شناسه خبر : 46190
شنبه 22 خرداد 1395 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیداری خاطره انگیز ازباغ موزه "زیبای" دفاع مقدسِ همدان

در فضایی بسیار زیبا و سرسبز دردامنه کوه الوند، که گویی کوه زیبای الوند نیز به تماشای این باغ موزه ایستاده است، و حتی می شود اینطور تصور کرد که کوه الوند نیز یکی از جلوه ها و نمادهای ایستادگی ملت ایران است که به نمایش گذاشته شده...

فاش نیوز - شاید در دوران کنونی که بیست و هشت سال از دفاع جانانه ملت غیور و شهید پرور ایران در برابر متجاوزان بعثی می گذرد، وارد شدن به فضاهایی که آن حال و هوا را برای مردم به ویژه رزمندگان زنده کند نوعی تجدید خاطره باشد و روحیه مردانگی، غیرت، شرافت و عزت جوانان آن روزها را به یاد آورد.

موزه های دفاع مقدس تاحدودی این فضا و روحیه را برای ما بازسازی می کند. بعداز چندین بار رفتن به باغ موزه دفاع مقدس تهران و تجدید خاطرات، فرصتی دست داد تا به صورت کاملا" اتفاقی در معیت دوستان انجمن جانبازان نخاعی سری به باغ موزه دفاع مقدس همدان بزنیم.

 

جای دوستان خالی! فضا و حال و هوایی نزدیک به دوران دفاع مقدس بود. حس زیبا و خوش آیندی که در بدو ورودمان به محوطه باغ موزه دفاع مقدس همدان به ما دست داد، حکایت از آن داشت که می توان یکباردیگر(تاحدودی) به گذشته نه چندان دور برگشت و وجود عطشناکِ دور بودنمان از دوران پرشکوه ایثاروشهادت را به آرامش رساند و کام تلخ رنج ها و مظلومیت های پس از جنگ را شیرینی دوباره بخشید!

باغ موزه ای که به گفته متولیان امر، تحت تدابیر سردارشهیدِمدافع حرم، حاج "حسین همدانی"به بارنشسته و قطع به یقین یکی از زیباترین باغ موزه های دفاع مقدس کشورعزیزمان می باشد.

باغ موزه ای که در شش فاز طراحی شده و اکنون در چهارفاز فعال است و مشتاقانه در انتظار بازدید مردم می باشد. دو فاز دیگر آن هم بقول مسوولین در صورت تخصیص اعتبار ساخته خواهدشد. البته شاید!

در فضایی بسیار زیبا و سرسبز دردامنه کوه الوند، که گویی کوه زیبای الوند نیز به تماشای این باغ موزه ایستاده است، و حتی می شود اینطور تصور کرد که کوه الوند نیز یکی از جلوه ها و نمادهای ایستادگی ملت ایران است که به نمایش گذاشته شده است، ازتجهیزات و ادوات نظامی گرفته تا سامانه های موشکی، لاشه هواپیماهای ساقط شده دشمن بعثی، ماکت عملیات های مختلف، المان های ایثار و شهادت، البسه و یادگارهایی از شهدا، دل نوشته هایی با مضمون ایثار و شهادت در آن جای گرفته و نمادهایی از تونمندی های هسته ای و موشکی نیز درآن به چشم می خورد. اگرچه برای منِ بازدیدکننده که در زمان جنگ و دفاع مقدس چند صباحی حضورِی کمرنگ داشتم و با ادوات و تجهیزات جنگی سروکارداشته ام، بازهم دیدن - هرچند ماکت و نمادهای - آن تجهیزات خالی از لطف نباشد، ضمن اینکه دیدن سانتریفیوژهایی که برای بازدید عموم به نمایش گذاشته  شده نیز واقعا" اقدامی درخور، بجا و شایسته بوده که هرایرانی متعصب و غیرتمندی بادیدن آن به توانمندی علوم پیشرفته روز دانشمندان جوان کشورمان افتخارمی کند و به داشتن چنین هموطنانی می بالد.

واقعا" رشک برانگیز بود حضورکوتاهمان در همدان و باغ موزه دفاع مقدسش. منِ حقیر به نوبه خود از مسوولین استان همدان بخاطر انجام پروژه ای با این سطح و بزرگی و زنده نگهداشتن حماسه دلاوری های رزمندگانمان در هشت سال دفاع مقدس تشکر می کنم و امیدوارم مسوولین دیگر استان ها نیز باتاسی از این کارِ فرهنگی ماندگار، نسبت به ایجادچنین نمایشگاه و موزه هایی، برای شناساندن مظلومیت و ایثار رزمندگان و ایثارگران به نسل کنونی اقدام نمایند.

در پایان به همه عزیزان توصیه می کنم که حتما" از باغ موزه زیبای دفاع مقدس همدان بازدیدی هرچند کوتاه داشته باشند.

گزارش از: خبرنگاراعزامی فاش به کردستان و همدان

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi