شناسه خبر : 45343
چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درد دل یک جانباز

‌این‌جا بام ایران است با 7000 جانباز و ایثارگر به یادگار مانده از هشت سال دفاع مقدس، 1200 نفر جانباز شیمیایی. چه سرزمین زرخیزی، چه زرهای نابی، چه دستان پرتوانی، چه کسی این معادن را می‌توانست بیابد؟ این همه توان با کدام اتفاق می‌توانست به ظهور برسد،جنگ باهمه بدی‌هایش یک اتفاق خوب بود.

و حالا یکی از این جانبازان شیمیایی که این روزها در روستای دزک از توابع بخش کیار با کشاورزی روی زمینی روزگار می‌گذراند، می‌گوید: هر چه از دوران جنگ فاصله می‌گیریم شاهد بی‌حرمتی‌های بیشتری به جانبازان و ایثارگران هستیم.

صحبت‌های علی‌اکبر سلطانی در گفت‌و گو با خبرنگار ما منطقه چهارمحال وبختیاری:

بنده و هیچ یک از جانبازان و ایثارگران منتی بر سر کسی نداریم. ما آن روزها به صورت داوطلبانه به جبهه اعزام شدیم و در این دوران نیز انتظاری از کسی نداریم ولی گاهی بی‌حرمتی‌هایی را می‌بینیم و حرف‌هایی می‌شنویم که باعث رنجش ما و خانواده‌هایمان می‌شود.

در دوران جنگ چندین نفر از دوستانم به جبهه اعزام شده بودند که وقتی خبر شهادتشان را به من دادند تصمیم گرفتم که برای ادامه راه دوستانم و دفاع از ناموس، آب و خاکم به جبهه بروم.

در سال 62 در «عملیات خیبر» حضور داشتم که نیروهای عراقی از سلاح‌های شیمیایی(گازخردل و گاز اعصاب) استفاده کردند که تا به امروز آثار آن را با خود به یادگار دارم.

بعضی از جانبازان شیمیایی در ظاهر سالم هستند ولی مشکلات اعصاب، مشکلات تنفسی و پوستی دردی است که تا آخر عمر، آن‌ها و خانواده‌هایشان را همراهی می‌کند.

شاید درک مشکلات جانبازان برای همه میسر نباشد ولی برخی جانبازان مشکلاتشان تا حدی است که زندگی روزانه خود و خانواده‌شان را مختل می‌کند.

من با چشم خود رشادت‌ها و فداکاری نوجوان و جوانانی را دیدم که می‌توانستند بدون در نظر گرفتن جنگ، زندگی راحتی داشته باشند ولی برای دفاع از کشور خود وارد میدان جنگ شدند.

سلطانی که بعد از شیمیایی شدن مدتی برای درمان به هلند اعزام شده بود، به ملاقات با سربازهایی که در جنگ جهانی دوم حضور داشتند اشاره می‌کند و گفت: با اینکه زمان حضور ما در کشور هلند سال‌ها از جنگ جهانی دوم می‌گذشت این سربازها که سنی از آن‌ها گذشته بود به یاد دوستان خود از ما عیادت کردند. ولی متأسفانه در کشور ما هرچه از دوران جنگ فاصله می‌گیریم ارزش خون شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم روز به روز کم‌ رنگ‌تر می‌شود و بعضا شاهد بی‌حرمتی‌هایی به شهدا و جانبازان و خانواده‌هایشان هستیم، الفاظی مثل سهمیه‌ای و مواردی مشابه که درد ورنج این افراد را مضاعف می‌کند.

از همه‌ فرزندان این سرزمین می‌خواهم با مطالعه خاطرات و وصیت‌نامه شهدا و شرکت در یادواره‌های شهدا یاد و راه شهدا را زنده نگه داشته وحرمت خون شهدا را حفظ کنند، شخصی با درس خواندن و دختری با حفظ حجاب خود می‌تواند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

اینستاگرام
با سلام درد دل همه جانبازان است که در حال حاضر بدهکار عده ای هم شده ایم حق حقوقمان -احترام و..... همه بماند احترام نمی خواهیم خواهیم لا اقل بی احترامی هم نکنند کاش مسئولین امر به جای تبلیغات یک نظر سنجی می گذاشتند که چقدر ایثارگران از اقایون راضی بوده تا بدانند که دردشان جیست تا صبح ناله زدن واشکهای فرزندان ریخته شدن ومنتظر امبولانس که اقایان کی خواهند رسید ایا پدرش امشب یا فرداشب بر اثر تنگی نفس از بین خواهد رفت وای دردها تا کی شبی چندین قرص خوردن تا کی ...... بگذریم دوستان اگر توجه داشته باشید نمایندگان مجلس تعداد معدودی به فکر ایثارگرا هستند و الباقی هیچ دولت هم همچنین قانون در سا 72 تصویب می شود (ماده190)و ماده(51) ولی دئلت های محترم بنا به د لایل پوچ و قوانین را اجرا نمی کند فقط مسئولین هندوانه زیر بغل می دهند و تبلیغاتهای .....خدا ازشان نگذرد
مسئولین باید به این قشر ایثار خدمت کنند نه به ا ینده خودشان فکر کنند از خدا بترسید آن میز به کسی نماند به اخرتتان به اند یشید و به مشکلات و کرفتاری جانبازان رسیدکی کنید
از تبریز هستم تمام خدمات را ازما گرفتید حتی درمان ما را جانباز 25درصد هستم و اعصاب و روان خدا ازتون نگذرد
سلام همینطور که مردم فهیم اعم از پیر وجوان وتحصیل کرده یا نکرده میدانند که جوانان در هشت سال دفاع مقدس چه رشادتهایی از خود نشان دادنند وقدر یکایک آنها را میدانند انتظار باز ماندگان ویادگاران دفاع مقدس از مسولان لشکری وکشوری این است که آنها هم مثل آحاد مردم قدر این قشر زحمت کش را بدانند حقیر در سال 67 در مناطق شمالغرب کشور ودر مجاور شهرپنجوین عراق دو مرتبه مورد تهاجم شیمیایی از سوی ارتش عراق قرار گرفتم این مدت 30 سال پس از اتمام جنگ با تحمل بیماری های بسیاری ناشی از عوارض شیمیایی هنوز یک مسول جویای حال من نشده که آیا این فرد زنده هست یا نه مابقی را خودتان درک کنید وسلام
با سلام و احترام
لطفا در پی سهمیه بندی شدن ینزین با 60 لیتر بنزین یک جانباز در طول ماه که هرروز بیمار و نیاز به بیمارستان دارد آیا این سهمیه جوابگو هست خود شما فکری بکنید .
با تشکر معادی
ای کاش منم مثل همرزمانم می رفتم و این همه بی احترامی را نمی دیدم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi