شناسه خبر : 48349
سه شنبه 19 مرداد 1395 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تنها راه خوشحال کردن خدایم،جهاد است

 ناصر علوانی، روز اول فروردین سال ۱۳۳۷ ه ش در سوسنگرد به دنیا آمد. نامش را ناصر گذاشتند انگار پدر و مادرش می دانستند او باید در جوانی یاری کننده دین خدا باشد. او را به دامن مسجد سپردند. حضور مستمر ناصر در مسجد باعث به کمال رسیدن او شد. در آن سال ها که ظلم و ستم و فساد در ایران بیداد می کرد، ناصردر زمره مبارزین قرار گرفت. او ضمن مبارزه با حکومت شاه به لحاظ ضرورتی که در امور فرهنگی احساس می کرد، به اتفاق جمعی از دوستانش از جمله شهید حبیب شریفی، کتابخانه ای را به نام حضرت ولی عصر(عج) در مسجد جامع سوسنگرد راه اندازی کرد. با تلاش و همت او کلاس های آموزش مباحث عقیدتی و قرائت قرآن همیشه در مسجد و منازل سوسنگرد بر قرار بود. او در سال های حکومت ستمگرانه شاه یکی از مروجین افکار ناب حضرت روح الله بود.
 
با گرفتن مدرک دیپلم وارد دانش سرای تربیت معلم شد و پس از گذراندن این دوره به استخدام آموزش و پرورش درآمد. او پس از ورود به آموزش و پرورش به آموزش کودکان در پایه های ابتدایی مشغول شد.
 
با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت، او در جبهه های جنگ فقط به دنبال عملی ساختن دستورات امام خمینی(ره) و انجام وظیفه دینی و میهنی خود بود و این اصل را در تمام مدت حضورش در جبهه و مسئولیت هایی که داشت عملی ساخت.
 
او در سال ۱۳۶۱به عنوان فرمانده واحد تعاون قرارگاه کربلا مشغول فعالیت بود. سرانجام در ظهر 1362/5/18 این فرزند قهرمان ایران اسلامی و سردار ملی در جبهه کوشک به شهادت رسید.
 
وصیت نامه
 
بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله یحب الذین یقاتلون فى سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص.
به درستى که خدا دوست مى‌دارد آنان را که کارزار مى‌کنند و در راهش صف زده، گویا ایشانند بنایى استوار ساخته شده.
 
پس از درود و سلام بر امام امت بزرگمان خمینى عظیم و دعا براى رزمندگان اسلام و سایر کسانى که براى اسلام و مسلمین در حال جهاد و مبارزه و تلاش هستند. همان طورى که در آیه قرآنى بالا قید کرده‌ام خداوند انسان هایى را دوست دارد که در راهش جهاد کنند و تنها چیزى که مى‌توانستم با آن خدایم را خوشحال کنم جهاد در راهش بود. و اى مسلمین بدانید که به خدا قسم این جهاد بس راهى شیرین است و اگر بخواهید خداى خود را خوشحال و خدا شما را دوست بدارد در راهش به جهاد برخیزید. در زندگى خود چیزی نیافته جزء خطا کارى و معصیت و از خدا طلب مغفرت مى‌کنم که از گناهان من بگذرد. خدا این خانواده‌هاى شهداء و مفقودین را ان‌شاءالله صبرى بس بزرگ عنایت کند که در عمل ثابت کردند که اینان صابران اسلام هستند و با این عمل خود ,روى اسلام و مسلمین را سفید کردند.
 
از شما امت اسلام خواهانم که از جمهورى اسلامى و امام امت ,خمینى بزرگ طرفدارى کنید که همانا اینها بار دیگر اسلام واقعى را زنده کردند. در آخر براى امام امت خمینى عظیم و آیت الله مشکینى و روحانیت در خط امام و تمامى کسانى که در راه خدا تلاش مى کنند، دعا کنید. در ضمن از خانواده عزیزم خواهانم که برایم ناراحت نباشند زیرا که این راهى است که تمام انسان ها باید بروند و چه بهتر این رفتن ما در راه خدا باشد و از تمام دوستان و آشنایان خواهانم که مرا ببخشند اگر اذیت و یا آزارى از من دیده‌اند، مرا حلال کنند. و از تمام برادران التماس دعا دارم.
 
والسلام. خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگه‌دار. بنده حقیر ناصر علوانى
 
تاریخ ۷/۷/۶۰
منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi