شناسه خبر : 48474
پنجشنبه 28 مرداد 1395 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت وگو با عضو بصیر شورای عالی انجمن های جانبازی

شورای عالی انجمن های جانبازی چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

شورای عالی انجمن های جانبازان، متشکل از انجمن جانبازان نخاع، انجمن جانبازان بصیر، انجمن راست قامتان به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان انجمن های ایثارگری تأسیس و رسماً آغاز به کارکرد.

فاش نیوز -  شورای عالی انجمن های جانبازان تأسیس و رسماً کار خود را آغاز کرد.

شورای عالی انجمن های جانبازان، متشکل از انجمن جانبازان نخاع، انجمن جانبازان بصیر، انجمن راست قامتان به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان انجمن های ایثارگری  تأسیس و رسماً آغاز به کارکرد.

هیات موسس شورای عالی انجمن های جانبازان شامل جانبازان 70% حسن ابوطالبی، حسین اسرافیلی، حمید جعفری، منصور ع نم نم، اکبر بهرامی، داود حیدری، یوسف مجتهد و امیر عقیقی هستند.

جانباز بصیر، امیر عقیقی از اعضای این شورا در گفت وگویی با ما به برخی سووالات مفروض درباره شورای تازه تأسیس انجمن های جانبازان پاسخ داده است که در ادامه می خوانید.


فاش نیوز:  ایده تشکیل شورای عالی انجمن های جانبازان از کجا شکل گرفت؟
- در چند سال گذشته بنا به ضرورت انجمن های جانبازی به صورت خود جوش مجوز گرفته و شروع به فعالیت نمودند، مثل انجمن جانبازان نخاعی، خانه نور ایرانیان بصیر(نابینا) و انجمن راست قامتان جانباز(قطع عضو) که هر کدام تلاش می کنند نسبت به حل  مشکلات جانبازان تحت پوشش خود عمل نمایند.
همیشه در ذهن برادران جانباز این ایده وجود داشت که بهرحال بخشی از این مشکلات عمومی و بخشی تخصصی اند و وجود انجمن خاص هر نوع آسیب دیدگی برای حل مشکلات تخصصی امری کاملاً طبیعی بوده و هست، اما اینکه برای حل مشکلات عمومی هرگروه، انجمن مربوطه اقدام نماید، نوعی موازی کاری و صرف انرژی بیش از حد بنظر می رسید.
لذا از اواخر سال 1394 مسئولین سه انجمن مذکور بعنوان بزرگترین انجمن های ثبت شده کشور که نمایندگی طیف وسیعی از جانبازان 70% را بر عهده دارند بهمراه چند نفر دیگر جلسات مستمری را برگزار کردند تا برای حل مشکلات عمومی جانبازان بصورت یکپارچه عمل نمایند. بدیهی است هر انجمن نسبت به انجام فعالیت های اختصاصی خود راساً عمل خواهد نمود  .
خروجی این جلسات "شورای عالی انجمن های جانبازان"  شد که برای فعالیت این شورا  اساسنامه ای تدوین، تصویب و با تشکیل دبیرخانه رسماً فعالیت خود را آغاز کرد، تا انشاءالله همه انجمن ها بصورت ید  واحده ای درآمده و پیگیر حل مشکلات جانبازان بصورت یکجا باشند.

 

فاش:  آیا این شورا فقط از همین سه انجمن تشکیل شده است و آیا در آینده دیگر انجمن ها هم می توانند عضو این شورا باشند ؟
- فعلاً شورا با این سه انجمن که نمایندگی اکثریت قاطع جانبازان 70% کشور را بر عهده دارند فعالیت خود را آغاز کرده است، اما درب  شورا برای عضویت سایر انجمن های جانبازی کاملاً باز است و می توانند برابر اساسنامه آن به عضویت درآیند .
اصلی ترین شرطی که در اساسنامه پیش بینی شده است آن است که انجمن هایی که داوطلب ورود به شورا هستند ثبت شده در وزارت کشور باشند و حداقل دو سال سابقه فعالیت مفید و موثر داشته باشند.

فاش: اصلی ترین هدف شورا چیست ؟
- اصلی ترین هدف شورا دفاع از ولایت و ارزشهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در مقابل تهاجم فرهنگی استکبار جهانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری مطالبات جامعه ی جانبازان از مسئولین ذیربط و ایفای نقش نظارتی در پیاده شدن صحیح قوانین و مصوبات مربوطه می باشد، شورا مسئولین ذیربط را تنها بنیاد شهید و امور ایثارگران  نمی داند ( گرچه اصلی ترین مسئول بنیاد شهید است ) بلکه همه سازمانها ی موجود که به نوعی با امور جانبازان مربوط هستند بایستی پاسخگوی مطالبات این قشر باشند، بعنوان مثال بسیاری از قوانین وجود دارند که به نفع جامعه ی جانبازی مصوب و ابلاغ شده اند، اما در عمل به بهانه های مختلف اجرا نمی شوند، شورا مسئولین مربوطه را دعوت   می کند، علت را جویا می شود و تا تعیین تکلیف نهایی کار را پیگیری خواهد نمود.
بعنوان مثال اولین میهمان شورا جناب آقای محمدی ریاست محترم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بودند که با روی باز دعوت شورا را پذیرفتند و مشکلات مطروحه را به دقت شنیدند و تصمیمات مقتضی برای پیگیری رفع این مشکلات اخذ شد و قول مساعد دادند که ارتباط تنگاتنگی با شورا خواهند داشت که لازم است در همین جا از ایشان تشکر و قدردانی شود.

فاش نیوز:  ارتباط شورا با بنیاد شهید و امور ایثار گران بعنوان متولی اصلی چگونه است ؟
ج ) خوشبختانه حاج آقا شهیدی نماینده محترم ولی فقیه و ریاست بنیاد شهید و امور ایثار گران توجه خاصی به انجمن های جانبازان داشته و دارند و در جلسات مختلف تأکید ایشان بر این بوده و هست که بنیاد شهید می بایست از ظرفیت بالای جامعه ایثارگری استفاده بهینه کرده تا در روند رفع مشکلات تسریع شود. که این نوع نگاه مثبت می تواند نوید بخش تعاملات بسیار خوب شورا با بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

فاش نیوز: هیات موسس و ارکان شورا به چه شکل است و چه برنامه های برای آینده دارید ؟
- هیات موسس شورا شامل جانبازان 70% آقایان حسن ابوطالبی، حسین اسرافیلی، حمید جعفری، منصور ع نم نم، اکبر بهرامی، داود حیدری، یوسف مجتهد و اینجانب است و ارکان آن:
 1- هیات امناء (هیات امناء همان اعضا هیات موسس می باشند)  
2- مدیرعامل هر یک از انجمن های جانبازان عضو شورا
3- رئیس یا نایب رئیس هیات مدیره هر یک از انجمن های جانبازان عضو شورا
4- بازرس
 می باشد ، انشالله در نظر است گزارش جلسات شورا و برنامه های آتی به صورت روتین به اطلاع جامعه ایثارگری برسد.

اینستاگرام
اسمآ در اوایل کار همه بدنبال همه حقوق محقق نشده هستند .
ولی در نهایت .........
به همیانی سکه از سپاه انصاف خارج و قدم در راه ثم و بکم خواهند گذاشت . گذر زمان و تاریخ هم فروشی ما را خوب آزموده کرده است .
از اعضای این شورا تقاضا دارم همه جانبازان را حمایت کنید مخضوصا جانبازن حالت اشتغال که مظلومانه زندگی می کنند و صدایشان هم به جای نمی رسد

...

یعنی :

بچه های جبهه و جنگ

بالاخص رزمندگان و جانبازان

ترجیحاً جانبازان زیر 15 %

اختصاصاً جانبازان 5 %

نامیدتر از همیشه .

که فکر پیدایش حامی نباشند .

و از حقوق و معیشت در آینده هم خبری نیست .

و احتمالاً

و تاکیداً

دورتر و دورتر .

و هر چه بیشتر فقیر تر .

هوا هم که گرم و تابستانی :

شکر شربت خاکشیر هم بسیار مضر از برای دیابت .

...

سلام پس تکلیف جانبازان زیر 25درصد چه می شود ما یک روزی همرزم بودیم حالا مارا جدا کرده اند....

...


این بار من یک بارگی در عاشقی پیچیده‌ام

این بار من یک بارگی از عافیت ببریده‌ام

دل را ز خود برکنده‌ام با چیز دیگر زنده‌ام

عقل و دل و اندیشه را از بیخ و بن سوزیده‌ام

ای مردمان ای مردمان از من نیاید مردمی

دیوانه هم نندیشد آن کاندر دل اندیشیده‌ام

مولوی

...
اگر این شورا حداقل کاری که می کند این باشد که مدیران خلافکار و اختلاس گر برکنار و به مراجع قضایی معرفی شوند کار بزرگی انجام داده مخصوصا مدیرانی که از ما استفاده ابزاری می کنند و برای رسیدن به پست بالاتر و حقوق نجومی دست به هر کاری می زنند.
اگردلتان برا جانباز میسوزد وفکرریاست نیستید افرادی بطور مخفیانه حداقل از مشکلات هفتادی های هرشهر تهیه وبه مسیولین منعکس کنید
با سلام به تمام جانبازان و همرزمان عزيز. اقاى امير عقيقى راجب اكثر مسائل توضيحاتى دادند. به جزء اينكه تا امروز اين انجمنها براى مشكلات جانبازان زير 70% درصد چه كارى كردند؟ اصلاً كارى براى حل مشكلات اين قشر از جانبازان كردند؟ هرچند كه اين انجمنها خود را نماينده جانبازان معرفى ميكنند. هميشه هم در اطلاع رسانى اگر كارى و يا مشكلى از جانبازان حل شده. به گفته خودشان مشكل جانبازان 70% درصد به بالا كه مشكل قشر خودشان بوده حل شده ميأسفانه. اگر در اين رابطه كه چرا به دنبال حل مشكلات جانبازان زير 70% درصد نيستند. توضيحاتى را بدهند. تا براى همه جانبازان علت ان روش شود ممنون ميشويم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسلاو خسته نباشیدخیلی مختصربگم24سال است درمخابرات باماهیانه 800هزارتومان دریافتی کارمیکنم هیچکسی فریاد رس نیست شماهم دل خوشی دارینا عدالتی بکارنیست اگرسراغ دارین با شماره ام تماس بگیرین
با احترام به تما م همرزمانمان از جمله جانبازان کرانقدر که از نزدیک در چریان درها ومشکلاتشان هستم امید آرزو دارم که مشکلات این همرزمان هرچه زودتر حل شود انشالله .ولی ورزمندگان شاغل دولتی از 20سال پیش بابت حضور در جبهه پایه یا رتبه وحتی ماهیانه مبالغی دریافت میکنند البته نوش جانشان از شیر مادر حلالتر .متاسفانه در شرایط برابر با رزمندگان غیر شاغل دولتی (نجار.بنا. مغازه دار. گارگر.تاکسی دار.ووو تا بحال دریغ از یک قدر دانی نامه ای ! آیا این همان شعار عدالتی هست که امثال من بخاطرش جان دست پا چشم گوش دادن وبخاطر جبهه ترک تحصیل نموده ومسیر زندگی شان عوض شد الان رانند تاکسی نجار بنا .کشاورز. شدند کما اینکه با ادمه تحصیل زندگی فعلی شان اینگونه نبود سه سال مجلس قانون رزمندگان معسر را تصویب کرده ولی متاسفانه بعد سه سال هیچ کاری برای رزمندگان 6ما به بالا حضور درجبهه علی رغم تکمیل پرونده (مازندران-قائمشهری)میگویند دولت میگوید مجلس کمک به این رزمندگان را منوط به حذف یارانه ها نموده فعلا مغدور نیست از انجمن تقاضای عاجزانه داریم که برای این قشر کاری بکنند. انشالله منشا خیر شوید
باسلام لطفا جهت دریافت کارت شناسایی از این انجمن مرا را راهنمایی فرمایید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi