شناسه خبر : 45781
دوشنبه 03 خرداد 1395 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فضیلتی هم ردیف شهادت

سالهاست که زنده نگهداشتن یاد شهدا و نشر فرهنگ جهاد و حماسه یکی از مهمترین اهداف فعالین فرهنگی کشور ماست. هدفی که تا کنون منتج به تولید فیلمها، تألیف کتابها، ثبت عکسها، برپایی اردوها، خلق هنرها و برگزاری یادواره ها و جشنواره های بسیاری شده است.

   امام خامنه ای در دو دهۀ اخیر تأکید زیادی بر زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت داشته اند. همین توجه ایشان نشان دهندۀ ظرفیتهای موجود در این میدان برای رشد و پیشرفت انقلاب در همۀ وجوه آن است.

   گذشته از همۀ حرف و حدیث ها و درخشش ها و کمبودها باید به این نکته توجه داشت که حاصل این فعالیت ها تربیت نسلی شبیه و متأثر از رزمنده های دوران دفاع مقدس است. ظهور و بروز این ادعا را می توان در زندگی شهدای مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام و جوانهای موفق و انقلابی دیگر عرصه های نظام مشاهده کرد.
   خاطره ها «جنگ ندیده ها» را با شهدا آشنا کردند و از دل این آشنایی شهید احمدی روشن ها و اسدالهی ها بیرون آمدند. و در گردش روزگار همین تربیت شده های نسل حماسه مربی نسلهای بعدی میهن خواهند شد.

   تردیدی نیست که راه پیشگامان عرصۀ نشر فرهنگ شهادت در حوزه های مختلف فعالیتی صحیح و اثر بخش بوده و برای رسیدن به مطلوب، باید همین راه را ضمن اصلاح نقص ها و عیب ها و با تقویت قوت ها و استفاده از فرصتها ادامه داد.

   در اینباره بهره گیری از روشهای علمی و شگردهای هنری و ورود جدی این مقوله به نظام های آموزشی کشور گره گشای مشکلها بوده و نباید در گذشته متوقف شد.

   و این همان فضیلتی است که زنده نگهداشتن یاد شهدا را هم ردیف شهادت می کند.
* حمید بناء / ماهنامه همشهری پایداری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi