شناسه خبر : 46059
یکشنبه 16 خرداد 1395 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تســهیلات فـــرزندان جــــانبازان و آزادگـان (۳)

در مطلب قبلی متذکر شدیم که دستگاه‌های اجرایی و حتی رده‌های سازمانی بخش‌هایی از بنیاد شهید و امور ایثارگران تصور می‌کنند آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۲۵درصد باطل شده‌است.

یوسف مجتهد - در مطلب قبلی متذکر شدیم که دستگاه‌های اجرایی و حتی رده‌های سازمانی بخش‌هایی از بنیاد شهید و امور ایثارگران تصور می‌کنند آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۲۵درصد باطل شده‌است.

 این موضوع تا آنجا پیش رفت که مدیریت توسعه منابع انسانی و تحول اداری سازمان خصوصی‌سازی طی نامه شماره 9337/2/90 مورخ 90/11/12 درخصوص استفاده فرزندان جانبازان از ماموریت آموزشی موضوع ماده(9) آیین‌نامه ساماندهی از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری استعلام نمود. این معاونت حقوقی طی نامه شماره 15839/222206 مورخ 90/12/22 چنین پاسخ داده است: «از آنجا که ماده (9) مصوبه فوق‌الذکر تاکنون مورد ایراد مراجع ذیصلاح (ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و یا دیوان عدالت‌اداری) قرار نگرفته است و در قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال 1390 نیز در این خصوص حکم مغایری وجود ندارد، لذا معتبر بوده و مقررات حاکم بر ماموریت آموزشی جانبازان در مورد فرزندان شاهد و جانباز نیز لازم‌الاجراست.»

با این وصف هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای بهره‌مندی فرزندان جانباز 25و بالاتر از ماموریت آموزشی وجود ندارد.

آیین‌نامه ماده (67) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که درباره هزینه خدمات آموزشی طرح شاهد در برنامه‌های آموزشی عمومی و سایر برنامه‌های آموزش عالی است، در تاریخ 25/8/94 توسط دولت به دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بنیاد ابلاغ شد. مشمولین این آیین نامه در قالب دو گروه بند (ب) و بند (پ) تقسیم شده‌اند.

در حوزه شمول بند (ب) فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان قرار می‌گیرند، لکن در حوزه شمول بند (پ) که از آن باعنوان مشمولین طرح شاهد نام برده می‌شود، فرزندان جانبازان 50درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان قرار می‌گیرند.

در این آیین‌نامه مقرر شده، مبلغی به منظور تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی مشمولین توسط بنیاد و پس از تصویب شورای طرح و برنامه شاهد به‌عنوان کمک هزینه تحصیلی به مشمولین آن پرداخت شود.

در ماده (2) این آیین‌نامه بنیاد موظف شده‌است در چارچوب اعتبارات مصوب سالانه برنامه‌های آموزش عمومی از قبیل برگزاری کلاس‌های تکمیلی، تقویتی، جبرانی، ارائه وسایل کمک‌آموزشی و آموزش بالینی جانبازان 70درصد و فرزندان معلولان مشمولین طرح شاهد، ارائه خدمات مشاوره‌ای و هدایت تحصیلی تشویق دانش‌آموزان کوشا و ممتاز و حمایت از گروه‌های خاص تحصیلی را برای مشمولین طرح شاهد انجام دهد.

در ماده (3) بنیاد موظف شده است در چارچوب اعتبارات مصوب سالانه درخصوص برنامه‌های آموزش عالی و نیز پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای مشمولین طرح شاهد اقداماتی از قبیل تشویق دانشجویان و طلاب ساعی، مشاوره و هدایت تحصیلی دوره تحصیلات تکمیلی، ارائه خدمات آموزشی به جانبازان ویژه (دو چشم نابینا و قطع نخاع گردن)، جانبازان ویلچری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری و معتمدین را اجرا نماید.

مدت زمان ارائه این خدمات و تسهیلات در بخش آموزش عمومی مطابق مقررات و ضوابط آموزشی وزارت آموزش و پرورش و در بخش آموزش عالی برابر با کف نیم‌سال‌های تحصیلی برای هر مقطع دانشگاهی خواهد بود.

از نکات قابل تامل در این آیین‌نامه آشفتگی و ابهاماتی است که در آن وجود دارد. هر چند ماده (67) بر تامین و پرداخت هزینه‌های خدمات آموزشی طرح شاهد در برنامه‌های آموزش عمومی و برنامه‌های آموزش عالی تاکید دارد، لکن تبصره یک این ماده، بنیاد را موظف کرده نسبت به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به جانبازان 25درصد و بالاتر و خانواده‌های آنان یعنی همسر و فرزندان که در طرح شاهد نیستند نیز اقدام کند.

آیین نامه مصوب هیات وزیران در قالب دو بند (ب) و (پ) دو گروه مشمول ماده (67) و تبصره آن را تعریف کرده است ولی در مواد (2) و (3) آیین‌نامه که بنیاد را به ارائه خدمات موظف کرده است، ارائه خدمات را فقط به مشمولین طرح شاهد که در بند (پ) تعریف شده‌اند اختصاص داده و مشمولین بند (ب) را فراموش کرده است. اگر قرار بود این آیین‌نامه فقط به ماده (67) توجه داشته باشد و تبصره یک آن نادیده گرفته شود، چرا آنان را در حوزه شمول تعریف کرده ولی از ارائه خدمات محروم نموده است. اصلاح آیین‌نامه منطبق با ماده (67) قانون جامع و تبصره یک آن ضروری است که انتظار می‌رود در این خصوص تسریع شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام برای سربازان جانبازکه الان دارن حداقل حقوق رومیگیرن کی تعیین تکلیف میشه؟ چراکارت یکسان‌سازی روواسه سربازان قطع کردن؟ یعنی لیاقت یک دس غذای نصف قیمت روهم نداشتیم
سلام خدمت برادر عزیز جناب مجتهد
برای فرزندان جانباز کمتر از ۲۵ درصد هیچ اقدامی صورت نگرفت؟
سلام
وقت بخیر
آپایگاه خبری فاش نیوز....که حامی و صدای جانبازان ناطق و گویای جانبازان و خانواده شهدا گردیده ای..... خواهش میکنم یادی از معلمان بازنشسته بکنید علی الخصوص جانبازان بازنشسته این سازمان آشفته...و یک یادآوری به مسولین فراموشکار آموزش پرورش که قول داده بودند در هفته معلمی که یک ماه پیش بود ...پاداش فرهنگیان را پرداخت کنند ولی الان.....هیچ کس یادی از ما نمیکند.....علی رغم اینکه بودجه هم تصویب شده است....آقا ما اگر یک هفته قسط بانک ندیم جریمه میشیم آبروی ما را می برند.....ولی الان یکسال بازنشسته شدیم ولی هیچ خبری از پاداش نیست .....واقعا ظلم است.......و با این تفاسیر فکر کنم تا سال دیگه مسولان آموزش پرورش یادی از معلمان بازنشسته نکنند.
هيچكس از دايمي شدن قانون جامع خدمات رساني خبر نداره اطلاع رساني كنه.
سلام ، در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه کشور در مجلس جدید هر دولتی با قول های دلفریب رای مردم را کسب کرد به وعده های انتخابات عمل نکرد و راه خود را رفت. دولت علیرغم فروش روزانه 4 میلیون بشکه نفت که تقریبا معادل فروش دولت قبل است و افزایش بیش از 10 برابری قیمت خدمات دولت و حامل های انرژی و چند برابر شدن مالیات و بسیاری از درآمدهای متفرقه و افزایش 1000 میلیار تومن به بودجه بنیاد هنوز با خزانه خالی مجبور است حق و حقوق ایثارگران را قطع کند.
آنچه واضه و مبرهن است گرایش غربی مسئولان و ضدیت با ارزشهای انقلاب اسلامی میباشد. هیچیک از مسئولین کشور در برابر ضدیت و هجمه بعضی مسئولان به ارزشهای انقلاب اسلامی واکنش ندارد لذا آن بالا بالاها در رفاه و امنیت کامل نشستند و اعتناعی به وضعیت اسفبار و تاسف انگیز ایثارگران بی پناه در مقابل هجمه آن عده مسئولان غربگرا ندارند.
در قوه قضاییه نیز علیرغم استخدام صدها قاضی و دادرس و حفظ شورای حل اختلاف و با توجه به نفوذ انواع کارچاق کن در شبکه مافیای عنکبوتی فساد متاسفانه افرادی بطور آشکار به ارزشهای نظام اسلامی بی احترامی و هتک حرمت میکنند که از حمایت و پشتیبانی افراد با نفوذ و مولتی میلیاردر برخی مسئولان سیاستمدار برخوردار هستند. تبلیغ ضدیت با ارزشهای نظام اسلامی و اهانت سیاسی به عاشقان دین و میهن نهادینه شده و در قالب اظهار نظرات سیاسی و دلسوزی خاله خرسه برای کشور آزادانه فعال و جریان دارد.
حکومت انقلاب اسلامی مورد درخواست عموم مردم است لذا عده ای انگشت شمار که بطور آشکار و علنی بوق ضد انقلاب و ضدیت با ارزشهای نظام هستند طوری وانمود کردند که از طرف تمام مردم با انقلاب اسلامی مخالفت دارند. علی ایحال ادامه وضعیت فعلی از سه سال قبل با حمایت کشورهای غربی دشمن انقلاب اسلامی و عملکرد مظلوم نمایی و افراطی اصلاح طلبان بشدت دل آزار شده نیازمند پاسخ اسلامی و قاطع همچون قیام نهم دی ماه دارد.
باسلام :اینجانب فرزند جانباز متوفی 30درصد ایثارگر کارمند قراردادی وزارت بهد اشت هستم: قانون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی چرا اعمال واجرا نمیشود
اگر مشکل گزینشی و حراستی نداشته باشید انشالله حل می شود
کارت ایثاردارم وفرزندم آزمون استخدام برق منطقه غرب (کرمانشاه -سنندج)داده گفته انداگرتاییدیه کارت ایثارازسپاه یا جهادکشاورزی بیاورید امتیاز حساب می شودبه سپاه وارتش وجهادکشاورزی مراجعه کردم گفتندپرونده نیروی خودمان راتایید می کنیم سوال اینجا است مگر ایثارگرسپاه با ارتش فرق دارد.مگرهدو درجبه نبوده وجان کف دست نگذاشته .وبرای حفظ نظام وآب وخاک وطن جنگ نکرده اند چرا کارت ایثارگری نیروی دریایی ارتش راقبول ندارند.لطفا" جواب بدهید.
باسلام احتراما با توجه به مصوبه شماره 596/10144 مورخ 22/02/95 مجلس شورای اسلامی و تاییده شورای محترم نگهبان و بخشنامه 26145 مورخ 9/3/95 ریاست محترم جمهوری در خصوص قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان آیا با این قانون جانبازان شاغل در مراکز دولتی می توانند با داشتن بیش از سی سال سابقه خدمت به خدمت خود ادامه دهند
باسلام درمیان سایت های مربوط به ایثارگران که مطالعه میکردم دیدم واقعا سایت شما پیگیر حقوق ایثارگران هست ما تعدادی از فرزندان شهدا وجانبازان هستیم که شاهد بی کفایتی مسئولین آموزش کل بنیاد شهید بودیم سال گذشته علیرغم وجود قانون که فرزندان ایثارگران میتوانند هم در کنکور سراسری وهم آزاد ازسهمیه استفاده کنن متاسفانه دراقدامی سازمان سنجش سهمیه مربوط به تعداد بالای 100نفر را حذف کردبدون هیچ توجیحی خواهشمندیم امسال اگر میتوانید کاری درمورد این موضوع بکنید
باسلام با تشکر خوب با این قوانبن زیبا الحمدولله مشکلات ما وفرزندانمان حل شد الان دیگه نوبت نوه ها و .. ماست که اگه مشکلات اونها هم حل بشه میشه کفت میتوان یک الگوی خوبی برای حل مشکلات کشور با این سرعت وبدون نقص بود.
فاش نیوز عزیز خسته نباشید پیشنهادی داشتم اگر مقدور شود که فکر میکنم عالیست مثل مطالبی مفید که جناب استاد مجتهدی مینویسند به نظرم هر هفته یک موضوع خاص از مشکلات روزمره جانبازان وخانواده های معزز شهدا در صفحه ای مشخص طرح شود دوستان نظر مشکلاتشان ارائه دهند وبا بنیاد هماهنگی شود بزرگواران مسئول پاسخ اجمالی ارائه کنند به این وسیله ضمن توجیح دوستان مراجعات بنیاد هم کاهش می یاید مثال سهمیه استخدامی چگونه وچه کسانی میتوانند استفاده کنند یا داروهای ازاد که بیمه قبول نمیکند ویا مسکن وام وووووتنها زحمتی که برای خبرنکارتان هست ارتباط با مسئولین واخذ پاسخ است که جناب ساقی توانائی هماهنگی را دارند موفق باشید طاعات وعبادات دوستان مقبول درگاه اهدیت
سلام بنده با تقاضای خویش براساس بند 27 قانون خدمت رسانی به جانبازان و.... چرا حضور در جبهه اینجانب بمدت 15 مات قبل از استخدام بنده برابر با اعمال ضریب ( یک ونیم) 23 ماه و..... شده ولی اداره آموزش وپرورش آ ش جزو سابقه خدمت حساب نمیکند یعنی بایستی حق بیمه ر ا خودم پرداخت کنم درحالی که ماده 27 (حق بیمه بازنشستگی و....) دولت پرداخت نماید . خواهشمند است رسیدگی و راهنمایی نمائید متشکرم -تبریز
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi