شناسه خبر : 46489
دوشنبه 24 خرداد 1395 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرایط ماده45 قانون خدمت وظیفه

ضوابط و مقررات عمومی مربوط به ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی :

1-  با توجه به این که معافیت های ذکر شده در ماده 45 قانون به عنوان امتیاز در نظر گرفته شده و در قالب معافیت کفالت قرار نمی گیرند لذا غیبت مشمولان مانع بهره مندی ازامتیازات متعلقه نمی باشد.
2-  مشمولانی که در حین خدمت مرتکب فرار شده و در شمول معافیت ایثارگران قرار داشته باشند باید ابتدا به یگان خدمتی مراجعه و با ارائه گواهی اشتغال به خدمت به درخواست آنان رسیدگی می گردد.
3-  مشمولانی که در حین آموزش در شمول معافیت قرار گیرند پس از اتمام آموزش از خدمت ترخیص خواهند شد .
تبصره: مشمولانی که دوره آموزشی نظامی را به اتمام رسانده یا دارای برگ کفایت آموزش بسیج می باشند نیازی به ارائه تعهد ندارند.
4- ایثارگرانی که به موجب ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی اصلاحی مصوب 1390 فرزند خود را معاف کرده اند، چنانچه همان فرزند پس از اخذ کارت معافیت ، دریکی از نیروهای مسلح به عنوان نظامی (کادر ثابت یا پیمانی) استخدام شود ، امتیاز معافیت به قوت خود باقی بوده و می توانند با ابطال کارت معافیت صادره ، برای فرزند دیگر خود با همان امتیاز تقاضای معافیت نمایند.
تبصره:ملاک استخدام در نیروهای مسلح و صدور گواهی استخدامی منوط به طی تمام مراحل گزینش و استخدام و صدور اولین فیش حقوقی و اشتغال به خدمت خواهد بود.
تبصره: ابطال کارت و صدور معافیت فقط برای فرزندان ایثارگران صورت می پذیرد و برادر ایثارگر نمی تواند از این امتیاز برخوردار شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi