شناسه خبر : 45896
شنبه 08 خرداد 1395 , 13:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش خبرنگار فاش نیوز از افتتاح مجلس دهم

آیین افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز 8 خرداد ماه با حضور شخصیت های سیاسی و مسئولان کشوری برگزار شد.

فاش نیوز - آیین افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز 8 خرداد ماه با حضور شخصیت های سیاسی و مسئولان کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، در این مراسم که شخصیت های کشوری و لشکری حضور داشتند، با حضور 265 نفر منتخبین ملت، نخستین جلسه علنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی در ساعت 8/45 دقیقه آغاز شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای جلسه علنی معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، نائب رئیس و دبیران سنی جلسه نخست در دوره دهم را قرائت کرد.

اسامی رئیس و دبیران سنی جلسه نخست در دوره دهم را قرائت کرد.

پس از آن آقای عبدالرضا هاشم زاعی مسن‌ترین نماینده به عنوان رئیس سنی مجلس انتخاب شد.

همچنین آقای سید مصطفی ذوالقدر به عنوان معاون اول و خانم ها فاطمه حسینی و سمیه محمودی به عنوان جوان ترین نمایندگان و دبیران جلسه نخست شورای اسلامی انتخاب شدند.

در ادامه‌ی دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آقای افراشته معاون اجرایی مجلس، طی سخنانی به حاضرین خیرمقدم گفت و گزارشی از اقدامات انجام شده برای افزایش توان مجلس و تمهیدات شروع دوره دهم ارائه کرد.

هاشم زاعی رئیس سنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی آغاز رسمیت جلسه مجلس دهم را اعلام کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد به اسم اکثریت، حقوق اقلیت را نقض کند ولی گفت: مجلس دهم نقطه‌ی عطفی است در نظام مردم سالاری و پارلمانی.

 رئیس سنی مجلس با اشاره به رای ملت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آن را بهترین بستر برای نظام پارلمانی دانست و گفت: رای دهندگان با رای به بانوان و جوانان و به نسل جدید فقط به یک برنامه سیاسی رای نداده‌اند.

آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با قرار گرفتن در جایگاه، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، رحمانی فضلی وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

وزیر کشور در گزارش مفصل خود به تمهیدات این وزارت خانه برای برگزاری انتخابات در سال گذشته اشاره کرد.

دکتر روحانی رئیس جمهور امروز شنبه 8 خرداد طی سخنانی در افتتاحیه مجلس دهم شورای اسلامی و تعامل سازنده و همدلی دولت و نمایندگان ملت تاکید کرد.

رئیس قوه مجریه در جلسه امروز مجلس به درود به روان پاک شهیدان، به خصوص شهدای مجلس سخنان خود را آغاز کرد و گفت: مجلس و دولت رسالت و وظایف مشخص و جدای ازهم دارند اما در عین حال وظایف و مسئولیت های مشترک فراوان در کنار یکدیگر دارند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد برای حل مشکلات و نیازهای کشور ما نیازمند تعامل هستیم ولی گفت: ما باید تسلیم قانون شویم و با اجرای قانون است که ما می توانیم از مشکلات کشور به خوبی عبور کنیم.

روحانی در بحث دیگری از سخنان خود، خود را فرزند مجلس دانست و گفت: من 20 سال است که در مجلس تجربه دارم و همه‌ی ما باید از تجربه 9 دوره قبلی استفاده کنیم.

وی خواستار همکاری دولت و مجلس در زمینه تصویب قوانین شد و گفت: باید این همکاری به گونه ای باشد که طرح ها کمتر و لوایح بیشتر باشد و به حول و قوه الهی در مجلس دهم شاهد همکاری بیشتری خواهیم بود.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود از نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

* در حاشیه افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ده ها عکاس، خبرنگار، فیلم‌بردار و گزارشگر داخلی و خارجی افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از لحظ خبری پوشش دادند.

* مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی با پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید زینت بخش مراسم افتتاحیه امروز مجلس بود.

رئیس قوه قضاییه، رئیس شورای نگهبان، رئیس مجلس نهم، مجمع تشخیص مصلحت، اعضای هیئت دولت، فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

تصاویر شهدای قوه مقننه به طرز زیبایی در جایگاه هیئت رئیسه نصب شده بود.

* رئیس سنی مجلس شورای اسلامی هنگامی که می خواست آیت الله گلپایگانی را برای قرائت پیام مقام معظم رهبری به جایگاه دعوت کند، به اشتباه گفت: از جناب آیت الله گیلانی دعوت می کنم تا برای قرائت پیام به جایگاه تشریف بیاورند که این موضوع باعث خنده حضار شد.

* آیت الله گلپایگانی بعد از استقرار در جایگاه سخنرانی به مزاح گفت: خدا آیت الله گیلانی را رحمت کند، نمی‌دانم چگونه در اینجا می‌توانند حضور پیدا کنند.

* قالیباف شهردار تهران مهمان امروز مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

* وزیر کشور در خصوص ترتیب سنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: متوسط سن مجلس شورای اسلامی به 50 سال افزایش یافته است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi