شناسه خبر : 44433
یکشنبه 29 فروردين 1395 , 12:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسرافیلی خبر داد

عضویت جانبازان مدافع حرم در انجمن جانبازان نخاعی

جانبازان نخاعی

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور گفت: انجمن جانبازان نخاعی کشور جانبازان قطع نخاعی مدافع حرم را از میان رزمندگان لشکر فاطمیون( مدافعان افغانستانی) و رزمندگان زینبیون(مدافعان پاکستانی) شناسایی کرده‌ و مقدمات عضویتشان را فراهم می‌کنند.

حسین اسرافیلی مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور از دیدار با جانبازان نخاعی مدافع حرم خبر داد و گفت: برنامه دیدار و عیادت از جانبازان نخاعی مدافع حرم از سال گذشته در دستو کار بوده است. سال گذشته نمایندگانی از جانب انجمن جانبازان نخاعی از جمله دکتر طاهریان مسئول امور درمانی انجمن به دیدار جانباز قطع نخاعی مدافع حرم ایرانی رفتند که از اهالی شهریار استان تهران است و سعی کردند در این دیدار نیازهای این جانباز در مورد اصول توانبخشی را شناسایی کرده و به او گفته شود که باید چه کارهایی برای مجروحیتش انجام شود.

وی با اشاره به عضویت جانبازان مدافع حرم فاطمیون و زینبیون در انجمن جانبازان نخاعی کشور گفت: انجمن جانبازان نخاعی کشور جانبازان قطع نخاعی مدافع حرم را از میان رزمندگان لشکر فاطمیون( مدافعان افغانستانی) و رزمندگان زینبیون(مدافعان پاکستانی) شناسایی کرده‌اند و در نظر دارند تا بعد از دیدار با همه آن‌ها مقدمات عضویت این عزیزان را در انجمن جانبازان نخاعی فراهم کنند. تا کنون 4 یا 5 نفر شناسایی شده‌اند که دو تن از آنان جانبازان قطع نخاع گردنی هستند.

اسرافیلی با اشاره به عیادت اخیر از جانبازان مدافع حرم گفت: در روز جمعه 27 فروردین ماه 95 4 نفر از اعضای انجمن به نمایندگی از تمام اعضا به دیدار دو جانباز از این جانبازان مدافع حرم فاطمیون و زینبیون رفتند. در این عیادت، سعی شده تا شرایط جانبازان سنجیده شود و کمک شود تا شرایط روی ویلچر نشستن آن‌ها به زودی فراهم شود. برای این جانبازان ابزار بازی همچون میز پینگ پنگ و میز فوتبال دستی فرستاده شده تا آن‌ها بتوانند روحیه خود را به کمک عضویت در انجمن و ارتباط با جانبازان این انجمن بازیابی کنند.

وی افزود: به هر حال وقتی این جانبازان در نخستین روزهای جانبازی خود می‌بینند که کسانی هچون آن‌ها هستند که روی ویلچر نشسته‌اند و به فعالیت‌های روزمره خود رسیدگی می‌کنند و قابلیت انجام کارهای فراوانی هستند، روحیه می‌گیرند و سعی می‌کنند تا به سرعت، خود نیز قابلیت‌های مختلف خود را در دوران جانبازی به فعلیت برسانند. نمایندگان انجمن جانبازان نخاعی که از جابنازان هشت سال دفاع مقدس هستند و سال‌هاست که با زندگی بر روی ولچر و مبارزه با مجروحیت‌های این دروان دست و پنجه نرم می‌کنند در تلاشند با راهنمایی‌های خود روند زندگی عادی و حضور مجدد در جامعه را برای این جانبازان مدافع حرم هموارتر سازند و گوشه ای از تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی در ادامه تصریح کرد: همچنین خبر رسیده یکی از این جانبازان فاطمیون از اهالی تربت جام به تازگی مجروح شده و در بیمارستان رضوی مشهد بستری شده است و طبق برنامه ریزی‌ها قرار شده نماینده انجمن جانبازان نخاعی در مشهد به عیادت این جانباز برود و مقدمات عضویت او در انجمن جانبازان نخاعی را فراهم سازد. این دیدارها ادامه خواهد داشت و انجمن جانبازان نخاعی با عضویت این عزیزان در انجمن امور مربوط به آن‌ها و مشکلاتشان را رسیدگی خواهد کرد.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi