شناسه خبر : 45689
شنبه 01 خرداد 1395 , 08:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهارمین نشست حامیان مدافع حرم در حسینیه عشاق العباس(ع)

چهارمین نشست حامیان مدافع حرم در حسینیه عشاق العباس(ع) برگزار شد.

فاش نیوز - چهارمین نشست حامیان مدافع حرم  مقارن با سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در حسینیه عشاق العباس(ع) برگزارشد.

قدم که به کوچه گذاشتم جنب و جوشی به پا بود. طاق نصرت هایی از برگهای سبز درمقابل حسینیه  قد برافراشته و بچه ها در  تدارک برپایی جشن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) بودند و با اینکه سخت به کار مشغول بودند اما با ادب و احترام میهانان جلسه را به داخل راهنمایی می کردند. کفش هایم را در می آورم و آهسته داخل حسینیه  می شوم. خلوت است و هنوز کسی نیامده. با آرامش چشم دل که باز می کنم این بار حسینیه زیباتر و باشکوه تر از همیشه آراسته شده.  گوشه گوشه این مکان مقدس حکایت از ارادت گردانندگان این حسینیه نسبت به صاحب خانه حضرت ابوالفضل العباس(ع) دارد.  تصویر بارگاه ملکوتی ارباب بی کفن (امام حسین)"ع" و  در کنار آن مشک آبی بزرگ یادآور لبهای تشنه مردان و زنان بزرگ حماسه ساز  و جاودانه عاشوراست. و در کنار آن تصاویرشهدای هشت سال دفاع مقدس و بعد هم پرچم هایی از لشکر فاطمیون و زینبیون که نشان از اینکه راه حسین(ع) همچنان ادامه دارد و راه شهادت برای مردان مرد هنوز باز باز است به بارمعنوی این مجموعه می افزاید.

 

 

محو آراستگی و صفای باطنی حسینیه ام که مهدی بغدادی از اعضای فعال حامیان مدافع حرم و از جمله دوستانی است که از بدو تشکیل جلسات به یاری این مجموعه آمده قدم به درون حسینیه می گذارد. تنها 20سال دارد  و دانشجوست و علاوه بر شناسایی خانواده های محروم در منطقه رباط کریم و اسلامشهر، بسیار متواضعانه دراین جلسات کار پذیرایی ازجمع حامیان مدافع حرم را برعهده دارد. زمان را غنیمت می شمارم و سعی می کنم تا آمدن مابقی اعضا با تنی چند از این دوستان گفت وگویی داشته باشم. بعد از سلام و احوالپرسی از اینکه در این سن کم چگونه توانسته قدم در راه مردان بزرگ بگذارد جویا می شوم. او که دانشجوی تربیت بدنی است وگویی سالهاست که با واژه شهادت و دفاع مقدس آشناست برایم می گوید: ما سالهاست که به دنبال شهادت هستیم  ومن هم دوست داشتم که به قافله دوستان شهیدم بپیوندم  وقتی که دیدم  لیاقت شهادت آن را ندارم تصمیم گرفتم در خدمت خانواده شهدای مدافع حرم باشم چرا که خدمت به این خانواده های محروم برابری می کند با جنگیدن در خط مقدم مقاومت.

دکترسعید پیر متولد 1372 و کارشناسی بیهوشی اطاق عمل است. او هم از نخستین روزهای شکل گیری این گروه پای ثابت کار بوده و هم دربحث شناسایی خانواده های محروم تیپ فاطمیون فعال است و هم دربحث درمان به یاری این خانواده ها می شتابد. از او راجع به چگونگی پیوستنش به  گروه سوال می کنم که گوید: از طریق یکی از دوستان با گروه آشنا شدم. البته در ابتدا تعدادمان به اندازه انگشتان یک دست بود و به نوعی یک حس غریبانه ای داشتیم ولی بعد با عنایت خداوند افراد زیادی در ارگانهای مختلف به این جمع اضافه شدند و بحمدالله هرجلسه هم تعداد بیشتری پای کار می آیند.

از حس او به عنوان یک حامی مدافع حرم می پرسم که می گوید: شاید باورتان نشود  یک حس غیرقابل توصیف. زمانی که به دیدار یک خانواده از مدافعان حرم که غالبا از افاغنه هستند می روم می بینم آنها هم مثل ما و جزو ما هستند چرا که آرمانهایمان یکی است. از زمانی که وارد این گروه شده ام  بازتاب و برکات آن  را در زندگی ام بسیار مشاهده کرده ام که همه این موفقیتها را مدیون حضرت زینب(س) می دانم و خدا را بسیار شکر می کنم. امیدوارم این رزقی که خداوند نصیبم کرده قدر آن را بدانم  به درستی از آن استفاده کنم.  

زمانی که دست به دوربین می شوم اصرار دارد که با جانباز باغبانی و برادرتجویدی عکسی یادگاری داشته باشد. می پذیرم و آنگاه فلاش بک.

 

 

خانم شبنم کرامتی از متخصص بیهوشی بیمارستان شریعتی نیز یکی دیگر از اعضای حامیان مدافع حرم است که قبل از تشکیل این گروه، به صورت خودجوش از حمایت کنندگان خانواده های مدافعین حرم تیپ فاطمیون بوده و با گروه های فعال در این زمینه همکاری داشته، پس از آگاهی یافتن از این تشکل، به عضویت گروه درآمده و در زمینه بهداشت و درمان به کمک خانواده های بی بضاعت تیپ فاطمیون آمده است. وی در ابتدای راه، وقتی با اقلیت افراد و کار پرمسوولیت و خطیر در پیش رو مواجه می شود نوعی احساس یاس در دل او جوانه می زند و ادامه راه برای اینچنین هدف بزرگ و ارزشمندی کمی او را به شک وامی دارد اما  توکل به خدا و حضرت زینب(س)  او را به ادامه راهی که در پیش گرفته استوار می سازد.

از حال و هوای این روزهایش می پرسم که می گوید: من از ابتدا در دعاهایم همیشه از خدا طلب می کردم که بتوانم در این راه بزرگ که خدمت به خادمین حضرت زینب(س) و خانواده های آنان که عموما اقشار محروم هستند قدم بگذارم و این را از لطف خدا می دانم و از زمانی که وارد این جمع شده ام از خدا و حضرت زینب(س) مدد می خواهم که همگی در این راه موفق باشیم.

  عقربه های ساعت  4 بعدازظهر را نشان می داد که با آمدن اعضای قدیمی که دیگر در این نشست ها با هم آشنا شده و  دوستانه تر تر برخورد می کردند و همچنین برادر باغبانی که مسوولیت این گروه برعهده ایشان است  با قرایت سوره مبارکه "کوثر" رسمیت یافت. تیم انستیو پاستور با تعدادی از اعضای جدید به همراه دکتر شهبازی عضو هییت علمی انستیتوپاستورایران و آقای بهمنی مسوول بسیج صنعت نفت در این نشست حضور داشتند و همچنین آقای پویا از بنیادشهرری  در بخش شناسایی خانواده های فاتحین و فاطمیون  جهت همکاری با گروه انستیتوپاستور به یاری آنان آمده  بود. در این میان  همگامی تعدادی از جانبازان عزیز نخاعی کشورمان نیز بر زیبایی این نشست افزوده بود.

در همان ابتدای برنامه مهدی بغدادی خاطرنشان می کند که شرایط زندگی خانواده های  رزمندگان ایرانی در سوریه (فاتحین) اصلا خوب نیست چرا که بعضی از آنان پس از بازگشت به سوریه از کار بیکار شده اند و هیچ حمایتی از سوی ارگانی برای بهبود شرایط زندگی خانواده های آنان نشده است.

 

"مسافر" جوان رشیدی است که خود از اعضای تیپ فاطمیون است در بسیاری از موارد هم به کمک خانواده های مدافعین حرم شتافته و از نزدیک شاهد زندگی سخت مدافعین حرم تیپ فاطمیون است نیز حرفهای جالبی برای گفتن دارد. وی در ابتدا خداوند را شاکر است و از  ملت جمهوری اسلامی ایران که شهامت و رشادت را در رگ و پی جوانان افغان دمیده است قدردانی می کند. او می گوید ما در جبهه سوریه زمان کاری نداریم شب، صبح و نیمه شب در حال جنگ با دشمن هستیم اما زمانی که با یکی از مسوولین تماسی می گیریم و کمک می خواهیم جواب تلفن مان را نمی دهند و می گویند ده دقیقه از وقت اداری ما گذشته است!! بسیاری از دوستانم در چند قدمی من به شهادت رسیدند در لحظه آخر به من می گفتند "مسافر" نگذار خون ما پایمال شود. بچه های مدافعین حرم در بدترین شرایط همسر و فرزندان خود را ترک کرده اند و درجبهه می جنگند و خوشبختانه بسیاری از نیروهای پرتلاش این گروه، بعضا شبانه کار درمان خانواده های مدافعین را پیگری کرده اند. اما یکی از برنامه هایی که باید انجام شود اینکه آمار دقیقی از شهدای مدافع حرم در دست نیست. بحث دیگر بحث دی ان ای مدافعین حرم است. من خودم بسیار دیده ام  پدر شهیدی از فاطمیون هست که برای خاکسپاری تمام شهدای مدافع حرم می رود و زیرتابوت همه آنها را می گیرد به امید آن که یک روز فرزند خودش را بیابد و همیشه سوال می کند شاید این شهید فرزند من باشد.  مسیله بعدی که متاسفانه از هیچ ارگانی رسیدگی نمی شود و کسی به خانواده های آنان سری نمی زند اسرایی هستند که در دست داعش اسیرند. خانواده آنها شدیدا از لحاظ روانی نیاز به کمک دارند. باید روی کودکان این خانواده ها کار شود. برای مثال اگر قرار است اسباب بازی برای کودکان تهیه شود این اسباب بازی هدفمند باشد. حزب الله لبنان پس از 13 سالگی یک سری آموزش هایی به کودکان خانواده های مبارزان می دهد که تقویت روحی، روانی و نظامی می شوند و در آخر می بینیم یک کودک 13 ساله حزب الله لبنان از فرمانده آموزش دیده فاطمیون بیشتراطلاعات دارد چرا که روی او کار اصولی و هدفمند صورت گرفته است. حتی وسایل بازی که برای کودکان درنظر گرفته می شود در راستای حرکت های مقاومتی است. وقتی ما بتوانیم از نظر روحی و روانی روی خانواده های فاطمیون کار کنیم آن وقت یکی می شوند مانند عزیزان جانبازی نظیر باغبانی و یا سایر جانبازانی که اینجا حضور دارند.

 

سپس سردار باغبانی در ابتدا گزارشی از کارهای انجام شده در مدت پانزده روز گذشته را اینطور بیان کرد: یکی از برنامه های فرهنگی، برنامه ریزی "کنگره مدافعین حرم ویژه فاطمیون" است که قرار است در آینده ای نه چندان دور انجام شود.

وی در زمینه فعالیت گروه حامیان مدافعان حرم در وزارت بهداشت و درمان با ابراز خوشحالی از  برنامه های انجام شده در این خصوص متذکر شد: خوشبختانه بیمارستان شریعتی یک کلینیک صحرایی برای این خانواده ها دایر کرده و تاکنون 18 نفر از خانواده های مدافعین حرم تیپ فاطمیون را تحت مداوای رایگان قرار داده است. و نیز بیمارستان امام خمینی(ره) که بطور مداوم هفته ای 20بیمار فاطمیون را رایگان مداوا می کند. و همچنین تعدادی وسایل فیزیوتراپی برای جانبازان مدافع حرم خریداری و  با امکانات و وسایلی که از سوی جانبازان دفاع مقدس جمع آوری شده  در اختیار جانبازان فاتحین وفاطمیون قرار گرفته شده است.

وی از دیگر اقدامات اعضای تیم پزشکی هم به جراحی چشم، کلیه و مهمتر از همه مداوای دو نوزاد از خانواده مدافعین حرم که با مشکلات جسمی فراوان و با هزینه ای بالغ بر 80 میلیون تومان مواجه بودند که با کمک اعضای تیم پزشکی گروه، با شرایط مطلوب و به صورت رایگان این نوزادان از بیمارستان ترخیص شدند.

سردارباغبانی همچنین خبر داد:  برای سهولت در امر درمان، تمام خانواده های مدافعین حرم تیپ فاطمیون که از مناطق دورافتاده و حاشیه های شهر برای مداوا به مرکز شهر می آیند مکان حسینیه عشاق العباس(ع) محل نگهداری و پذیرایی از این افراد خواهد بود.

وی همچنین متذکر شد: تامین لوازم اولیه زندگی و تحویل آن درب منازل  خانواده های مدافعین حرم از اقدامات ارزشمند دیگری است که به آن پرداخته  شده است و در بحث اسکان خانواده های آنان  نیز با رایزنی هایی که با شهرداری ها انجام گرفته در زمینه تهیه مسکن مهر قول های مساعدی داده شده است.

 سردار در پایان سخنانشان اظهارداشت: حسینیه عشاق العباس(ع) آمادگی دریافت هرگونه وسایل و مایحتاج زندگی اعم  از فرش، یخچال، پوشاک، آذوقه روزانه و... از سوی افراد نیکوکار  برای خانواده های مدافعین  حرم را دارد.

 در پایان برنامه نیز  تقدیرنامه ای با امضای دکتر قانعی رییس انستیتوپاستور ایران تقدیم سردار باغبان شد.

گزارش و تصاویر از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
این یعنی همان فرمایش حضرت اقا که جانبازان درحال جهاد.میباشند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi