شناسه خبر : 42802
یکشنبه 02 اسفند 1394 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همه چیز به نان حلال برمی گردد!

آیا این مردم از کره دیگه ای وارد کشور شده اند؟ مثل جنس های چینی که بدل و قلابی اند یا اینکه مشکل از نان حلال و حرام به وجود آمده است؟

حسین افسری- هرچه می کشیم از دست همین فرهنگ های درپیتی است. قدیم ها حرمتی بین کوچکتر و بزگترها بود. آن زمان اگه بزرگتری وارد اتوبوس خط واحد می شد کوچکترها سریعا بلند می شدند و جایشان را به بزرگتر می دادند. زمانی که یک بزرگتر در جمع صحبت می کرد، کوچکتر به خودش اجازه نمی داد در محضر بزرگتر بنشیند و یا وسط حرف های بزرگترها دخالت بیجا کند اما الان باید بزرگترها با درد پا و کمردرد و هزار مشکلات دیگه، داخل اتوبوس سرپا بایستند و کوچکترها هم انگار نه انگار. آیا این مردم از کره دیگه ای وارد کشور شده اند؟ مثل جنس های چینی که بدل و قلابی اند یا اینکه مشکل از نان حلال و حرام به وجود آمده است؟
 
  هنوز محبت در کوچه پس کوچه های قدیمی شهر ها با ساکنین قدیمی دیده می شود. خانه هایی با مردان و زنان قدیمی که ادب را رعایت می کردند و هنوز هم حتی به کوچکترهای خود هم ابراز محبت و علاقه دارند و احترام کوچک و بزرگ را دارند. این آدم ها از زمان های خیلی دور هم نیستند. اگه برگردیم به سه تا چهار دهه قبل همه چیز تداعی می شود. حالا چه شده که تعدادی از جوان های ما اینقدر خودخواه و متکبر شده اند؟ و هیچ از حرمت و احترام چیزی نمی دانند و با کمال بی ادبی در حضور بزرگترهایشان هتاکی می کنند و خودشان را داناتر از بزرگترهایشان می دانند؟



 

  من امروز به یک جمله ای برخورد کردم که نوشتن آن زیباست. اگر پولی که صرف چیپس و پوفک کودکان می شود، صرف آموزش فرهنگ می شد، فرهنگ کشور دگرگون می گردید! خانواده های آن زمان فرزندانی تربیت کردند با لباس های خاکی که در جبهه حماسه آفریدند. چون بزرگترها نان بدون غل و غش برای خانواده می آوردند.

  زمانی که دولت و نمایندگان مجلس تمام هم و غمشان شده سیاست و جنجال های حزب گرایی تا اینکه در جامعه اختلاسگری و چپاول نهادینه شد و این فرهنگ غلط و اقتصاد اشتباه در خانه ها جایگزین زحمت کشی و صداقت گردید و بزرگترها انقدر سرگرم کارهای روزمره شدند و در دو شیفت کار می کنند که بتوانند هزینه های زندگی را بر آورده  کنند و از تربیت فرزندان غافل شدند، حالا عاقبتش هم شد این. یعنی الان پسرها با آرایش های زننده در جامعه ظاهر می شوند که خانم ها بجای آنها خجالت می کشند.

  مردان خاکی آن زمان برای آزادی کشور با دشمن می جنگیدند و از جانشان مایه گذاشتند تا توانستند دشمن را از خاک کشورمان بیرون کنند. بعد از جنگ هم همان مردان خاکی رفتند دنبال کار و گرفتاری روزمره خودشان تا بتوانند خانواده خود را بچرخانند. مسبب این ناهماهنگی ها دولت و رجال کشور هستند. با مشکلاتی که برای مردم ساخته اند بزرگترهای خانواده  برای آسایش و یا تربیت فرزندان شان دیگه وقت ندارند. نتیجه اش شده بیکاری جوانان - رها ساختن جوان ها در جامعه - شب نشینی های جوانان در پارتی های غیر اخلاقی - جرم و بزهکاری - اعتیاد - سرقت و...

 


 الان که در آستانه انتخاب نمایندگان مجلس هستیم، آیا نمایندگان برای رفع این مشکلات راهکاری را اندیشیده اند یا نه؟ امید است که نمایندگان مجلس برای رفع این معضلات با دولت فکر اساسی کنند تا ان شاالله شاهد شکوفایی کشور عزیزمان ایران بزرگ باشیم.
کنار این همه مشکلات باید تشکری کنیم از آن دسته جوانان خلاق و باغیرت ایران عزیزمان که با انگیزه برای رشد کشور در این چند ساله اخیر زحمت کشیده اند.

 مردان خاکی زمان جنگ به این جوانان رشید و خلاق افتخار می کنند. چون توانسته اند راه پدرانشان را ادامه دهند و با تمام مشکلات دوش به دوش پدرانشان کار و تلاش کردند. این جوانان با غیرت میتوانند آن فرهنگ سه یا چهار دهه قبل را با حرمت گذاشتن به بزرگترها و کار و تلاش ایران عزیز بزرگ را به شکوفایی برسانند. خداوند نگهدارشان باشد.
فاش نیوز تشکر

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
برادرم حسین خان افسری سلام .

در افکار خود به چه نتیجه ایی رسیده ایی ؟فکر میکنی چه شد که نان حلال کم شد و بجایش حرام خوران با  لباس متزورین به قلع و قمع حلال کاران و حلال خوران پرداختند ...
بهتر نیست بیندیشیم که آب از سرچشمه گل آلود شده است ؟
آیا کشاورزان حلال و حرام را رعایت میکنند ؟ آیا خمس وذکات محصول و احشام خود را به خداوند می پردازند ؟
نزد خود اندیشیده ایی چرا همه ساله بلایای طبیعی زیان فراوان به آنها وارد میکند ؟ آیا  در گذشته که شما اشاره کردید کشاورزان اینچنین بودند ؟

از کشاورز بگیر تا الی ......

آیا باخود نیز رو راستند ؟و خدا را در هر کاری در نظر دارند ؟ویا .....

چند وقت پیش فیلمی دیدم که درآن کشاورزان سوییسی محصولات خودرا داخل گاری بیرون از زمین کشاورزی و لب جاده گذاشته بودند و قیمت را روی محصولات چسبانده بودند وهر کسی چیزی را بر میداشت مبلغ آنرا داخل جعبه ایی که در گاری بود میگذاشت و میرفت ..... به نظر شما در ایران میشود چنین کاری کرد ؟ یا آش رو با جاش میبرند ؟
برادرم حسین خان افسری سلام .

در افکار خود به چه نتیجه ایی رسیده ایی ؟فکر میکنی چه شد که نان حلال کم شد و بجایش حرام خوران با  لباس متزورین به قلع و قمع حلال کاران و حلال خوران پرداختند ...
بهتر نیست بیندیشیم که آب از سرچشمه گل آلود شده است ؟
آیا کشاورزان حلال و حرام را رعایت میکنند ؟ آیا خمس وذکات محصول و احشام خود را به خداوند می پردازند ؟
نزد خود اندیشیده ایی چرا همه ساله بلایای طبیعی زیان فراوان به آنها وارد میکند ؟ آیا  در گذشته که شما اشاره کردید کشاورزان اینچنین بودند ؟

از کشاورز بگیر تا الی ......

آیا باخود نیز رو راستند ؟و خدا را در هر کاری در نظر دارند ؟ویا .....

چند وقت پیش فیلمی دیدم که درآن کشاورزان سوییسی محصولات خودرا داخل گاری بیرون از زمین کشاورزی و لب جاده گذاشته بودند و قیمت را روی محصولات چسبانده بودند وهر کسی چیزی را بر میداشت مبلغ آنرا داخل جعبه ایی که در گاری بود میگذاشت و میرفت ..... به نظر شما در ایران میشود چنین کاری کرد ؟ یا آش رو با جاش میبرند ؟
وایضأ اضافه کنم .

حقیقت گویی .راست اندیشی . واقع بینی . راست کرداری . جوانمردی را دیگر هیچ کس در کشور ما تاب ندارد و خیلی زود از درب دشمنی با تو در می آیند .

چنانچه شک دارید امتحان کنید و نتیجه آنرا چنانچه گذاشتند نفس راحتی بکشی برایمان بنویس,

تملق گویی و چاپلوسی و ریا کاری و ظاهر سازی بسیار بسیاردراین مملکت خریدار دارد .
سلام برادرعزیز و استاد ارجمندم جناب (م . ر . ک )
خدا را گواه میگیرم در ایران ..... اش را با جایش و حتی از صداقت صاحب مال با خبر می شوند و در پی ادرس صاحب مال بر می ایند تا زندگیش همه را با هم بار کنند و ببرند .
یادم امد که شما سیدبزرگوار نوشته بودید با خدا بیامرز پدر بزرگوارتان ان سید جلیل القدر دوران کودکی و جوانیتان را کشاورزی می کردید و با زحمت فراوان رزق و روزیتان را از کشاورزی میگذراندید و شایسته است که شما بیشتر در این زمینه توضیح بدهید .
برادر عزیزم مثلا چند سالی است که خشکسالی بر اثر نباریدن برف و باران در شهر
( مشهد مقدس ) گریبان گیر مردم شده است در این چند سال حتی یک برف تقریبا به اندازه بیست سانتیمتر هم نیامده است .
ایا این معضل را باید از چه زاویه ای نگاه کنیم .
مگر غیر از اینست که خداوند از هر گناهی در می گذرد جزء دروغ و افترا ء در این زمانه هم ماشاالله این دو معضل اجتماعی چنان در مردم رسوخ کرده است که به یک فرهنگ تبدیل شده .
برادر عزیزم من در شهر خودم جنایتهایی را مشاهده می کنم و از روئیت این کارها حالم بهم می خورد من به کار مردم کاری ندارم اما مسئولین چرا اینقدر بی تفاوت شده اند و به معضلات جامعه بی اعتناء هستند .
ایا این بی توجه ای مسئولین چه خطراتی را در پیش دارد و به ارمغان اورده است .
ایا مسئولین در این شهر مقدس امام هشتم یک سری به باغ تالارهای حومه میزنند که شبها چه اتفاقهایی می افتد البته این را نباید از مردم ایراد گرفت زمانی که اقازادگان کشورمان با مانور دادن اتومبیلهای گران قیمت شان در باغ ویلاها مشغول خوشگذرانی هستند و هیچ یک از اقایان جلوی اقازادگانشان را نمی کیرند دیگه از مردم عام چه انتظاری هست .
مردم عام که موعضه دینی نمی کنند بلکه اقایانی که موعضه دینی می کنند اول اقازادگانشان با بی شرمی شروع به ترویج فساد اخلاقی و اقتصادی کردند و مردم هم در پی انها شروع به این اتفاقات کردند .
چرا در تمام کشور تقریبا تا اندازه ای که مردم خوشحال بشوند بارندگی شد اما در شهر مقدس مشهد امسال حتی به اندازه پنج سانتیمتر هم برف نیاده است .
برادر عزیزم شما سئوال فرمودید خودم به چه نتیجه ای رسیده ام .
اری نتیجه فرق بین کشاورزان و مردم صادق سوئیس است که با چه فرهنگی زندگی میکنند .
و کشاورزان زحمت کش کشور خودمان و مردمی که دنبال فرست میگردند تا کشاورز زحمت کش را از زندگی ساقط کنند
فاش نیوز تشکر
حقیقت و صداقت و توفیق بهره گیری از قران و نهج البلاغه بسیار کم شده است البته در بعضی ها که فعلا وجود هم ندارد.. و این یعنی یک جورایی تحت تاثیر ماهواره و فضای آلوده مجازی عقایدمان مورد تهدید واقع شده و ما غافلیم..و در همین فضای شبهه ناک نان حلال هم شبهه دار شده است.
احسنت هزاران احسنت خداوند پدر بزرگوارتان ان سید جلیل القدر را رحمت کند روحش شاد و یادش گرامی باد .
واقعا که چاپلوسی جای رشادت و حقیقت گویی را گرفته است و چاپلوسان نان را به نرخ روز می خورند و دست به سینه به اربابان خود خدمت می کنند و مخلص سینه چاک شیادانند که خون مردم را مثل زالو می مکند .
ارادتمند شما بزرگوار هستم
فاش نیوز تشکر
...
در رای گیری شرکت می کنیم و رای می دهیم ؟!

ولی می دانیم و می دانند ؟!

که اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست و گروهک ها و احزاب و تشکل ها و

جمعیت ها و انجمن ها و قانون جامع کارمندان و گرین کارتی ها و دو تابعیتی ها

و خارج نشین ها وووووووووووو

همسنگری های قانو ن بدست .

همه با معیشت رزمندگان جانبازان ؛ بالاخص 5 % جبهه و جنگ مخالفند ؟!

و تا جان در بدن دارند مبارزه می کنند و در رای خود استوار قدمند ؟!

و اجازه اجرای فرهنگ ایثار و شهادت را به هیچ وجهی مفید به فایده نمی دانند ؟!

فقیر و مظلوم بچه های جنگ ؟!
مرتضی جان همه ما فقیر محبت هستیم از طرف مسئولین به جانبازان محبتی نشده است و همه را در فقر محبت تشنه گذاشتند .
اما در همین دو هفته گذشته تا کنون یک توجه ای به همین سایت فاش بنداز ببین برای اینکه جانبازان از اقایان در کاندیداتوریانها را حمایت کنند همه روانه بازدید از سایت شده اند و جانبازان برایشان عزیز شدند با وعده های پوچ به جانبازان همه بدنبال رای هستند.
فاش نیوز تشکر

...

عزیز دلاور .

و رای می آورند .

زیرا 3 میلیون رای حقوق بگیر ها را دارند .

و رای و یا عدم رای 40 هزار رزمنده جانباز مثلاً 5 % حقوق نگیر و فقیر جبهه

تاثیری در انتخابشان ندارد .

عدل و انصاف و فرهنگ ایثار و شهادت را هم که اعتقادی ندارند .

فعلاً مشغول انباشت ثروت و مقامند .

آرزوی طول عمر جمهوری اسلامی را داریم .

موفق باشی .

...

سلام فاش عزیز انچه نوشتم یک وقعیت است .گرچه یکی ازمشکلات ما انعکاس واقعیت است که باعث حل مشکلات می شودوجامعه ما ازان محروم است وتند تندغافلگیرمی شو یم.تازه این مدیرمجتمع نامه هایمان راچک می کندواثباتش محال است ازنظر قانون ومردم دیده راندید می کنند.ازعدم نشر مکدر نیستم.تشکر
سلام ماده102 ائین دادرسی کیفری انجام هرگونه تعقیب و تحقیق درجرم زنا و لواط وسایر جرائم منافی عفت ممنوع است و پرسش ازهیچ فردی دراین خصوص مجازنیست.مگر در مواردی که جرم درمرئی ومنظرعام واقع شود یادارای شاکی باشد که دراین صورت تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط قاضی دادگاه انجام می شود.این ماده قانون یعنی کو یت برای این جرائم.سال88منزلم سرقت شدومظنون ها هم معرفی شدن بعدازناتوانی مامو پرونده درکشف جرم.گفت ماسارقینی رادرغیاب صاحب خانه گرفتیم ولی صاحب خانه حاضر به شکایت نبود.گفتم بنده خدا ازدزد می ترسیده که به قانون ومجری برمی گرده.سال74درشهری مرزی بازرس اردو نان بودم خبرنگاری شهربنام ترشیزی گفت فلانی می دانم خودت نان غیرسفرشی و تو صف می گیری چرانان های شهراین قدرنامرغوب است گفتم حقیر مترسک سرجالیزم. وقتی تمام آقایان نان سفارشی دریافت مکنندازاین بهتر نمی شود.و باهماهنگی در روزنامه خراسان چاپ شد اوممنوع الورودشدوحقیرهم سه کاره شدم بایک پاو بدون متور(بازرس آردو نان.تلفنچی و نظفتچی)البته باحکم بازرس ویژه اردو نان مسخره است نه. حال هم کسانی که قانون رامی نو یسندومجریان مشکلات مردم برایشان ملموس نیست.تا ادارات ما اعمالش درست نشود ماراه به جای نمی بریم.به نظرحقیردرمجموع مردم ما ازادارات ما عملشان اسلامی تر است.مثال. ماکسی راکه درخانه اش ماهواره داردمامو رجمع آوری ماهواره کردیم ودرکارمان همیشه پس رفت داریم و به جای نمی رسیم و نباید هم توقع باران و....راداشته باشیم.سپاس
سلام بدوستان ایثارگر پیشنهاد می کنم خاطرات بچه های جنگ رابخوانند که معجزه گرند وارامش بخش حقیر تا به حال. ببانظر.نورالدین پسر ایران.کوچه نقاشها.لشکرخوبان و پایی که جاماند.این اخری را دو باره شروع کردم تنها باعضو یت 5هزارتومانی درکتابخانه عمومی.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi