شناسه خبر : 44827
چهارشنبه 08 ارديبهشت 1395 , 16:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دنیا پرتگاه است!

به یاد شهید " مسلم آشتاب "

شهید "مسلم آشتاب " سال 1342در کازرون دیده به جهان گشود .او در تاریخ 1/9/61 به عضویت سپاه در آمد .مسلم بعد از حمله ارتش صدام به مرزهای ایران عازم جبهه ها شد و بیشتر  دوران  زندگیش را در جبهه ها گذراند .

 او از شهریور ماه سال 1359 تا سال 65 موقع شهادتش همواره در جبهه های مختلف مانند سوسنگرد، هویزه، خرمشهر، دهلران، مهران، سردشت، ارتفاعات کردستان و حاجی عمران حضوری گسترده داشت و در عملیات های بیشماری که مهمترین آنها عملیات والفجر 1 و والفجر 8 و خیبر و بدر و کربلای 4 کربلای 5 می باشد شرکت کرد.

و بالاخره در 7 بهمن ماه سال 1365 در شلمچه عملیات کربلای 5 به شهادت رسیده است. آری این است زندگی و این است رزم و شجاعت و این است هجرت به سوی معبود .

بخشی از دل نوشته شهید "مسلم آشتاب ": برادران عزیز توجه داشته باشید و بدانید که این دنیائی که ما در آن زندگی می کنم مانند پلی است که دو طرف آن پرتگاه است یعنی اگر به یکی از دو طرف متمایل بشوی در پرتگاه می افتی بله دنیا همین طور است.

اگر به راهی که پیامبران خدا ما را به آن آشنا کرده اند نرفتیم چه بسا که گرفتار چه مصیبت های دردناکی می شویم و این را بدان که این دنیا که ما در آن به شیوه های مختلف زندگی می کنیم روزگار را می گذرانیم درس و امتحان مدرسه خداوندی است .

پس بیائید نگاهی به گذشتگان خود بکنیم آنهایی که تمام عمر خود را برای جمع آوری مال دنیا صرف کرده اند و بر روی بندگان خدا بزور حکومت کرده اند بخیال آنکه در دنیا همیشه پایدار خواهند ماند اما ببینید چه به روزگارشان آمد چنین آدم هایی هرگز در فکر مرگ نبودند و باور نمی کردند که روزی مرگ آنها را به کام خود می کشد.

خوب ما که می فهمیم این دنیا جای گذر است و خیلی ها آمده و رفته اند و ما که همه  این چیزها را می دانیم چرا به فکر آخرت خود نباشیم چرا نباید قبول کنیم که مال و زر و زیورهای دنیائی به درد آخرت ما نمی خورد .

ما که مسلمانیم و اعتقاد به معاد و قیامت داریم چرا خود را آماده نسازیم و برای سرای دیگر خودمان توشه ای ذخیره نکنیم که راه آخرت ما را تاُمین کند تا جلوی رفتن ما را به آتش جهنم بگیرد.

پس عزیزان بیایید از همین الآن به حساب خود رسیدگی کنیم چون بجز خداوند کریم آدمی از اعمال خود آگاه است و می داند که در روز چه معصیت هایی کرده و مرتکب چه گناهی شده پس بیاید اگر تا بحال در فکر آخرت و مردن نبوده اید از همین الآن از خدا طلب مغفرت کنیم که خداوند بخشنده و رحیم است.

 

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi