شناسه خبر : 44194
دوشنبه 23 فروردين 1395 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روغن نباتی جهان زنجان و داغ دل ۱۰ فرزند شهید

به ما نه می گویند بروید و حکم اخراج می دهند، نه تکلیف ما را روشن می کنند و نه می گویند بمانید

احمدحیدری -  ۹ کارگر دیگر نیز چند هفته قبل کنار گذاشته شدند این روزها 10 نفر دیگر از کارگران این کارخانه که از فرزندان شاهد و ایثارگر هستند بدون هیچ دلیل خاصی و صرفا" چون نیروی رسمی هستند اجازه ورود و کارت زدن به آن ها جهت ادامه کار داده نمی شود.

به گزارش نسیم زنجان، کارخانه روغن نباتی جهان که در ۱۵ کیلومتری شهر زنجان واقع است، این روزها شاهد کم لطفی دیگری نسبت به فرزندان شاهد و ایثارگر دراین کارخانه است. همانطور که اشاره شد ۱۰ نفر دیگر از کارگران این کارخانه که از فرزندان شاهد و ایثارگر هستند بدون هیچ دلیل خاصی و صرفا" چون نیروی رسمی هستنداز  ورودشان و کارت زدن آنها جهت ادامه کارجلوگیری می شود .

نماینده فرزندان شهید با بیان اینکه آن ها هم اکنون استخدام رسمی این شرکت می باشند ، تصریح کرد: به ما نه می گویند بروید و حکم اخراج می دهند، نه تکلیف ما را روشن می کنند و نه می گویند بمانید! و این باعث بلاتکلیفی ما شده است. وی ، به قراردادی بودن بقیه کارگران اشاره کرد و افزود: قرارداد آنها را یک ماهه می زنند و پس از اتمام اگر بخواهند نگه می دارند و در غیر این صورت ترخیص می کنند و در کل دو سال است که همه اینجا را به مشکل انداخته اند. از حقوق کم می کنند و از ارائه حکم کارگزینی نیز خودداری می کنند که عدم ارائه حکم کارگزینی از سوی مدیر امور اداری کارخانه  نیز خلاف قانون کار است.

نماینده ۱۰ کارگر فرزند شاهد و ایثارگر، گفت: از بیست نفر فرزند شهید این کارخانه نه(9) نفر را در چند هفته اخیر بیرون گذاشته اند و حال نوبت ما ده نفر بقیه است که این بلا سرمان بیاید. این فرزند شهید با بیان این مسئله که در استان هم مسئولان و حتی خود استاندار و مدیر کل سیاسی در جریان موضوع هستندگفت: ولی هیچگونه اقدامی نکرده اند و جواب آن ها این است که جایگاه شغلی خود را حفظ کنید. وی افزود: تا الان مسئول اصلی این شرکت به زنجان نیامده و بعد از تحویل هم فقط در همان موقع آمد و مدیر عامل هم که إسمأ مدیر عامل هست و اختیارات ندارد در سال ۹۴ به شرکت نیامده و تصمیم گیرنده اصلی هم خود آقای... از بلدینگ داروگری است و مدیر عامل فقط آقای قره باغی است و در اینجا هم یکی را رابط آورده اند که اختیاری ندارد و حتی یک مرخصی نمی تواند بدهد، ضمن اینکه مرخصی ساعتی را هم برایمان لغو کرده اند.

این مسئول کارگری ادامه داد: به سراغ استاندار فعلی و استاندار سابق رفتیم و استاندار سابق جواب سر بالا داد و استاندار فعلی هم گفت"اگر اشتغال باشد شما را انتقال خواهیم داد و فعلا" اشتغال خود را حفظ کنید". نماینده این کارگران افزود: کارگران این محل چون سابقه ۸ و ۱۰ ساله دارند حقوقشان بالا رفته و احساس ما این است که هدف اینها این است که افراد قراردادی را با حقوق پایه و دریافت سفته پنجاه میلیونی وارد کار کرده و هر کس هم بخواهد خارج شود باید ۱٫۵ میلیون خسارت بدهد و در واقع می خواهند با حداقل حقوقی که توسط قانون کار تعیین شده است به آن شکل کارگران را راضی نگه دارند!

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
متاسفانه دولت یازدهم در کنار فعالیت چشمگیر در عرصه دیپلماسی خارجی در سرویس دادن و ساپورت به ایثارگران کارنامه درخشانی ندارد یکی از کم لطفی های این دولت خارج کردن سهمیه فرزند شاهد برای فرزندان جانبازان 70 در صد است که هیچ توجیح منطقی ندارد الان فرزندان شاهد و جانباز تحصیلکرده و مدت هاست که بیکارند و امیدواریم دولت تدبیر و امید در برجام 40 یا برجام 50 به وظایف خود در چهار چوب قانون و مقررات اقدام عاجل تر فرمایند و از حق ایثارگران دفاع کنند.
آقای روحانی فقط ایکاش فقط کمی از دلواپسی هایتان برای برجام را تقدیم خانواده بزرگ ایثارگران می کردید تا شاهد این همه کار شکنی از سوی مدیران میانی به کارکنان ایثارگر نباشیم. ایکاش
بسمه تعالی با عرض سلام خدمت مدیریت محترم فاش نیوز اینجانبان جمعی از پرسنل شاهد و ایثارگر جدیدالاستخدام ورودی93 بانک سپه میباشیم با عنایت به اینکه طبق قانون اصلاح بند و ماده 44برنامه پنجم توسعه استخدام ایثارگران مشمول در دستگاه های دولتی که توسط بنیاد شهید معرفی میشوند میبایست به صورت قطعی رسمی انجام پذیرد ولی بانک سپه همانند پرسنل عادی رسمی آزمایشی استخدام نموده اند لذا امید دیدیم از مدیریت محترم فاش نیوز عاجزانه تقاضا نماییم موضوع فوق را در سایت درج و از مسئولین بانک سپه پی گیری نمایید خداوند متعال طول عمر با عزت عنایت فرماید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi