شناسه خبر : 47446
چهارشنبه 23 تير 1395 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقابله باداعش مقابله‌ی فرهنگی‌

مدیرمسئول مرکز مستند حقیقت گفت: مقابله جدی با جریان داعش مقابله فرهنگی است لذا باید پدیده داعش را به خوبی شناخت.

"مرتضی شعبانی" مدیرمسئول مرکز مستند حقیقت و مستندساز حوزه مقاومت پیرامون محورهای دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی گفت: جریان داعش برخاسته از وهابیت است. اینان کسانی هستند که ادعای مسلمانی دارند و به عنوان مسلمانان تندرو شناخته می‌شوند. اینان اعتقاداتشان را از وهابیت گرفته‌اند و متاسفانه اروپایی‌ها و غیر مسلمان‌ها اینها را جزئی از بدنه اسلام می‌دانند.

شعبانی اظهار داشت: مثلا ما وقتی از مسیحیت ارتودکس و کاتولیک حرف می­‌زنیم چقدر آنها را می­شناسیم و این دو فرقه برای عموم مردم قابل تجزیه نیستند و از اختلافات و اشتراکات شناخت دقیقی ندارند. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که غیر مسلمانها تفکیکی بین جریانات اسلامی قائل شوند. البته متفکرین و پژوهشگران این تفاوت‌ها را می‌دانند و بارها آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند، هیچ شیعه‌ای عملیات تروریستی علیه غیرنظامیان انجام نداده و ایران هیچ کجای دنیا عملیات تروریستی انجام نداده است. همچنین دولت‌های غربی می‌دانند که داعش ربطی به اهل سنت ندارد.

مرتضی شعبانی درباره تفاوت داعش و النصره گفت: تفکرات جبهه النصره مانند داعش است ولی یک تفاوت عمده دارند که النصره القاعده سوریه است و قلمروش را سوریه می‌داند و پایش را فراتر از مرزهای سوریه نخواهد گذاشت اما جریان داعش اینطور نیست. داعش همه جا را در واقع قلمرو خودش میداند از جمله سوریه که در سوریه با جبهه النصره اختلاف و درگیری‌هایی دارد اما تفکر همان تفکر است.

شعبانی تصریح کرد: مقابله جدی با جریان داعش مقابله فرهنگی است. باید پدیده داعش را شناخت و این شناخت به این سادگی نیست چون دسترسی و اطلاعات جامعی نداریم. آنها خودشان را به شیوه‌ای که می‌خواستند به جامعه جهانی معرفی کرده‌اند. از فیلم‌هایی که در سایت‌هایشان یا سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کرده‌اند، می‌توان فهمید که اینها چقدر کار فرهنگی می­‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: برای مقابله با داعش باید پدیده داعش را بشناسیم. من معتقدم که در مملکت ما و خیلی جاهای دیگر در درجه اول شناخت درستی از داعش نداریم. داعش سال‌ها کار فرهنگی کرده و ما الان نشانه‌های کار نظامیش را می‌بینیم و برای مقابله با خط فکری داعش و از بین بردن آن نیاز به کارهای فرهنگی و رسانه‌ای قوی و جهانی است و باید در این زمینه بسیار پررنگ و پرتلاش ظاهر شویم.

شایان ذکر است علاقمندان به شرکت در دومین جشنواره فرهنگی و هنری  چشمان آسمانی انقلاب اسلامی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.jashnvareh-sepas.ir یا کانال تلگرامی انجمن پیشکسوتان سپاس به آدرس telegram.me/sepasngo  مراجعه نمایند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi