شناسه خبر : 44953
یکشنبه 12 ارديبهشت 1395 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صحنه‌ای که قلم از نگارشش عاجزاست

به یاد سردارشهید" مهدی خوش سیرت"

شهید" مهدی خوش سیرت " 19 شهریور1339 در شهرستان آستانه اشرفیه دیده به جهان گشود . وی  سال 1358 موفق به اخذ دیپلم گردید و در خنثی نمودن توطئه های استکباردر منطقه گنبد ، حضوری دلاورانه داشت . 

 آقا مهدی از روزی که به جبهه گام نهاد در مدرسه عاشقان روح الله ثبت نام کرد و هرگز تسویه حساب نگرفت و در عملیاتهای افتخار آفرین طریق القدس، فتح المبین ، بیت المقدس ، فتح خرمشهر ، رمضان ، مسلم ابن عقیل ، محرم ، والفجر4، والفجر6، هور العظیم ، قدس ، بدر ، والفجر8 ، کربلای2 ، کربلای5 ، ونصر4 حضور پیدا کرد .

 بهترین دلیل بر رشادتهای "َشهید" اینکه پس از 13 بار مجروحیت در عملیاتهای مختلف ، هیچگاه در استراحت کامل بسر نبرد بلکه پس از درمان مختصر ، دوباره خود را به صحنه مبارزه و جهاد رساند.

 آقا مهدی با رشادت و مدیریتی که از خود نشان داده بود به فرماندهی تیپ دوم محرم و معاونت فرماندهی لشکر قدس گیلان برگزیده شد .

او  در عملیات نصر 4 – فتح ماووت عراق در تاریخ 6/4/1366 ندای ارجعی الی ربک را از معشوق حقیقی اش شنید و بیتابانه و لبیک گویان به سویش پرکشید.

بخشی از دست نوشته "شهید": من این جملات را موقعی می نویسم که گلوله های آتشین دشمن تمام نقاط پاسگاه  را سوراخ می کند و عزیزان شما در اتاقهای پاسگاه چاره ای جز انتظار ندارند . آری انتظار اینکه گلوله در کجا فرود می آید و چه کسی از این جمع به پرواز درمی آید. عجب صحنه هایی است که قلم از نگارش وترسیم آن عاجز است. به هر گوشه ای که نگاه می کنی بچه ها زانو بغل کرده اند و به همدیگر نگاه می کنند . در یک اتاق دیگر مجروحین برروی تخت افتاده اند و منتظر سرنوشت هستند واز درد ناشی از مجروحیت به خود می پیچند و ناله می زنند و دشمن نیز یک لحظه ازگلوله باران دست بردار نیست.

با یا زهرا(س) و یا حسین و یا مهدی است که آرامش وجود انسان را فرامی گیرد . نمی دانم با این اوضاع آیا عمر اجازه می دهد که جملاتم رابه آخر برسانم؟ خدا می داند .

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi