شناسه خبر : 47599
دوشنبه 28 تير 1395 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سنوات ارفاقی شامل حال همسرم میشه؟

س - بنده حقیر جانباز 70% بنیاد شهید و امور ایثارگران هستم، همسر بنده دارای پروانه خیاطی می باشد و حق بیمه اش را نیز تا کنون پرداخت کرده است. آیا این بحث 5 سال سنوات ارفاقی شامل حال همسر حقیر م یشود و اگر می شود بایستی به کجا مراجعه کند؟
ج -   برابر  ماده۲۴قانون جامع همسران شاهد، همسران جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر، شیمیایی و اعصاب و روان (متوفی یا در قید حیات) و همسران آزادگان با سابقه اسارت پنج سال و بالاتر که قبل از اسارت با آنان ازدواج نموده‌اند، در صورت شاغل بودن می‌توانند با پنج سال سنوات ارفاقی از امتیاز بازنشستگی پیش از موعد با دریافت حقوق و مزایای کامل بهره‌مند گردند.
تبصره۱ـ همسران شاغل جانبازان زیر پنجاه درصد (۵۰%) و آزادگان با سنوات اسارت کمتر از پنج سال براساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد بنیاد به تصویب هیأت وزیران می‌رسد از یک تا پنج سال سنوات ارفاقی بازنشستگی بهره‌مند می‌گردند.
باید منتظر آیین نامه اجرایی هیات وزیران بود تا مشخص شود تلقی آنها از شاغل چیست و آیا حاضرند درباره مواردی مانند همسر شما کسورات  5 سال را تامین و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند یا خیر ؟

 

 

س - با سلام  طبق ماده 48 قانون ، کلیه موسسات، سازمان ها و شرکتها که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده میکنند مکلف است  اگر یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز 25 درصد به بالا و آزاده اعم از شاغل،  فوت شده یا از کار افتاده کلی در همان دستگاه استخدام نماید. ولی متأسفانه بنیاد شهید متولی این امر می‌باشد این قانون را برای جانبازان شاغل خود بنیاداجرا نمیکند ممنون میشویم راهنمایی کنید.
 ج- از طریق دیوان عدالت اداری شکایت و موضوع را پیگیری کنید .


 

 

س - سلام با تشکر از زحمات و پاسخ شما  بنده کارمند کارخانه ای بودم و بازخرید شدم و بعداز آن پرونده جانبازیم را پیگیری کردم و ۴۰ درصد جانبازی گرفتم  تا کنون از هیچ یک از مزایای که شامل جانبازهای شاغل می شد استفاده نکردم حال می توانم ادعای مزایا را بعداز بازخریدی داشته باشم و باید از کجا شروع کنم.
ج –  برای بازنشستگی حسب آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و پاسخ استعلام مراجع ذیصلاح قانونی این موضوع پیش بینی شده است ولی برای بازخریدی چنین موضوعی در قوانین و مقررات وجود ندارد.   اما می توانید تقاضای اعاده به خدمت دهید و پس از اعاده مطالبات خود را پیگیری کنید.


 

 

س - یه‌سوال‌دارم.۹سال سابقه دربانک دارم درحال حاضرتقاضای انتقال به فرمانداری دادم.استانداری میگه امکان انتقال ازبانک که نهادعمومی غیردولتی به وزارت کشورنیست.فرزندشهیدهستم ایا برای فرزندان شهداتبصره وماده ای  وجودداره؟ازچه طریقی ومسئولی اقدام کنم تابتوانم انتقالی بگیرم.
ج – برای انتقال ایثارگران در دستگاهها قوانین و مقررات  ویژه و خاص پیش بینی نشده و تابع مقررات عادی و مانند سایر افراد است .

اینستاگرام
در خصوص سنوات ارفاقي به همسران جانبازان بلا نسبت يك مثلي هست كه ميگويد :
......نمير بهار مياد ......
دهسال از عمر قانون گذشته هنوز آيين نامه اجرائي ندارد .
اما بعضي از مديران از هفت توي يك حرفك قادرند براي خودشان حقوق صد ميليوني با استباط حلال شرعي بودن براي خودشان در بياورند .
روزگار غريبي است .....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi