شناسه خبر : 47927
چهارشنبه 06 مرداد 1395 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درباره کتاب قوام عشق

شاعر و مدرس دانشگاه خلخال:

عشق به شهدا و ائمه اطهار(ع) خمیرمایه تالیف کتاب قوام عشق است/ تصاویر

خبرگزاری فارس: عشق به شهدا و ائمه اطهار(ع) خمیرمایه تالیف کتاب قوام عشق است+ تصاویر

شاعر و مدرس دانشگاه خلخال گفت: عشق به شهدا و ائمه اطهار(ع) خمیرمایه تالیف کتاب قوام عشق است.

قوام فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: « قوام عشق» کتابی شامل مداحی و مراثی اهل بیت علیهم السلام، غزلیات، قطعات، قصاید، ترکیبات، مثنویات و رثاء شهدا و یادواره های شهدای خلخال به همراه اشعار انقلابی است در 294 صفحه در قطع وزیری و با همکاری انتشارات بلاغ در مجموعه چاپ شیران نگار استان اردبیل در 500 جلد به چاپ رسیده است.

نویسنده خلخالی هدف اصلی خود از تالیف این کتاب را پرواز در آسمان بلند ادبیات با پرهای شکسته ندانسته بلکه مراد و اندیشه خود را مفاهیمی می‌داند که عناصری مفید که در خلق یک اثر ادبی موثرند، موردنظر هستند.

فتحی گفت: هر چند در این زمینه کتب زیادی به قلم دوستان نگاشته شده ولی تمایز خاص این اثر دسته‌بندی مثنویات، قطعات و اشعار حماسی و انقلابی و یادواره شهدا و مرثیه است.

فتحی در خصوص شیرازه کتاب خود و محتویات کتاب قوام عشق ادامه داد: در کتاب تالیف شده یاد خداوند، نعت رسول اکرم (ص) و مضامینی در خصوص مبعث حضرت رسول (ص)، مولود کعبه، حرم عشق، مقصود آفرینش، مدح علی (ع) از زبان اهل تسنن برگرفته از کتاب شبهای پیشاور، محوریت غدیر و ولادت و میلاد با سعادت ائمه اطهار، کلام سید الشهداء، زندگی کربلا، پانویسی امام رضا(ع) عشق به مهدی موعود، انتظار جمعه‌ها و شعر نیمایی به همراه غزلیات فارسی، غزلیات ترکی، غزلیات و اشعار کری (کرمانجی) و مدایح و مراثی زبان کردی، ترکیبات در وصف خلخال، دادگاه وجدان، سی سال زحمت بازنشستگان فرهنگی، در وصف قرآن مجید، تولد شهریار، در وصف دیوان غمگین شقاقی، ناپایداری دنیا مورد توجه بوده است.

قوام فتحی لنبر یکی از اصلی‌ترین بخش کتاب «قوام عشق» خود را که سه سال به پای آن نشسته است را بخش یادواره‌های شهداء و اشعار انقلابی می‌داند.

این استاد دانشگاه گفت: شایسته دیدم وقتی مردمی دارم در وطنم که 500 شهید را در جنگ تحمیلی به انقلابی تقدیم‌ کرده‌اند که سررشته در نام کربلا و سید و سالار شهیدان دارد وظیفه دیدم که یاد نمایم از شهدایی که به دنیا چشم بستند تا ما و امثال ما در امنیت باشیم و صاحب هویت خود باشیم و باید بدانیم هویت ما از شهادت امام حسین (ع) آغاز و با حضور جوانان و رشادت آنان در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس ادامه داشته و اکنون نیز در زیر لوای سید علی رهبر انقلاب اسلامی همچنان پایدار است.

معلم خلخالی در خصوص یادواره‌های شهدا در کتاب قوام عشق نیز چنین گفت: در کتابم یادی از 500 شهید شهرستان خلخال و یادواره شهدای اکراد، یادواره شهدای فرهنگی، یادواره شهدای لنبر، یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی مزجین و روستای بفراجرد و روستایی گورانسراب کرده و به سرودن اشعار در خصوص شهداء و ائمه اطهار افتخار می‌کنم.

فتحی توجه به دستاورد امام (ره)، توجه به شهدای هفتم تیرماه، ولادت‌های ائمه اطهار، تفکر بسیجی و بسیج مدرسه عشق و شعر معروف ایراندی بورا در وصف قدرت انقلاب اسلامی و ملت و رهبر ایران را در اشعار انقلابی خود آورده است.

در کتاب قوام عشق همچنین مضامین شعری در محکوم نمودن فتنه با عنوان شمشیر حیدری در موج فتنه و اشعاری در خصوص حماسه هشت سال دفاع مقدس و فجر انقلاب به دست نگارنده تالیف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاقمندان به مطالعه این کتاب شعر با عنوان قوام عشق تالیف قوام فتحی لنبر آن را در کتابفروشی‌های معتبر استان و شهرستان خلخال خریداری کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi