شناسه خبر : 47364
یکشنبه 20 تير 1395 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رفتن من به‌ خاطر حفظ حرم آل ‌الله بود

شهید مدافع حرم سید رضا طاهر از شهدای لشکر عملیاتی 25 کربلا به همراه 12 تن دیگر از یارانش در روز 17 اردیبهشت ماه امسال در خان ‌طومان سوریه به شهادت رسید که پیکرش پس از چند روز بازگشت و در خیل مردم مشتاق و شهید پرور مازندران تشییع شد.

 وصیت ‌نامه ‌ای که شهید طاهر در سال 1394 آن را نوشته بود، در اختیار خانواده این شهید بود که متن آن در ادامه می آید:

 به ‌نام خدای شهیدان

بگو: (ای پیغمبر) «اگر در خانه‌های خود هم بودید، باز آنان که سرنوشت ‌شان در قضای الهی کشته شدن است، از خانه به قتلگاه با پای خود، البته بیرون می‌آمدند. (آیه 154 آل عمران - صفحه70)

 حال آنکه قرار است هر کسی یک روز به ‌دنیا آمده، یک روز از دنیا رود؛ چه خوب است با شهادت باشد، آن‌ هم شهادت در راه دفاع از حریم آل‌الله.

 ای مردم! بدانید رفتن من از روی هوا و هوس نبوده، بلکه به‌ خاطر حفظ حرم آل‌الله و همچنین نگه داشتن جبهه مقاومت در آن سوی مرزها بوده تا اینکه جبهه دشمن، به مرزهای ما کشیده نشود.

 به تأسی از گفته رهبر فقیدم حضرت امام خمینی(ره)؛ «پشتیبان ولایت‌ فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»

حال که زعامت این کشتی پرتلاطم، به‌ دست با کفایت رهبر عزیزتر از جانم افتاده و ایشان نیز به حق، آن را سکانداری کرده، ایشان را در این امر یاری کنید تا بار دیگر علی تنها نماند.

 امیدوارم این قطره خون ناقابلم در درگاه ایزد منان، قیمت داشته باشد و درخت مقاومت اسلامی با آن تنومند گشته، و باعث بیداری مردم مسلمان جهان گردد.

ای همسرم! از اینکه رفیق نیم راه بوده‌ام، شرمنده‌ام. تو را به همان خدایی می ‌سپارم که به طفل صغیر هم روزی می‌دهد.

به پسرم بگو: که چرا به این راه رفته‌ ام؟ هدفم، زندگی عزتمندانه ایران، ایرانی و مردم مسلمان بوده است.

ای پدر و ای مادرم! زیاد گریه و زاری نکنید؛ زیرا دشمن، در آرزوی دیدن اشک شماست و این آرزو را به دل ‌شان بگذارید و قوی باشید.

94/8/21

ساعت 7:45 دقیقه

سرباز کوچک امام زمان(عج) سید رضا طاهر هریکندیی

 خوشحال شدم از اینکه حاج محمد به هدفش رسید

آخرین دست نوشته شهید مدافع حرم سید رضا طاهر ساعتی قبل از شهادت  بدین شرح منتشر شده است:

روزی نزد شهید شالیکار «شهید مدافع حرم حاج محمد شالیکار» نشسته بودیم و ایشان می‌ فرمودند که اگر زمان مرگ ما برسد و ما در جبهه باشیم و قلباً راضی به شهادت باشیم و مرگ ما هم در جبهه رقم بخورد همان مقام بالای شهیدان را داریم و روح ما تا روز قیامت آزاد خواهد بود و ایشان چنان مشتاق شهادت بود که گویی آن‌را در آغوش کشیده بود.

روز عملیات 16 آذر 94 ایشان مجروح شده بودند به ما خبر دادند که ایشان در بیمارستان حلب است یک لحظه به فکر بنده خطور کرد که عشق به شهادت ایشان چه می‌شود آن همه دم زدن از شهادت چه؟ و با خودم می‌گفتم او که حال زیادی دارد و جانباز نیز هست دیگر جانبازی و بعضاً شرایط جانبازی به دردش نمی‌خورد و از آن مهم‌ تر شهید شدنش چه می‌شود؟

حال شایعه‌ ای هم بود که ایشان به تهران رفت ولی بعضی می‌گفتند به‌ خاطر شرایط شیمیایی‌ اش نمی‌ شود به تهران برود تا اینکه خبر به ما رسید معلوم نیست در کدام بیمارستان حلب است.

من یک لحظه با خودم گفتم حتی اگر ایشان از بیمارستان فرار کرده و رفته در یک خط مقدم دیگر تا شهید شود و می‌دانست عملیات ما تمام شده و خلأ عملیات دیگری نداریم، در هر صورت فکر این را نمی کردم قرار است درمان شود و دوباره سالم شود و اگر در بیمارستان بماند به امید برگشت دوباره به خط مقدم است.

تا اینکه خبر شهادت مردی را به ما دادند و من خوشحال از اینکه ایشان به هدف‌ شان رسیدند.

سید رضا طاهر

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi