شناسه خبر : 45001
دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 , 10:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شاکی شدن سرسخت‌ترین مدافعان رابطه با آمریکا!


روزنامه نیویورک تایمز نوشت حکم مصادره 2 میلیارد دلار از اموال ایران، همه را در این کشور از جمله حامیان روابط با واشنگتن را به اعتراض واداشت.
نیویورک تایمز با اشاره به نامه اعتراض محمد جواد ظریف به دبیرکل سازمان ملل نوشت: اینکه ظریف این نامه را نوشته حائز اهمیت است، از جمله به این دلیل که او جزو سرسخت‌ترین مدافعان بهبود روابط با ایالات متحده بوده است. «هم ظریف و هم جان کری جزو معماران ارشد توافق برجسته‌ای بودند که در ماه جولای برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران در برابر کاهش تحریم‌های اقتصادی ایران، به دست آمد. هر دو طرف ابراز امیدواری کردند که این توافق به بهبود روابط دیپلماتیک منجر شود.»
مقامات ایرانی این اقدام را که ناقض اصل مصونیت حاکمیتی کشورهاست، «دزدی آشکار» توصیف کرده و وعده داده‌اند که از مسیر مراجع بین‌المللی، این مبلغ را بازگردانند.
نیویورک تایمز تأکید کرد: در ایران همه حتی مدافعان سفت و سخت توافق هسته‌ای از برداشت دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران خشمگین‌اند.
در گزارش نیویورک تایمز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران آمده است: آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران در سخنانی آمریکا را «نیرنگ‌باز و غیرقابل اعتماد» معرفی کرد. رهبر عالی ایران همواره تأکیدش بر این بوده است که «آمریکا همیشه می‌خواهد به ایران نارو بزند... باقی ماندن محدودیت‌های مالی ایران بخوبی این فرض را ثابت می‌کند.»
آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد: «آمریکا همیشه کارش حقه‌بازی و فریبکاری است. آنها روی کاغذ می‌نویسند که بانکها می‌توانند با ایران همکاری داشته باشند، اما در عمل در واقع دارند ایران‌هراسی می‌کنند تا هیچ کس نتواند با ایران تجارت کند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi