شناسه خبر : 47672
سه شنبه 29 تير 1395 , 16:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا ادغام ایثارگران عملی می‌شود

س - سلام تورو خدا جواب بدین بنده فرزند جانباز متوفی ٤٠درصد می باشم و دارای مدرک کارشناسی پرستاری شرایط ازمون دستگاه های اجرایی اعلام شد و پایان طرح قانون پرشکان و پیراپزشکان رو میخواد ومن الان نزدیک به یک سال از طرحم گذشته و ٧ماه از طرحم مونده خواستم ببینم که من چطور میتونم خودم رو از طرح معاف کنم و بتوانم در ازمون شرکت کنم ازتون خواهش می کنم جواب بدین
ج – برابر قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان کلیه افراد ایرانی با تحصیلات فوق دیپلم وبالاتر که از مراکز آموزش عالی گروه پزشکی در داخل یا خارج از کشور فارغ التحصیل شده یا می شوند و خدمت آنان از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مورد نیاز اعلام میگردد، مکلفند حداکثر مدت 24 ماه اول پس از فراغت از تحصیل خود را در داخل کشور ودر مناطق مورد نیاز وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی وتشکیلات تابعه آن خدمت نمایند.
این موضوع به عنوان یک تکلیف قانونی است که باید انجام گیردو شرایط شما مشمول معافیتهای پیش بینی شده در این قانون و آیین نامه اجرایی آن نیست .
‌تنها راه شما این است که برابر ماده 2 آیین نامه اجرایی مشمول گروههای مازاد توسط وزارت بهداشت ،‌درمان و اموزش پزشکی شناخته شوید.

 

 

س - سلام حاج اقا خدا اجرتون دهد یک سئوال داشتم آیا رزمندگان از این قانون دائمی که قبلا شورای نکهبان برگشت داده حذف شدند یا هست من حدود ۱۲۰ ماه حضور در جبهه دارم و۱۰ درصد جانبازی ایا چیزی شامل حال ما می شود و بچه و همسرمون ضمنا همسرم فرزند شهید وشاغل در بنیاد شهید هست .ممنون
ج – چیزی از مصوبه قبلی که در روزهای اخیر پس از اعاده شورای نگهبان ،‌مجددا" به تصویب  مجلس رسیده ‌، حذف نشده  است ،‌لکن باید منتظر نظریه شورای نگهبان بود که ظرف روزهای آتی مشخص می شود.

 

 

س آ‌یا ادغام ایثارگران (رزمندگان وجانبازان وآزادگان وشهدا )عملی میشه ؟همان که قرار بود کارت های مختلف بدهند وخدمات بر اساس کارت صورت بگیره ؟
ج  - طرح امتیازات ترکیبی ایثارگران که در مجلس قبلی مود بحث قرار گرفته بود فعلا" در دستور کار مجلس جدید نیست . در صورت بررسی و طرح مجدد به اطلاع خواهد رسید.

 

 

س - من بازنشسته سپاهم با ۳۰ سال خدمت سال ۹۲ بازنشسته شدم در صد سپاه ۳۲ است ودر صد بنیاد ۱۰ که شامل اعصاب وروان وترکش سر وناشنوایی (یعنی میلی‌متری درصد خوردم )ایا براساس قانون می توانم دوباره برگردم سپاه ۵ سال تمدید کنم صمنا مدرک لیسانس دارم ۲.ایا فوق العاده ایثارگری به ما تعلق می گیرد؟؟ممنون
ج – خیر برابر قوانینی که تاکنون به تصویب رسیده است شما نمی توانید به سپاه برای ادامه خدمت 5 سال  به دلیل تکمیل سنوات خدمتی  اعاده شوید . لکن در بند 8 مصوبه اخیر مجلس که اگر به تایید شورای نگهبان برسد،‌قانون خواهد شد آمده است : ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند می‌باشند با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول بند(الف) ماده(103) قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می‌توانند تا سی و پنج‌سال خدمت کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi