شناسه خبر : 49142
یکشنبه 14 شهريور 1395 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار«خلبان بی‌پروا»

احمد مهرنیا به ایبنا گفت: کتابی به نام «خلبان بی‌‌پروا» درباره امیر سرتیپ خلبان محمدجعفر وارسته در انتشارات سوره مهر در دست انتشار دارم.
 
وی با بیان این‌که این‌ کتاب در قالب خاطره نوشته شده است، افزود: نام این کتاب قرار بود از سوی ناشر تغییر یابد که این کار انجام نشد و کتابم با همان نام یاد شده زیر چاپ است.
 
نویسنده «ستاره‌های نبرد هوایی» امیر سرتیپ محمدجعفر وارسته را از خلبانان هواپیمای شکاری اف 5 معرفی کرد و گفت: هواپیمای وی سال 65 پس از پرواز از پایگاه هوایی تبریز در عملیاتی در شمال غرب مورد اصابت پدافند هوایی عراق قرار گرفت و او 4 سال را در اسارت عراقی‌ها گذراند. وی در هنگام اسارت درجه سرهنگ دومی از ارتش را داشت که از بالاترین رده‌های خلبانی بود.

وی با بیان این‌که خاطرات سرتیپ وارسته به صورت خود‌نوشت به من ارایه شده بود، افزود: البته پیش از این در کتاب ستاره‌های نبرد هوایی نیز به صورت کوتاه به ماجرای این خلبان پرداخته بودم اما خاطرات خود‌نوشت او نیازمند بازنویسی بود که در قالب کتاب «خلبان بی‌پروا» ارایه می‌شود.

مهرنیا درباره محتوای این کتاب توضیح داد: امیر وارسته در این خاطرات، روایت‌هایی از زندگی خصوصی خود را به همراه تجربه‌هایش در نیروی هوایی ایران ارایه داده است. شرح دوران اسارت و انجام عملیات‌های مختلف در جنگ تحمیلی نیز بخشی از این خاطرات است. 

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi