شناسه خبر : 44401
شنبه 28 فروردين 1395 , 15:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولین سالگرد شهید مدافع حرم حبیب جنت مکان/تصاویر

پنج شنبه بیست و ششم فروردین 95 همزمان با شب پر خیر و برکت لیله الرغائب ، اولین سالروز عروج خونین پرستویی خسته دل و رزمنده ای از دوران هشت سال دفاع بود

 فاش نیوز -  پنج شنبه بیست و ششم فروردین 95 همزمان با شب پر خیر و برکت لیله الرغائب ، اولین سالروز عروج خونین پرستویی خسته دل و رزمنده ای از دوران هشت سال دفاع بود که با سر دادن سرود « ارجعی الی ربک،راضیه مرضیه » حبیب الله شد و با بذل جان عزیزش در راه دفاع از حرم اهلبیت رسول الله به دست داعشی های جنایتکار ، حقیقتا جنت مکان گردید .

این مراسم پرشکوه و معنوی با حضور خانواده های معظم شهدای مدافع حرم ، همرزمان شهید ، مردم شهیدپرور اهواز و تنی چند از مسئولین در مسجد مجتمع فرهنگی فجر منعقد شد. بعد از قرائت آیاتی چند از کلم الله مجید ، چند تن از همرزمان شهید درباره سجایای اخلاقی و شجاعت شهید حاج حبیب جنت مکان و انگیزه او برای شرکت در دفاع از حرم حسینی به ایراد سخنرانی پرداختند . همچنین در ادامه برنامه کلیپی از شهید پخش شد که مورد توجه حاضرین در این مراسم معنوی قرار گرفت .

شب هنگام ، وقتی گزارش مختصری از مراسم سالگرد شهید را در گروه تلگرامی هشت فصل ارسال کردم یکی از همرزمانش به نام برادر رشیدپور از رزمندگان دلاور گردان جعفر طیار علیه السلام که خودش نیز در سلک مدافعان حرم است درباره این شهید والامقام چنین نوشت : « حبیب از جمله شهدایی بود که همه بچه بسیجی ها او را می شناختن . من چندین ماموریت در لشکر 7 ولی عصر و تیپ امام حسن علیه السلام با ایشان همرزم بودم . خاطره ای که از ایشون به یاد دارم این است که او در گرما و شرجی مرداد ماه شبها تا صبح روی خاکریز می نشست تا محل سقوط خمپاره های منوری که دشمن روی خاکریز می فرستاد را شناسایی کند و بعد صبح برای آوردن آنها به آن نقطه می رفت . او هر بار یکی از آن چتر منورها را به یک بسیجی هدیه می داد و می گفت : بسیجی که عاشق چتر منور نباشه، بسیجی نیست. تکه کلامش برای نشان دادن آمادگی اش این بود : « هر زمان . هر مکان . حبیب جنت مکان .»

همرزمانش خاطراتی شنیدنی و دلنشین زیادی از این شهید والا مقام به یاد دارند. حبیب از استعدادی خدادادی در سرودن اشعار فی البداهه برخوردار بود. خوش اخلاقی او باعث شده بود که همرزمانش هنوز که هنوز است بگویند: «با حبیب حتی در جهنم هم بهت خوش می گذشت .»

لازم به ذکر است شهید حبیب جنت مکان یکی از شهدای مدافع حرم خوزستانی است که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم اهل بیت به عراق رفت تا تجربه های خود را در اختیار نیروهای مبارز با داعشی ها بگذارد. این جانباز شیمیایی سرافراز هشت سال دفاع مقدس در بین سربازان عراقی به ابوالمکارم مشهور بود. سرانجام این دلاور مرد عرصه جهاد و شهادت در منطقه بیجی استان صلاح الدین عراق در حین انجام ماموریت در روز پنجشنبه 27 فروردین سال 94 با بمب و تله های انفجاری کنترل از راه دورگروهک داعش به شهادت رسید . روحش شاد باد و امید که رهرو صدیقی در راه او باشیم .

گزارش و تصاویر از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام و عرض ادب خدمت مدیریت و کارکنان فاش نیوز
ضمن تشکر از لطف شما رویدادهای ماوقع در حوزه ایثار و شهادت استان خوزستان شهید پرور را پوشش می دهید . بر خودم واجب می دانم از زحمات بی دریغ برادر شبرنگی ، رزمنده دلاور گردان جعفر طیار علیه السلام تشکر کنم که تصاویر داخل مسجد را ثبت کردند .اجر شما و این برادر محترم با شهدا . باشد که با زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا مورد نظر لطف آنها قرار گیریم .
زبان حال همسران شهید مدافع حرم ... شعر از سیده تکتم حسینی

از اولش هم گفته بودم که سری از من
دیدی که من حق داشتم؟! عاشق تری از من
دلبسته‌ات بودم من و دلبسته ام بودی
اما رهایت کرد عشق دیگری از من
آتش شدی، رفتی و گفتی: «عشق سوزان است
باقی نماند کاش جز خاکستری از من
رفتی و جا مانده فقط مُشت پَری از تو
رفتی و باقیمانده چشمان تری از من
فالله خیر حافظا خواندم که برگردی
برگشته ای با حال و روز بهتری از من
من عاشق لبخندهایت بودم و حالا...
با خنده های زخمی‌ات دل می بری از من
عاشق ترینم! من کجا و حضرت زینب؟!
حق داشتی اینقدر راحت بگذری از من...........
خدا با شهدای کربلامحشورش کنه 'شهید چند تا بچه داشت ?
دو تا . یک دختر یک پسر .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi