شناسه خبر : 46276
سه شنبه 18 خرداد 1395 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت دو داماد یک خانواده در عرصه توان موشکی

شهید مهدی نواب پس از سال‌ها دوستی با محمد قاسم سلگی بر اثر آشنایی اتفاقی با خواهرهمسرم سلگی به خواستگاری رفت، اما جواب منفی شنید.

محمد قاسم سلگی در سال 61 به عضویت سپاه درآمد. در سال 1365 با اندک سنی که داشت وظیفه فرماندهی پادگان کرمانشاه را به‌عهده داشت. بخشی از فعالیت‌های عمده او از همان سال‌های جنگ در مهندسی ــ رزمی سپاه است. در توپخانه سپاه با مهدی نواب و حسن تهرانی مقدم آشنا و این آشنایی به دوستی دیرینه تا لحظه شهادت ختم شد.

پس از اتمام جنگ تحصیلی در نیروی هوایی سپاه در یگان موشکی به‌دلیل تخصص فنی به‌همراه حسن تهرانی مقدم شروع به ادامه کار کرد. از سال 1370 تا 1374 در اکثر شهرهای مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و بندرعباس مشغول به فعالیت نظامی بود. او در استفاده و تعمیرات انواع ماشین‌های سنگین، توانایی بسیاری داشت که مسئولیت فرماندهی ترابری و ماشین‌های سنگین سازمان جهاد خودکفایی سپاه به او سپرده شد.

از سمت راست:‌ شهید مهدی نواب - شهید حسن تهرانی مقدم - شهید محمدقاسم سلگی

مهدی نواب در سال 65 وارد سپاه پاسداران شد. سال ۷۱ از سپاه استعفا داده تا بتواند در مغازه نجاری خدمت پدر باشد.

پس از تکرار چندین بار خواستگاری و جواب منفی شنیدن، ایام شب قدر در سجده به حضرت علی (ع) می‌گوید "یا مهر این دختر را از دلم بیرون کن و یا اینکه اگر قسمتم هست او را نصیبم کن." پس از این که از سجده بلند می‌شود محمد سلگی به او می‌گوید که مادرهمسرم اجازه داده است که به خواستگاری بیاند. او در سال 74 ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک دختر است.

اواخر سال ۷۷ با دعوت شهید تهرانی مقدم به کار بازگشت و در سال 79 مجددا به عضویت سپاه درآمد. شهید نواب سال‌ها در پادگان شهید مدرس و در جهاد خودکفایی مشغول به تحقیقات موشکی بود. همچنین مشاور و مسئول آزمایشگاه پژوهشکده و تست سوخت پادگان شهید مدرس، مسئول سمعی بصری جهاد خودکفایی و مسئول کوهنوردی را بر عهده داشت.

شهید نواب و شهید سلگی که در توپخانه سپاه با یکدیگر آشنا شده بودند، در نهایت بعد از سال‌ها رزمندگی و کار جهادی در عرصه توان موشکی جمهوری اسلامی در پادگان شهید مدرس و در کنار شهید حسن تهرانی مقدم و دیگر همکارانشان در 21 آبان 90 با انفجاری که در این پادگان صورت گرفت نامشان کنار 38 نفر دیگر در زمره شهدای اقتدار جای گرفت.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi