شناسه خبر : 47415
دوشنبه 21 تير 1395 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کسرخدمت ایثارگران شامل چه افرادی است؟

س -  کسر خدمت ایثارگران شامل چه افرادی می باشد؟
ج - کلیه مشمولین غیر غایب متولد سال 72 و ماقبل آن که در سال 90 و سنوات قبل آن به سن مشمولیت رسیده اند ولی به دلایل قانونی مثل معافیت تحصیلی اعزام آنها به تعویق افتاده است.

 

 


س - سلام حسب  قانون  مصوب  مجلس  ، ماده ۴۴ قانون جامع ایثار گران  دولت  موظف شده است به  جانباز  ۲۵د رصد  و بالاتر  مجوز طرح  ترافیک بدهد ولی  اقدام  نمی کند چه باید کرد؟
ج – دستگاههای اجرایی مکلف به اجرای قوانین مصوب ایثارگران هستند. هر مصوبه ای که اجرا نمی شود باید با طرح شکایت از طریق کمیسیون ماده 16 رسیدگی به شکایات ایثارگران و دیوان عدالت اداری احقاق حق کرد. این مسیر سازو کار پیش بینی شده در قوانین است هر چند طول بکشد باید ایثارگران حجم شکایات خود را در زمینه های مشابه زیاد کنند تا مسیر اجرا سهل شود.

 

 

س - من دانشجوی دانشگاه آزاد سبزوارم و فرزند جانباز۱۵%می باشم ولی از سهمیه ای که جانبازان بالای۲۵%دریافت می کنند بی بهره ایم (درخصوص پرداخت شهریه)
اما شنیدم که درمجلس طرحی عنوان شده که تمامی جانبازان از سهمیه در دانشگاه استفاده کنند .

ج – برابر قوانین موجود همچنان فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر از معافیت شهریه برخوردارند و این موضوع به فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد تسری نیافته است . ضمنا لایحه مورد نظر شما که در مجلس به تصویب رسید ،
در جلسه مورخ 1395/03/17 شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت و رد شد .

 

 

س - رزمندگانی که کمتراز25 ماه حضور داوطلبانه درجبهه دارند، برای خدمت نظام وظیفه فرزندشان چه امتیازی دارند؟
ج - از ابتدای 94سال  کسری های خدمت ایثارگران  برای پسرانشان اعمال نمی شود. مقررات کسر خدمت ایثارگری مصوب سال 90، برای مشمولان غیر غایب متولد سال 1372 و ما قبل که به دلایل قانونی مانند ادامه تحصیل تاکنون به خدمت اعزام نشده و در آینده در مهلت های قانونی به خدمت اعزام می شوند کماکان به قوت خود باقی است. لذا اگر دارای شرط فوق نباشید امتیازی نخواهد داشت .

اینستاگرام
آیا منطقه سومار بعد اتمام جنگ منطقه عملیاتی هست و من میتوانم کسر بگیرم یا نه؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi