شناسه خبر : 49117
شنبه 13 شهريور 1395 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عقرب های نفس

عقرب های نفس- " انفع المعارف "
قال امام علی (ع): من عرف نفسه ؛ فقد عرف ربه.
در پادگان کرخه مستقر بودیم و گرما بیداد می کرد. برای در امان ماندن از تابش سوزان خورشید به چادرها پناه می بردیم ، اما هوای دم کرده چادرها هم بیشتر کلافه مان می کرد. از همه بدتر ، زمین کرخه بود که عقرب های زیادی داشت. همیشه زیر پتو و لباس هایمان چند عقرب پیدا می شد و عقرب ها اکثرأ در تابستان از زمین بیرون می آیند. به خاطر همین هم تا دلتان می خواست دور و بر ما عقرب تاب می خورد  .
یکی از راه هایی که با آن ، عقرب ها را به دام می انداختیم این بود که کش گتر ( کش دم پاچه شلوار نظامی) را در سوراخ عقرب فرو می کردیم . عقرب ها  از کش خوش شان می آمد ، نیش های خود را در کش فرو می کردند و این طور به دام می افتادند . ما آن کش ها را از سوراخ ها در می آوردیم و عقرب های متصل به آن را می کشتیم . کم کم شکار عقرب بین بچه ها عادی شد و ترس آن از بین رفت .
 یک روز من و بهمن صبری پور با هم قرار گذاشتیم تا برای شکار عقرب های بزرگتر به وسط بیابان برویم. برای این کار یک بیل و یک آفتابه آب هم با خود بردیم. سرگرم کار خود بودیم که روحانی گردان از کنار ما رد شد و ما را در آن حال دید.
ظهر ، حاج آقا بین دو نماز  ظهر و عصر سخنرانی  کرد. بحث آن روز ایشان درباره خودسازی بود و از شانس بدمان یک هو  وسط سخنرانی چشم حاج آقا به ما دو نفر افتاد.  نگاهی به ما کرد و گفت :
" به جای اینکه تو بیابون راه بیفتید ، عقرب بگیرید ، دنبال گرفتن عقرب های نفس خودتان باشید.  "
من و بهمن سرمان را پایین انداختیم و  جیک نمی زدیم تا کمتر شناخته شویم. ولی عیسی که از بچه های شوخ طبع و دوست داشتنی گردان بود نگاهی به ما انداخت و با صدای بلند رو به حاج آقا کرد و  گفت :
" حاج آقا ... تازه نمی دانید این دو تا دارند به همه یاد می دهند که چطور عقرب  بگیرند. "
با حرف عیسی که می خواست مثل همیشه روغن داغ ماجرا را بیشتر کند ، همه بچه ها زدند زیر خنده و ما هم بیشتر در خود فرو رفتیم...
شادی روح پر فتوح و مطهر
 شهید بهمن صبری پور و شهید عیسی نریمیسا و شهید مصطفی رشیدپور.. صلوات

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi