شناسه خبر : 46865
دوشنبه 07 تير 1395 , 14:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تصویری اربعین جانباز شهید اسماعیل طرفی

سوم تیر ماه مصادف بود با چهلمین روز پرواز کسی که از 28 سالِ پیش فردوس برین جایش بود. حکایت، حکایت جانباز نخاعی – گردنی حاج اسماعیل شهابی طرفی است

فاش نیوز -

بوی گل می آید و گل رفته است  -  غرق آوازیم و بلبل رفته است

سوم تیر ماه مصادف بود با چهلمین روز پرواز کسی که از 28 سالِ پیش فردوس برین جایش بود. حکایت، حکایتِ جانباز نخاعی – گردنی حاج اسماعیل شهابی طرفی است که در بیستم مهرماه 1340 در روستای ام الچلاچ از توابع بستان در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. بعد از پیروزی انقلاب به خاطر علاقه و اعتقادش در حفظ دستاوردهای نهضتی که از دوران نوجوانی برای آن تلاش کرده بود، در اول مرداد 59 به استخدام سپاه درآمد.

بعد از شروع جنگ تحمیلی در اکثر جبهه ها حضور پیدا کرد و از کیان جمهوری اسلامی دفاع نمود. او دیده بان هوشیار جبهه ها بود که خاک تفتیده جنوب و ارتفاعات غرب از حماسه هایش خاطره ها در دل خود دارد. عشق به مام میهن آن چنان در وجودش تجلی داشت که موقع ازدواج در آذر سال 61 با نوعروس خود شرط گذاشت هیچ وقت مانع حضور او در جبهه ها نشود. حاصل ازدواجش دو پسر و یک دختر شد که کمتر روزی پدر را در خانه دیدند، مگر آن روز که گوهر گرانبهایی از هشت سال دفاع مقدس را تمام و کمال باخود به یادگار آورد.

عیار گوهرِ حاج اسماعیل خیلی بالا بود. آن چنان که در قاموس فرهنگ ایثار و شهادت با واژه جانباز نخاعی-گردنی شناخته می شود. در بامداد هفتم خرداد سال 67 در منطقه عملیاتی کربلای شلمچه، دست نابکار یک تک تیرانداز عراقی با شلیکی آتشین به ناحیه گردن حاج اسماعیل، باعث شد او لایق عنوان شهید زنده گردد و در زمره جانبازان نخاعی از نوع گردنی قرار گیرد.

حاج اسماعیل 28 سال شاداب و با روحیه ای بی نظیر، با مشکلات فراوان برای حفظ این هدیه پر رنج و بلا با روزگار دست و پنجه نرم کرد تا اینکه در27 فروردین 95 خدا براتِ پیوستن او را به یاران شهیدش امضا نمود. اوابتدای سال با عارضه افت فشار در بیمارستان بستری شد، پس از 36 روز درد و رنج مضاعف در کمال ناباوری در مقابل دیدگان اشک آلود همرزمان و خانواده خود در بیمارستان مهر اهواز سرود پرواز  سر داد و
مظلومانه تا معراج دوست بال گشود.

لازم به ذکر است روز پنج شنبه همزمان با هفدهمین روز ماه مبارک رمضان از طرف سپاه ناحیه شوش و بنیاد شهید این شهرستان،با حضور مردم ولایتمدار و ایثارگران، مراسم چهلمین روز عروج ملکوتی سردار صبر  و استقامت، جانباز نخاعی - گردنی شهید «اسماعیل شهابی طرفی» در مرکز فرهنگیِ حسینیه گلزار شهدای شهرستان شوش با شکوه خاصی برگزار شد.

ضمنا مراسمی نیزبه همین منظور با سخنرانی، مداحی و افطار در حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها شهر حر، در چند کیلومتری شوش منعقد گردید.

تهیه عکس و گزارش: جعفری از اهواز

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
............................................

گل از گلش شکفت و دوباره بهار شد
پرواز کرد و ساکن آغوش یار شد
از خطه کویر شمیم صبا رسید
بر مقدمش بسیط زمین لاله‌زار شد
دلگرم بود و منتظر لحظه‌ای شگرف
ناگاه در هوای خوشی بی‌قرار شد
با آن که خصم برگ و برش را شکسته بود
در رهگذار عشق و وفا سایه‌سار شد
از درد همچو گنبد مینا خمیده گشت
جسمش برای روح شهیدش مزار شد
بار سفر که بست دل آسمان گرفت
باران گرفته بود که او رهسپار شد
تا بود آبروی زمین بود و زیب چرخ
تا رفت گونه‌های زمین شوره‌زار شد
تابوت خویش یک تنه بر دوش می‌کشید
از آن زمان که چرخ فلک را سوار شد
آهسته چون نسیم گذشت از کنار ما
با اینکه رفت در دل ما ماندگار شد



اشعار از جانباز دفاع مقدس بهروز ساقی در وصف جانبازان شهید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi