شناسه خبر : 47179
دوشنبه 14 تير 1395 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضیافت افطاری هیئت رزمندگان گردان جعفرطیار(ع)/تصاویر

هم‌زمان با بیست و پنجمین روز ماه رمضان المبارک، هیئت رزمندگان گردان همیشه پیروز جعفر طیار (ع) اهواز خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و رزمندگان این گردان را در محل قرارگاه 25 کربلا (گلف) به ضیافت افطاری دعوت نمود.

فاش نیوز - هم‌زمان با بیست و پنجمین روز ماه رمضان المبارک، هیئت رزمندگان گردان همیشه پیروز جعفر طیار (ع) اهواز خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و رزمندگان این گردان را در محل قرارگاه 25 کربلا (گلف) به ضیافت افطاری دعوت نمود.

این مراسم پرفیض و معنوی با تلاوت آیات قرآن کریم توسط یکی از رزمندگان گردان آغاز شد. در ادامه برنامه، حاج‌آقا حبیب نژاد، خطیب توانمند گردان بابیانی شورانگیز درباره نحوه روابط خانواده با فرزندان برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) سخنرانی کردند که به دلیل جذابیت موضوع قسمت‌های مهم آن به نگارش درمی‌آید. او بابیانی ساده و روان درعین‌حال جذاب برای نسل جوان حاضر در محفل چنین گفت:

«عزیزان! شیطان از اجنه بود؛ اما به مقاماتی رسید که امام ملائکه شد. بااین‌حال غرورش کاری کرد که عاقبت جلوی خدا هم ایستاد. وقتی از درگاه حق رانده شد به عزت و جلال خداوند قسم خورد بندگان خدا را طوری اغوا می‌کنم که جهنمی بشوند. الا مخلصین را که زورشان را ندارم. مرحوم آیت‌الله طباطبایی درباره کلمه اغوا یک بحث کاملی انجام می‌دهد و بیان می‌فرماید اغوا کردن شیطان یعنی گم کردن هدف. اغوا با ضلالت به معنای گمراهی فرق دارد. در اضلال فرد راه را گم می‌کند. مثلاً مذهب بودائی یا زرتشتی تحریف‌شده یا مسیحیت منحرف را انتخاب می‌کند؛ اما گاهی فرد راه را درست می‌آید. شیعه اثنی عشری است. در همین شرایط در اثر اغوای شیطان هدف و مقصد را گم می‌کند. نمی‌داند برای چی تو این راه آمده. بعد از پنجاه سال که صبح بیدار می‌شود، فلسفه آن را نمی‌داند برای چه است؟

 خواهر ما ازدواج کرد صبح رفتیم دیدنش و گفتیم خوب حالا تو این زندگی قرار کجا برسید و هدفتون از ازدواج چه بود؟ گفت: چه؟ گفتم اصلاً با حاج‌آقا دراین‌باره صحبت کردی؟ قراره از این ازدواج خمینی درست بشه؟ علی هاشمی درسته بشه؟ خامنه‌ای درست بشه؟ گفت: ها؟ گفتم بابا اصلاً باهم حرف زدید چند تا بچه داشته باشید؟ چرا دو تا. چرا هشت‌تا؟ دیدم نه تو خط نیست. گفتم بیا این کادو رو بگیر تا بعد بیام باهم صحبت کنیم. این یعنی گم مقصدی!

خب حالا این بچه به دنیا آمد. واقعاً ما اگه انتظار نداشته باشیم خانواده‌های مجاهد فی سبیل الله برای ما بهشتی و چمران درست کنن، پس کی این‌طور بچه‌ها رو درست می کنه؟ هدف‌گذاری و مقصدت برای این بچه چیه؟ به وقت فکر می‌کنی این بچه توست؛ اما به وقت فکر می‌کنی این باید هاشمی بشه. بهشتی بشه.

به مادر شهید علم الهدی گفتند چطور حسین علم الهدی شد؟ گفت من هیچ‌وقت او را بدون وضو شیر ندادم. حتی تو یه زمستانی حالم بد بود و وضو نداشتم. حسین بیدار شد. بااین‌حال به‌سختی از جا بلند شدم و رفتم سر چاه با دلو آب کشیدم و وضو گرفتم. پس اگه زن و شوهر درباره این بچه صحبت نمی کنن پس این بچه واقعاً به کجا برسه؟ توجه به بچه کردی میشه علم الهدی. اگه دختر خانمه میشه بانو مجتهد اصفهانی. این بچه تربیت و زحمتش خیلی فرق می کنه.

برنامه برنامه‌وبودجه آمار داده یک خانواده ایرانی چهار ساعت و هفده دقیقه تلویزیون نگاه می کنه و این خانواده ایرانی در بیست‌وچهار ساعت کمتر از ربع ساعت باهم حرف می زنن. جامعه‌شناس‌ها به این میگن طلاق عاطفی. پدر و پسر، مادر و دختر نمی تونن باهم حرف بزنن. تا به کم صحبت می‌کنند دعواشون میشه. بیایید یاد بگیریم چهار ساعت هفده دقیقه باهم حرف بزنیم. بذارید این دختر به ساعت با پدر یا مادر حرف بزنه.

نه این دختر تو خونه کسی پای حرفش ننشسته، به پسرِ غریبه تو به پیامک بهش می گه تو تنها تک‌ستاره زندگی من هستی و به بستنی براش می خره. می‌برش پارک و چهار ساعت به حرفش گوش می ده. حالا اگه پدر و مادری پای حرف این دختر و پسر می‌نشست تو این راه می‌رفت؟ این دختر رو کسی می تونست بدزدد؟ آن‌قدر احساس اعتمادبه‌نفس می‌کرد که می خوابوند تو گوش طرف!

تو رو خدا مقصدها را روشن کنید. شیطان داره تلاش می کنه که شیعه اثنی عشری مقصدها را گم کنه. آقا مقصد چی بود انقلاب کردیم؟ ما برای اقتصاد انقلاب کردیم؟ شاه اون آخرش همه‌چیز را تو بازار ریخت. روغن سه ریال شد. پیکان جوانان سی‌ودو هزارتومان شد. ما وضع غذاییمون بد نبود. پس مقصد چه بود؟

مرحوم عسکراولادی نقل می‌کند قبل از پیروزی انقلاب به همراه شهید عراقی در دیدار با امام پرسیدم: آقا هدف از انقلاب چه بود؟ معظم له فرمودند: ما برای سه چیز انقلاب کردیم که یک و دوی آن مقدمه و برای تحقق هدف سوم است: شاه را بیرون کنیم، حکومت اسلامی تشکیل بدیم، پرچم حکومت را به دست صاحبش برسانیم.

پس خانواده‌های ما باید برای این هدف خیز بردارند که پرچم را به دست صاحبش بدهند. چطور بچه تربیت کنیم که سرباز امام زمان بشه. خودمون باید چکار کنیم که سرباز امام زمان بشیم. قران خوندنمون چطور باشه؟ صله‌رحم ما چطور باشه؟ چقدر تلویزیون نگاه کنیم؟ چقدر در شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشیم؟ من برای اینکه سرباز امام زمانم باشم چطوری با شوهرم صحبت کنم؟ من می خوام خانمی باشم که در بین سربازان امام زمان جزء سرلشکران حضرت باشم. این هدفِ. هدف باید مشخص باشه.

از آقایان هم بگم. فوتبال رو نگاه می کنن. تکرارشو در برنامه 90 هم می بینن. بعد دیدم وقتی بچه می ره طرف پدرش، بهش پول می ده می گه برو گیم نت. حالا تو گیم نت چی یاد بچه‌ها می دن؟ فیلترشکن بهش می فروشن، چی می بینه؟ ما باید تعریف کنیم تلویزیون، شبکه مجازی، اینترنت چه مقدار باید وقت منو بگیره که برسم به هدف سربازی امام زمان. عزیزان ظهور نزدیکه. باید نسبت خودمونو با ظهور تعریف کنیم. »

لازم به ذکر است این محفل پربار و معنوی با برپایی نماز جماعت ادامه داشت و بعدازآن مدعوین برای صرف افطار به رستوران هدایت شدند.

گزارش از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi