شناسه خبر : 49261
سه شنبه 16 شهريور 1395 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساخت مستند «پروانه گلدسته‌ها» از شهیدان محمودنژاد در قم

در مستند 30 دقیقه‌ای «پروانه گلدسته‌ها» که بر اساس خاطرات مادر بزرگوار شهیدان حسن و حسین محمودنژاد ساخته شده شرح زندگی، مبارزات و شهادت این دو شهید عزیز به تصویر کشیده شده است.

یعقوب اکبریان کارگردان این مستند درباره روند ساخت این مستند، گفت: انتخاب سوژه‌هایی از مادران بزرگوار شهدا با فرهنگ‌های مختلف و متنوع از سراسر کشور، موضوعی است که به انگیزه و دغدغه ساخت فیلم‌های مستندی همچون «پروانه گلدسته‌ها» تبدیل شده است.

وی با اشاره به استمرار روند ساخت مستند روایتگری مادران شهدا در شهرهایی همچون مشهد، میانه، خوی و ... اشاره کرد و افزود: نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال پیام خون شهدا، نیاز به پشتیانی، همدلی و همراهی مسئولان استانی دارد و تحقیقا پرداختن به چنین موضوعات ارزشمندی بدون پشتیبانی‌های مالی و تدارکاتی در سطح استان‌ها، ابتر خواهد ماند.

 یادآور می‌شود مراحل معرفی سوژه، انجام هماهنگی‌ها، تهیه آرشیو اسناد، بازبینی و تامین بخشی از منابع مالی مستند «پروانه در گلدسته‌ها» با مشارکت و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم صورت گرفته است.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با حضور در منزل شهیدان محمودنژاد، از مراحل تصویربرداری این مستند که قرار است در هفته دفاع مقدس رونمایی شود دیدن کرد.

گفتنی است، شهید حسین محمودنژاد متولد 1337 در قم و از مبارزان دوران انقلاب بود که در 22 بهمن سال 57 بر اثر اصابت تیر مستقیم عمال رژیم ستمشاهی در تهران به شهادت رسید و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

همچنین، شهید حسن محمودنژاد از اعضای کمیته استقبال و از محافظان حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب بود؛ وی از نیروهای گردان محمد رسول الله(ص) لشکر 17 بود و در عملیات محرم سال 61 در سن 26 سالگی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید؛ مزار این شهید عزیز در قطعه 21 گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قرار دارد.

غلامرضا محمودنژاد برادر این دو شهید نیز از جانبازان 60 درصد دفاع مقدس و از جامعه مداحان استان است که دارای تالیفاتی در زمینه دفاع مقدس و اشعار مداحی است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
خیلی ممنون از لطفت و زحمات شما عزیزان قبر شهید حسن محمودنژاد قم، گلزار علی بن جعفر علیه السلام، قطعه ۲ ، ردیف ۸ ، قبر ۲۱۶ است که در سایت آدرس این نشانی اشتباه داده شده و قبر شهید حسین محمودنژاد تهران ، بهشت زهرا ، قطعه ۲۱ ، ردیف ۵۴ ، قبر ۲۹ است با تشکر خیلی ممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi