شناسه خبر : 45810
سه شنبه 04 خرداد 1395 , 12:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای آزادهِ مدافع حرم و فاجعه منابرگزار می شود

یادواره شهدای آزادهِ، آزادگان مدافع حرم اهل بیت(ع) و آزادگان شهید فاجعه منا با حضور شخصیت های لشکری و کشوری برگزار می شود.

فاش نیوز - یادواره شهدای آزادهِ، آزادگان مدافع حرم اهل بیت(ع) و آزادگان شهید فاجعه منا با حضور شخصیت های لشکری و کشوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، نشست خبری"موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان" گرامیداشت سالگرد ارتحال سید آزادگان، حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی و برگزاری یادواره شهدای آزاده فاجعه منا و مدافعین آزاده حرم اهل بیت(ع) با حضور اصحاب رسانه صبح روز دوشنبه در این موسسه برگزارشد.

در این نشست، "فریبرز خوب نژاد" جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی - هنری پیام آزادگان ضمن خیرمقدم به خبرنگاران گفت: مراسم بزرگداشت ارتحال حاج‌آقا ابوترابی، دو روز پیش از مراسم ارتحال حضرت امام(ره) است اما به دلیل عدم تداخل برنامه، قرار است روز ۹ خرداد برگزار‌شود.

خوب نژاد با اشاره به شخصیت معنوی و والای حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی عنوان کرد: مرحوم حاج‌آقا ابوترابی جمع بین الگوی ولایت مداری و خدمت گذاری بی منت بود. چه زمانی که در خط مقدم در حال جنگ با دشمن بود یا آن زمان که در اسارت با روحیه بسیار بالای خود سبب استقامت اسرای دیگر نیز می‌شد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: 10 سال خدمت بی منت حاج آقا ابوترابی نسبت به انقلاب و رهبر انقلاب عواملی است که تکریم این شخصیت را برای ما توجیه می کند، که ما در این مراسم مطلقا دنبال ادای دین عاطفی نیستیم، بلکه دنبال قدردانی نسبت به ارزش‌های والای انسانی این شخصیت بزرگ هستیم.

وی با اشاره به فاجعه منا و وظیفه رسانه‌ها در یادآوری و زنده نگهداشتن خاطره این فاجعه، بیان داشت: با توجه به شیطنت وهابیت‌ طی سال گذشته و کشته شدن بسیاری از زائران خانه خدا در فاجعه منا هرگز نباید اجازه دهیم این فاجعه فراموش شود. قابل توجه آن که در بین شهدای فاجعه منا ۶ نفر از آزادگان نیز به شهادت رسیدند که در این مراسم از خانواده‌های آنها تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی حضور آزادگان در  دفاع از حرم را بعد از سال ها شکنجه، مرهون تربیت بزرگانی نظیر حاج آقا ابوترابی دانست و گفت: امروز کشور سوریه محل هم‌آوردی مقاومت و استکبار جهانی شده که در این راه گروه های زیادی از رزمندگان اسلام در آن صحنه از حیثیت مقاومت دفاع می‌کنند که در میان مدافعان حرم، گروهی از آزادگان نیز حضور دارند که  در این مراسم از ۶ نفر از آنان تقدیرخواهدشد.

 وی با اشاره به تجلیل از خانواده آزاده و جانباز شهید حاج حسن حسین زاده در این مراسم، عنوان کرد: این آزاده و جانباز شهید در دو دوره پیش از انقلاب  و دوران دفاع مقدس طعم اسارت را چشیدند و  از جمله افرادی بودند که پیاده‌روی‌های حرم تا حرم را از سال 70 به همراه حجت الاسلام ابوترابی پایه گذاری کردند.

 "خوب‌نژاد" در پایان این تشست خبری بابیان اینکه امسال این مراسم در چند استان دیگر( اصفهان، خراسان، همدان، قم، خوزستان و آذربایجان شرقی) برگزار خواهد شد گفت: در این مراسم از  13 کتاب منتشر شده در سال 94 و 95 رونمایی خواهدشد.

قابل ذکراست که در این یادواره حجت‌الاسلام سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید به عنوان سخنران حضور خواهد داشت و سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت که خود از آزادگان دوران دفاع مقدس می باشد به بیان خاطراتی از فاجعه منا خواهد پرداخت.

قرار است این برنامه با حضور تعدادی از نیروهای لشکری و کشوری نهم خردادماه از ساعت 17:30 تا 19:30 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شود.

گزارش از: صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
یعنی شهدای مدافع حرم که شجاع ترین ومخلص ترین بشر روی زمین هستند با کشته شدگان مسافرتی منا دریک سطح هستند وباهم مقایسه خواهند شد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi