شناسه خبر : 42342
یکشنبه 18 بهمن 1394 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسجدی که در خط مقدم ایستاده

هر ساله یادمان شهدای "نهر خین" در منطقه شلمچه میزبان کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی است. سنگرها، خاکریزها و کانال‌های خاکی کشیده شده تا نهر خین یاد رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را زنده می‌کند.

حسینیه‌ای با استفاده از "نی"، در این یادمان برای استراحت زوار ساخته شده است. یادمان شهدای نهرخین و شهرک ولیعصر(عج) در سه کیلومتری شهرستان خرمشهر در منطقه شلمچه قرار دارد.

نهر خین در منطقه عمومی شلمچه و نزدیک‌ترین مرز آبی با کشور عراق قرار دارد. شهرکی به نام ولیعصر(عج) و روستایی به نام خین پیش از جنگ تحمیلی در کنار نهر خین وجود داشت که دارای بازار و نخلستان بود ولی اکنون فقط مسجد ولیعصر(عج) که مرکز و سنگر مقاومت در جنگ تحمیلی بود، از این شهرک و روستا باقی مانده است.

گفتنی است؛ این مسجد در عملیات کربلای 4 یکی از دیدگاه‌های دیده بانی بوده است.

در حال حاضر این مسجد که در دوران دفاع مقدس سالها به عنوان دیدگاه از سوی دیده‌بان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، در حال مرمت است.

این مسجد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هنگامی که در مقابلش می‌ایستی و بر قامتش نگاه می‌کنی، حرف‌های زیادی را بدون احتیاج به راوی برایت بیان می‌کند.

حکایت این مسجد تعمیر شده، حکایت رزمندگان دیروز است که ظاهرشان را بروز کردند اما باطنشان را مانند آن روزها نگه داشته‌اند. رزمندگان دوران دفاع مقدس هم مانند این مسجد، امروز پیکرشان پیر و زخمی است اما همچنان در خط مقدم مقابل دشمن ایستاده‌اند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi