شناسه خبر : 41917
سه شنبه 06 بهمن 1394 , 09:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی‌ که‌ به‌نام‌ آزاده‌ دفن‌ شده

به یادشهید " ایرج خرم‌جاه"

شهیدی که چهارسال به نام یک آزاده دفن شده بود

شهید"ایرج خرم‌جاه" 6 بهمن۱۳۵۱ در  استان البرز به دنیا آمد. در محافل انس با قرآن  شرکت می‌کرد به نحوی که در منطقه ساوجبلاغ در زمینه قرائت قرآن موفق به کسب مقام شد.

علاقه زیادی به بسیج داشت  در حالی که فقط 14 ساله بود تاریخ تولدش را  به سال 1347 تغییر داد و در نهایت موفق به اعزام شد، در نخستین اعزام در «لشکر10 حضرت سیدالشهدا(ع)»، با عنوان غواصِ گردان «فرات» در جزیره مجنون حضور پیدا کرد.

در تاریخ 21/07/1365 به منطقه «شلمچه» اعزام شد و سرانجام دیماه 1365 در عملیات «کربلای 5» بر اثر تیر مستقیم در  (جزیره ماهی) به شهادت نائل آمد.

  پیکر مطهر این شهید  حدود شش ماه میهمان معراج الشهدا بود تا برای مأموریتی دیگر راهی همدان شود . ایرج  به خاطر تشابه فراوان با محمد جواد زمردیان به خانواده زمردیان در همدان تحویل داده شد و این شهید به نام زمردیان به مدت 4 سال در گلزار شهدای همدان آرمیده بود تا محمد جواد از اسارت بازگشت و شهید خانواده زمردیان، گمنام از خانواده خود ماند.

فرازی از وصیت نامه "شهید": خداوندا! عنایتی فرما و صبربده به مادران  و پدران معظم شهدا که شیطان نتواند در این  خانواده‌های محترم و در دلهای ایشان نفوذ کند و به این فکر بیفتند که فرزندشان بی‌جهت به جبهه رفته و شهید شده است.     خدایا! به مادران شهدا صبر بده که چنین فرزندان فداکاری در این جامعه تربیت کرده‌اند و تحویل جامعه داده‌اند تا از کشور عزیزمان پاسداری و حفاظت کنند که این عزیزان با اهدای خون خود دین خود را به اسلام ادا کرده‌اند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi