شناسه خبر : 49198
یکشنبه 14 شهريور 1395 , 16:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی خواندنی از تجمع جانبازان در حمایت از فاش نیوز

در پی انتشار خبر به زندان افتادن مادرشهید 75 ساله شهرکردی مدیرمسئول سایت "فاش نیوز" برای پاره ای از توضیحات به دادسرای فرهنگ و رسانه فرا خوانده شد.

فاش نیوز - در پی انتشار خبر به زندان افتادن مادرشهید 75 ساله شهرکردی مدیرمسئول سایت "فاش نیوز" برای پاره ای از توضیحات به دادسرای فرهنگ و رسانه فرا خوانده شد.

جانبازان عزیز نخاعی که همواره یار و یاور ما بوده اند این بار نیز در حمایت از "فاش"، در یک حرکت خودجوش از ساعت های اولیه صبح، بی توجه به آفتابی که با شدت فراوان برسر و رویشان می تابید و نبود جای پارک و دشواری های مسیر دادسرای فرهنگ و رسانه با آن سنگ فرش هایی که تردد با ویلچر را دوچندان سخت می سازد، آنهم در اوج ساعات شلوغی منتهی به خیابان 15خرداد که کلافگی بسیاری را به همراه داشت، دل نگران و مضطرب، ابتدا مقابل مسجد ارگ و سپس روبروی درب اصلی دادسرا حضور یافتند تا حمایت خود را از همسنگر خودشان به نمایش بگذارند.

در ابتدای ورود جانبازان و مستقرشدنشان در مقابل دادگستری، نیروهای یگان ویژه حفاظت که در محل حضور داشتند به گمان اینکه این تجمع  یک حرکت از پیش سازمان یافته است و امکان بروز مشکلاتی وجود دارد، با مشاهده خبرنگاران و دوربین های عکاسی، از گرفتن گزارش و عکس ممانعت می کردند که این بار هم جانبازان نخاعی که به واقع کوه صبر و درایت و آرامش هستند به بهترین نحو جریان را مدیریت و موضوع را برای فرمانده یگان بازگو کردند. ما نیز به عنوان خبرنگار، زمانی که به ایشان اطمینان دادیم که مشکلی نیست و این فقط یک  گزارش عادی است کوتاه آمدند؛ به طوری که در کمال احترام حتی صبحانه خود را بین جانبازان تقسیم کردند و تا آخرین لحظه حضور درکنار جانبازان ماندند و ما هم درکمال آرامش از تنی چند از این بزرگواران که به نمایندگی از جمع، حاضر به گفت وگوی با ما شدند علت حضورشان را جویا شدیم.

برادر جانباز "مهدی اسدزاده"  یکی از جانبازان فعالی است که با وجود مشکلات جسمی، درعرصه های مختلف فعالیت دارد و فاش نیوز را نیز یاری می کند. او از همان ابتدای صبح همراه دیگران در میدان ارک حضور دارد. زمانی که از علت حضورش در این مکان جویا می شوم می گوید: ما  نه به حمایت از شخص مدیرمسوول سایت (آقای ساقی) بلکه به حمایت از راه و افکار ایشان و حمایت از جامعه ایثارگری در این جا جمع شده ایم. البته جانبازان بسیاری تصمیم داشتند حضور داشته باشند اما به دلیل شرایط مکانی دادسرا که تردد برای جانباز بسیار دشوار است ما به نمایندگی از خیل عظیم جانبازان اینحا حاضر شدیم و اگر امروز پاسخ مناسبی مبنی بر برائت "فاش نیوز"صادر نشود قطعاً برای روز دادگاه جانبازان کل کشور به حمایت از این سایت ارزشمند تجمع خواهند کرد.

"مصطفی باغبانی" دیگر جانبازی است که با وجود مشکلات و دردهای ناشی از مجروحیت، به طوری که شب ها تنها با قرص های  آرام بخش بسیارقوی دردهایش تسکین  می یابد و به گفته خودش از محالات بوده که بتواند صبح خیلی زود خود را به این مکان برساند درباره علت حضور در کنار دیگر جانبازان می گوید: زمانی که یک ”جانباز"  به عنوان متهم به دادگاه  فراخوانده می شود تمام جانبازان باید پای کار باشند. دادگاه فاش نیوز هم یک دادگاه رسانه ای است. همه ما درکنار فاش نیوز هستیم چون بر حق است و تا آخر هم پیگیر نتیجه آن هستیم.

جانباز "محمد خردمند" یکی دیگر از جانبازانی است که در این تجمع حضور یافته. وی که به عنوان مسافر در شهرستان نایین بسر می برده است و برای حمایت از فاش نیوز سفر خود را نیمه تمام گذاشته می گوید: برخود لازم دیدم تا در این لحظات کنار فاش نیوز باشم. زمانی که از علت حضورش می پرسم می گوید: من به خاطر ارادتی که نسبت به همرزم خودم (ساقی) در جبهه های جنگ دارم و دیگری به خاطر اهانتی که به مادرشهید شده، از شهرستان نایین حرکت کرده و امروز به اینجا آمده ام و به نمایندگی از طرف جانبازان اعلام می کنم تا زمانی که لازم باشد در کنار فاش نیوز می مانیم.

ساعت های طولانی از حضور جانبازان می گذرد و جلسه دادگاه همچنان ادامه دارد. در اوج گرما، هرازگاهی برای اینکه این زمان طولانی کمی قابل تحمل تر باشد هرکدام از جانبازان، دیگران را با خرید خوراکی و نوشیدنی میهمان می کنند و در اوج دوستی و مهربانی، دل و جان دوستانشان را با لیوان های  شربتِ خنک صفا می دهند.

زن جوانی که ازسر ناچاری در همان گوشه خیابان بساط چای و قندی را با چرخ دستی اش پهن کرده تا هم  گلوی عابران خسته و تشنه را گوارا سازد و  هم چرخ زندگی اش  را بچرخاند، این بار میزبان جانبازان می شود.  زن بسیار شادمان و خوشحال است. برای تک تک جانبازان چای می ریزد و از اینکه خدا رزق امروزش را پررنگ تر و متبرک ساخته محجوبانه لبخند می زند و مدام دعایشان می کند. و من به این می اندیشم که  رزمندگان غیرتمند دیروز، همان جانبازان قهرمان ویلچریِ امروز، پیش رویمان هستند که باز هم غیرت می کنند تا سفره امشب او نیز خالی از نان نماند. دست مریزاد.

همچنان که انتظار می کشیم ناگهان "محمدحسین لطیفی" کارگردان مردمی کشورمان که فیلم های ارزشی بسیاری را در کارنامه درخشان دفاع مقدس از خود به جای گذاشته در قاب دیدگان می نشیند. وی که  برای امری به دادسرا مراجعه کرده با مشاهده جانبازان نخاعی، توقف می کند و جانبازان او را در جمع خودشان می پذیرند و گپ وگفت دوستانه ای در می گیرد. "لطیفی" علت حضور را که جویا می شود لبخندی می زند و با تک تک جانبازان دست می دهد و حرف هایشان را به گوش دل می شنود. زمانی که از او می خواهیم در کنار جانبازان عکسی به یادگار از او بگیریم تا در گزارش خبرنگاران ثبت شود، می گوید: این جانبازان هستند که باید افتخار بدهند تا من در محضرشان باشم و در کمال افتادگی خم می شود و ناگهان دوربین هاست که این لحظات خوب را ثبت می کند و در پایان نیز به جانبازان قول می دهد تا فیلمی درخصوص جانبازان ویلچری بسازد.

"رضا رشیدپور" مجری برنامه های تلویزیونی که خود فرزند شهید است نیز که برای کاری به دادسرا مراجعه کرده به میان جانبازان می آید و چند لحظه ای را در کنار آنان قرار می گیرد و چند عکس یادگاری با جانبازان می گیرد.

صدای خوش اذان ظهر از مسجد ارک به گوش می رسد و هنوز از وضعیت مدیر مسئول فاش نیوز دردادسرا خبری نیست. تک تک جانبازان آماده نماز می شوند و  با بطری های آبی که با خود دارند وضویی می سازند و زیر سایه درختان پیاده روی مقابل دادسرا نماز برپای می دارند. پس از آن است که جلسه بازپرسی نیز به پایان می رسد و ساقی در جمع دوستانش حضور می یابد و با تشکر و قدردانی از زحمات دوستانش که انتظارش را نداشت و عرض شرمندگی به خاطر شرایط سختی که ساعت ها متحمل شده اند، گزارش کوتاهی به دوستان جانبازش از روند بازپرسی می دهد و بعد همگی محل را ترک می کنند.

گزارش و عکس: صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام اشک شوق ریختم بخاطر این اتحاد و دفاع از فاش نیوز عزیز.
بانو محمدی شجاع درود بر شما . گزارش زیبایی بود .
من همانم که به خاطر سرکار گذاشتنم توسط یه جانباز خوش مشرب نزدیک بود از شدت اندوه جان به جان آفرین تسلیم کنم . حالا فکرشو بکن این چند روزه با دیدن این گزارشها درباره کسی که سنگ صبور دلسوختگان بوده چه بر من گذشته است ؟
اگه بودن در آن هوا برای جانبازان سخت است . فکر کنید روزه گرفتن برای پیروزی مظلوم در این هوا چطور است ؟
دلم می خواهد بدانید دل ما هم در کنار شما بود و در تمام آن لحظات دستمان رو به کسی دراز بود که قاضی القضاه حقی است . باشد که او مصداق ان تنصرالله ینصرکم در حق ساقی مهربان جبران کند !
بانو محمدی همت مردانه شما را می ستایم . هر چند که نابخردان ممکن است تصور کنند حضور شما در آنجا فقط صرف گزارشگر بودنتان است . اما من چنین نمی اندیشم در حق شما و درباره عبث بودن این اندیشه خام می گویم اف بر خیلی از ادعا دارانی که حتی جنم این دو عنصر صدا و سیما را هم نداشتند که بیایند در کنار مظلومترین بندگان خدا عکس بگیرند شاید آن دنیا بدردشان خورد !!!
ضمن تشکر از شما یک نکته را بگویم . امید داشتم در ادامه گزارشهای بعدیتان بفرمایید دکتر ساقی در چه وضعیه ؟ الان بهترین فرصت برای دیدن یک مصاحبه جذاب با ایشان است . دلم می خواهد بدانم در دادگاه کدام قسمت وجود این یادگار شهدا را شکستند ؟ دستش را شکستند ، پایش را شکستند ، کمرش را شکستند یا دلش را؟


سلام علیکم و رحمت الله. خسته نباشیددلاوران همیشه بیدار و ایثارگرم. کاش ماهم امکان حضوردرجمع دوستان در دادگاه راداشتیم. امیدوارم حق به حقداربرسد و قاضی متخلف به سزای دنیوی خودش برسد. آن دنیارا که خدا به فریادش برسد.
از فاش و گزارشگرش که داستان گونه این تجمع را بیان کرده جوری که انگار ماجاماندگان خود را درآن جمع حس می کنیم ممنون هستیم.
خداوند به خانم محمدی عزیز طول عمرباعزت عنایت گرداند.
زنده باد فاش نیوز
راهت ادامه دارد.....
شمابزرگوران وشهیدان زنده فخرجهموری اسلامی نمونه بارزه مجاهدین فی سبیل الله هست دید. آخرت بخیر باشید. دست شما حامیان عدالت می بوسم.ای کاش یادمی گرفتن مسولین که بایستی به وظیفه قانونی حمایت ازخانواده شهدای عزیز ایثارگران عمل نمایند
مطلب را خواندم و عکس ها را دیدم اشکم درآمد
شما جانبازان افتخار نظامید و بسیار به شما می بالم
خداوند سایه تان را بر سرمان مستدام بدارد و آنهایی که به ما و شما جانبازان بی مهری و کم لطفی میکنند نیست و نابود و رسوا بگرداند(الهی آمین)
خداوند متعال خیرتان بدهد و سربلندتان کند ان شاءالله
سلام.. یک جوری اطلاع رسانی کنید که ما هم باشیم..فاش نیوز دوست داریم
خدا قوت به همه همراهان و حق گویان
با تشکر از سرکار خانم محمدی به خاطر این گزارش عالی
سلام برفاش نیوز ماشهرستانیها هم طرفدار فاش نیوز هستیم بیان حقیقت همیشه برابعضیها تلخ بوده خداقوت برکارکنان زحمت کش فاش نیوز
سلام
این کار خیر یک حرکت خود جوش جهت حفاظت از از ارزشهای والای ایثارگران بود .

امیدوارم از طرف افراد ؛ گروه ها و انجمن ها مصادره نشود.

فعلا به همین مقدار.
سلام بر دوستان عزی فاش نیوزی
برادران همتتان بلند باد
من از راه دور دستتان را میبوسم وحاضرم در حمایت از دوستان ایثارگر وشخص دوست عزیزمان دکتر ساقی ومادر شهید بزرگوار عازم تهران شوم .فقط بدانید که تنها نیستید ما ایثارگران حامی وپشتیبان شما عزیزان هستیم . کم کم داشتم از جامعه ایثارگری ناامید میشدم اما حال دیگر دلم قرص است که هنوز هم میشود بر جامعه ایثارگری تکیه کرد وایمان داشت . خداوند شما عزیزان را محفوظ بدارد .آمین .گله ای هم از دستگاه قضا چه زود جای شاکی ومتشکی عوض شده چرا بجای بررسی موضوع مادر بزرگوار شهید دارند با دلاور مرد عرصه جهاد در دنیای مجازی جناب ساقی برخورد میکنند در این اقتدار حاصل از برکت خون شهیدان وایثارگران بجای احقاق حق عزم در پوشاندن اصل صورت مسله کرده اند . ما منتظر هستیم ببینیم عاقبت موضوع جناب قاضی بررسی واطلاع رسانی میشود یا قصور بر گردن دیگران خواهد افتاد . فاش نیوز پیگیر باش موفق باشی
سلام به جانبازان غیورایران زمین وهزاران درودبه شمارزمندگان دوران جنگ وجانبازان عزیزحال خداقوت دلاوران که این بارهم کارنامه خوبی ازخودتان برای همیشه به یادگارگذاشتیدونگذاشتیدشیرمردروزگارجانبازسرافرازجناب آقای ساقی تک وتنهاباشدامیدوارم که خداوندبه تک تک شمادلاوران سلامتی بدهدایشاالله/ومارزمندگان وجانبازان شهرستان خوشاب سبزوارهم لایق بدانیدتادرجمع باصفای شماعزیزان پشتیبان فاش نیوزعزیزباشیم که همیشه هستیم %%%%%رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی
سلام به همرزمانم بلکه بهترازجانم ای شهیدان زنده شما کسی بودید که دشمن را آواره کردید من به تک تک شما افتخار میکنم واز راهی که شما میروید به آن خاک بوسه میزنم که شما رفتید بخدا عکسهای شما را دیدم از خوشحالی گریه کردم آفرین به همتتان باید اسفند دود کرد به شما بسوزد چشم حسود باید دولت مردان یاد بگیرند که چگونه از مظلوم دفاع کنند خداوند شما را از ما نگیرد ای افتخاران وطن ما زندگی را از شما آموختیم باید اینکارهای شما را در کتابهای درسی بنویسند همه ملت دوستدار شماس ای افتخاران ایران اسلامی چه خوب فرمود امام عزیز ای شهیدان زنده دفاع از مظلوم در رگهای شما میجوشد آفرین آفرین
باسلام واحترام خدمت مدیر مسول جناب اقای ساقی سایت فاش نیوز ما جانبازان وبازنشستگان ورزمندگان دوران دفاع مقدس خودمان را مدیون زحمتهای این عزیزان میدانیم اگر این مسولین فرهنگی و خبرنگاران دلسوز نباشند تعدادی از این مسولین ومدیران دولتی چه حق وناحقی به ایثارگران میکردنند من جانباز 50درصد و 130 ماه خدمت در منطقه عملیاتی دارم مشکلم را این عزیزان بگوش مدیران نمیرساندن ببینید چه میشد تا الان چندین نامه برای مشکلاتم به خدمت مسولین نوشتام تا الان حتی جواب تلفن مرا نداند یک زمانی بود جانبازان را حمایت میکردند الان چه دولت وچ مجلس جواب این عزیزان را نمیدهند من از تمام زحمت کشان فاش نیوز تشکر میکنم انشالله همیشه سربلند و موفق باشند امید ما ایثارگران اول خدا و بعد شما خبرنگاران هستید که از جان خود مایه گذاشتید برای این ملت
سلام برهمه مطهرین وامام مطهرین وبازماندگان مطهرین یاعلی گفتیم رمزاغاز شد همه هستیم خواهیم بودتااخر خط که صاحبش خواهدامد حاجی کربلای چهارت درنیمه شب هل من ناصرمی طلب یاعلی بگوبهزن به خط
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi