..اما تعدادی از آنها با مدارا!! با مفسدان اجتماعی.. و برای مثال تاخت و تاز رانندگان اقازاده و سرمایه دار با ماشین های آنچنانی! ..و سخت گیری با قشر پی کی یا پیکان سوار که از محرومین جامعه انقلاب اسلامی هستند و برخورد تبعیض اموز با انان و برخورد نابرابر با راننده ها هم از رفتار غیر اخلاقی گروه انتظامی مذکور حکایت تلخی است.!
جای تاسفه برای یگان ضرب وشتم دانشجویان معترض به ipc و keresent که صنایع داخلی را تضعیف و صنعت غربیان را توسعه میدهد.
یگانیها فرق زیان و سود ملی را حتما نمی دانسته اند!! و گر نه این رفتار خشن با چند دانشجوی اسلامگرا و شهید دوست و مومن از انها سر نمی زد..
دانشجوی متعهد و متخصص اسلامگرا همیشه از سرمایه داران زیاده خواه و جاه طلب نوعی برخورد غیر انسانی دیده و لیکن او با قوت و خستگی ناپذیر با جاه طلبان و استثمارگران می رزمد. درود بر شهیدان
لعنت بر تجمل..
تجمل آفتی است که هر کس گرفتارش شود لاجرم به جمع مسرفان پیوسته است و دیگر اینکه نشانگر فقر اندیشه و بصیرت است.چرا که ذهنش جز بخود پرداختن فاقد کارایی دیگری است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi