شناسه خبر : 47319
شنبه 19 تير 1395 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیکر بی سر پسرم ؛ هدیه به حضرت زینب(س)

شهربانو سابقی مادر شهید مدافع حرم رضا اسماعیلی در خصوص خصوصیات پسر شهیدش گفت: پسرم دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد و نایب قهرمان پرورش اندام خراسان رضوی بود، زمانی که 18 سال داشت داماد شد و سپس به سوریه برای دفاع از حرم زینب(س) رفت، دقیقاً پس از شهادت او بود که پسرش به دنیا آمد و طبق وصیتی که کرده بود نام او را محمد رضا گذاشتیم، محمد به نام پدرش و رضا نام خودش، او در وصیت به جا مانده از خود تاکید کرده بود که اگر فرزندم دختر بود اسم او را یا رقیه بگذارید یا زینب.

اجازه نابودی یک آجر از حرم زینبی را نمی دهم
وی با بیان این که به دلیل خطرات موجود و همچنین فوت پدر رضا، من ابتدا موافق رفتن او به سوریه نبودم تصریح کرد: او شدیداً مطیع امر رهبر معظم انقلاب بود و تاکید داشت که بنابر امر ایشان باید به سوریه بروم و همیشه به من می گفت که شما خواهر شهید هستی چرا به من اجازه نمی دهی که بروم؟ من باید بروم تا یک آجر از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) نابود نشود.

این مادر شهید ادامه داد: رضا بسیار شجاع بود، در مدت دو سالی که در سوریه بود پاهایش ترکش خورد و یکبار هم به روایت دوستانش در کنارش خمپاره ای اصابت کرد که همه تصور می کردند شهید شده ولی مدتی در بیمارستان بستری شد، او تمام این جراحات را از ما مخفی می کرد، رضا اینقدر جرأت و شجاعت داشت که یک تیم 20 نفره شناسایی را در سوریه اداره می کرد به طوری که اینقدر نزدیک دشمن بود که می توانست پوتین های آنها را بشمارد.

بریدن سر ؛ بهای توهین نکردن به حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)
وی با اشاره به این مسئله که گروه های تکفیری فیلم اسارت و سر بریدن پسرم را منتشر کردند اظهارداشت: در فیلم نشان داده شده که به رضا می گویند تیغ ما روی سر توست به حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) توهین کن تا آزادت کنیم ولی او گفت که من توهین نمی کنم من به خاطر آنها اینجا آمده ام، رضای من در زمانی که سرش را می بریدند ده بار امام علی (ع) و امام زمان (عج) را صدا کرد.

سابقی فضلی ادامه داد: از میان شهدای فاطمیون ، مراسم تشییع پیکر بی سر پسرم بسیار باشکوه برگزار شد و تمامی شبکه های تلویزیون در تمام طول عید رضا را نشان دادند، او پرچم ایران را بالا برد، تمامی پیکرش زمان تشییع پر از گل بود.
 

 

پیکر بی سر پسرم ؛ هدیه به حضرت زینب (س) 
این مادر شهید مدافع حرم با تاکید بر این که سر پسرم را به حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س) هدیه می کنم اظهارداشت: ما راه امام حسین (ع) را در پیش می گیریم حتی اگر اجازه بدهند من هم مدافع حرم خواهم شد و سنگر پسرم را خالی نمی گذارم، خانواده ما 3 شهید در خرمشهر دارد و رضا هم شهید زینب(س) است و افتخار می کنم که تا آخرین قطره خون با اسلحه خود دشمنان را به درک واصل کرد و سپس اسیر شد.

 

 
منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi