شناسه خبر : 47282
پنجشنبه 17 تير 1395 , 13:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ کفراشی به اعتراض فرزندان شهدا

واکنش آموزش و پرورش به اعتراض فرزندان شهدا درباره اجرا نشدن قانون فوق العاده ایثارگری

رییس سازمان امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش به اعتراض فرزندان شهدا درباره اجرا نشدن قانون فوق العاده ایثارگری واکنش نشان داد.

محمد حسین کفراشی (رییس سازمان امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که برای سال آینده با توجه به در نظر گرفته شدن ردیف استخدامی چه تعداد سهمیه مربوط به ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا است، گفت: در مورد مبحث استخدام، همانطور که وزیر محترم هم اشاره داشتند؛ طی مکاتبات صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، درخواست وزارتخانه برای دراختیار گذاشتن ردیف استخدامی ارائه شده که هنوز بصورت رسمی نتیجه آن اعلام نشده است و اگر رسماً مشخص و اعلام بشود ما نیز براساس قانون، ۲۵ درصد سهمیه را برابر ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران اعمال خواهیم کرد.

کفراشی درباره اعتراض فرزندان شهدا به اجرا نشدن قانون فوق العاده ایثارگری افزود: درمورد فرزندان معظم شهدا؛ براساس ماده ۵۱ قانون جامع ایثارگران که طبق آن دستگاه‌ها مکلف شده‌اند؛ ۲۵ درصد حداقل حقوقی که دولت هرساله برای کارمندان خود اعلام می‌کند، بابت حق ایثارگری پرداخت کنند. این قانون از سال ۹۲ تصویب شده اما ابهاماتی در آن وجود داشته است و منجر به این شده که بعضی دستگاه‌ها این قانون را اجرا کرده‌اند و بعضی دستگاه‌ها اجرا نکرده‌اند.

رییس سازمان امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: با این وجود ما تلاشمان این بوده تا جایی که امکان دارد، با توجه به مشکلات مالی اعتباری که با آن روبرو هستیم، این قانون را اجرا کنیم. از طرف وزیر محترم و معاونت پشتیبانی وزارتخانه تلاشهای جدی صورت گرفت و آنچه که در قانون مصرح و تصویب شده برای جانبازان و آزادگان اجرا شده است، اما در مورد فرزندان شهدا در قانون تصریح نشده بود.

وی ادامه داد: ولی بر اساس ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم که در آن اعلام شده؛ فرزندان شهدا معادل جانباز ۵۰ درصد هستند، مگر در ۳ مورد که شامل حق پرستاری، تقلیل ساعت و بحث خودرو می‌شود، در بقیه موارد امتیازاتی که یک جانباز ۵۰ درصد به بالا دریافت می‌کند باید به این افراد نیز تعلق بگیرد.

کفراشی با اشاره به وجود برخی ابهامات در این زمینه از جمله اینکه در ماده ۵۱ نیامده است، گفت: متاسفانه مشکلی که ما در قوانین ایثارگران داریم، این است که در اجرا یک وحدت رویه وجود ندارد که اگر قرار است؛ قانونی اجرا شود، همه دستگاه‌ها اجرا کنند و اگر هم نیست، هیچ دستگاهی اجرا نکند. چرا که اگر قانونی وجود دارد که باید همه اجرا کنند؛ طبیعتاً مشکلی ایجاد نمی‌شود. اگر یک دستگاهی یک بخشی را اجرا کند و بعد اجرا را متوقف کند و یا دستگاه دیگری نصفه و نیمه اجرا کند؛ بالطبع باعث تبعیض بین دستگاه‌ها و دلخوری می‌شود و ناراحتی مشمولین قانون را در پی دارد.

کفراشی اضافه کرد: متاسفانه این مشکل وجود دارد و ما بار‌ها آن را در شورای مشاوران وزرا و در جلساتی که با عزیزان و مسئولان ذیربط داشته‌ایم، مطرح کردیم و معتقدیم در اینگونه موارد باید طوری عمل شود که دستگاه‌ها پیگیر قوانین لازم الاجرا باشند، چرا که قانون برای اجرا است، باید همه اجرا کنند و یکنواخت هم اجرا کنند که خدای نکرده تبعیضی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که مسئولان بنیاد شهید و مسئولان سازمان مدیریت و همینطور شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران تصمیماتی بگیرند که قوانین و تسهیلات تصویب شده و در نظر گرفته شده برای ایثارگران از سوی همه دستگاه‌ها اجرا شود، لذا در همین راستا وزیر محترم دستور دادند؛ پیگیری‌های لازم صورت بگیرد تا اگر قوانین مشکلی دارد و اگر موانعی در پیش روست و ابهاماتی موجود است، رفع بشوند.

رییس سازمان امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعداد زیاد کارکنان این وزارتخانه که شامل این طرح می‌شوند، گفت: تعداد این عزیزان در آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار بیشتر است و بالطبع بار مالی آن نیز بیشتر است، لذا نیاز به تامین اعتبارات بیشتری وجود دارد و قرار شد که ما این ابهامات را رفع کنیم، مکاتبات با سازمان مدیریت انجام بشود و همچنین راههای دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه مکاتباتی نیز با کمیسیون ماده ۱۶ داشته‌ایم و امیدواریم که انشاءالله با جمع بندی نتایج این کار‌ها، یک تصمیم منطقی در این باره گرفته شود و فوق العاده ایثارگری به فرزندان شهدا نیز تعلق بگیرد.

کفراشی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش تلاش دارد تا حد امکان، آن قوانین مصوب را برای معلمان به خصوص ایثارگران اجرا و شرایط بهتری را برایشان فراهم کند، گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون در وزارت آموزش و پروش بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است و سازمان مدیریت اگر بپذیرد که این اعتبار را تامین کند، آموزش و پرورش برای پرداخت آن هیچ مشکلی ندارد. با این حال سازمان مدیریت اما ابهاماتی وارد می‌کند، لذا ما با مکاتباتی که با این سازمان داریم؛ در تلاشیم تا این ابهامات را رفع کنیم.

وی افزود: به هر حال محدودیتهایی نیز وجود دارد که ما باید بر اساس آن درخواست اعتبار می‌کنیم وانشاءالله به محض اینکه اعتبارات تخصیص پیدا کرد و ابلاغ شد؛ ما هم حتماً اقدامات لازم را برای پرداخت انجام خواهیم داد.

اینستاگرام
ضمن عرض سلام وعيد فطر را بر همهى ايثار گران عزيز وزحمتكشان فاشنيوز تبر يك مى گويم وبه نظر بنده اين ماده ٥١ خيلى تبعض آميز وبدون كارشناسى شده است ، آيا كسى كه سالها در جبهه بوده ويا اينكه ٢٤/. يا ٢٠/. جانبازى داردچرابايد اين قانون بر آنها شامل نشود ؟ آيا اين از عدالت است اميد وارم دستگاه هاو نمايندگان باكمك جناب آقاى مجتهدى كه تمام زحمتها در چنين مسايلى بر دوش وى مى باشد نواقص اين قانون را به گوش مسولين برسانند تا شايد تضيع نشود /.
3 ساله همین حرفای تکراری رو دارن فقط تکرار می کنن
یکبار با قاطعیت اگر غیر قانونی هست برا کل ارگانهارو قطع کنن یا اگر هم قانون هست برا آ.پ هم اجرا کنن تموم شه بره مگر33 میلیارد در قبال 14000 فرزند شهید مبلغ زیادی هست هر کی از راه می رسه اختلاس های هزار میلیاردی می کنه هیچ کس هم زیاد حساسسیت نشان نمی دهند
بخدا خسته شدیم از بی عدالتی نه بخاطر پولش
مثلا حکومت ما عدالت محور هستش بجز عدالت همه چیز دیده میشه
کلا دارای کشور شده برا چند آقا زاده ...
درد زیاد داریم ولی کو گوش شنوا همه دنبال پله وکلید هستند تا بالا بروند

خوب بلدی کارتو.........
سلام علیکم فرق فرزند شهیذد شاغل و بازنشسته در اجرای ماده 51چیست با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi