چهارشنبه 14 بهمن 1394 , 10:12
از رانندگی لودر تا فرماندهی جنگ
به یاد سنگر ساز بی سنگر"شهید مرتضی شادلو"
از رانندگی لودر تا فرماندهی مهندس جنگ
شهید "مرتضی شادلو" درسال ۱۳۶۰به عضویت جهادسازندگی گرمسار درآمد؛ و داوطلبانه به جبهه حق علیه باطل در منطقه عملیاتی جنوب اعزام شد.ابتدا به عنوان راننده ی آمبولانس و سپس راننده ی لودر در واحد مهندسی ستاد پشتیبانی مناطق جنگی جنوب، به خدمت مشغول شد.در عملیات آزادسازی سوسنگرد،همچنین طریق القدس و فتح المبین، حضوری مستقیم وفعال داشت. به سبب شهامت ، ایثارگری و لیاقتی که از خود نشان داد،در عملیات برون مرزی رمضان و مسلم بن عقیل،مسؤولیت یکی از محورهای عملیات به وی سپرده شد.
اودر پاییز ۱۳۶۱در مناطق عملیاتی شمال غرب کردستان و آذربایجان غربی ،عازم شد.در اولین فرصت با توجه به شرایط سخت زمستانی و وجود برف و یخبندان، به احداث دژ و جاده ای بین صائین دژ و بوکان پرداختند . به سبب توانایی ها و مدیریت کامل و با تلاش شبانه روزی وی و دیگر برادران ایثارگر جهادسازندگی پس از سالیان دراز، اولین پل بشکه یی بر رودخانه نصب و همچنین عملیات احداث جادهی ۴۰کیلومتری صائین دژـ بوکان نیز همزمان آغاز شد.
در ادامه ی تلاش بی امانش برای سرکوبی ایادی خائن و وابسته به شرق و غرب سردشت، در تاریخ23بهمن ماه ۱۳۶۳ بر اثر انفجار مین دعوت حق را لبیک گفت و به فیض بزرگ شهادت نائل آمد.
وزیر جهادسازندگی وقت در مراسم تشییع پیکر پاک این سردار رشید اسلام گفت : « انقلاب ما، برای استعدادهای نهفته ی جوانان، حکم کوره ای را داشت که آنها را آبدیده کرد؛ این شهدانی که ما، امروز به خاک می سپاریم ، استعدادهای شکوفای ملت ما بودند؛ که رشد کردند. مگر شهید شادلو که بود؟ کسی که در اول جنـگ راننده ی لودر و بلدوزر بود و بعد رشد کرد و فرمانده مهندسی جنگ شد. اگر ما، توانسته ایم شش سال در مقابل ابرقدرت ها مقاومت کنیم ، به خاطر این خون های پاک است.»