شناسه خبر : 49336
چهارشنبه 17 شهريور 1395 , 12:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرکت های اقماری برای بلعیدن بودجه

محسن ناطق- قوانین مصوب مجلس اعم از قوانین تکلیفی دولت در بودجه های یک ساله و برنامه های توسعه که به بنیاد و سایر دستگاه های حکومتی ابلاغ شده اجرا نمی شوند یا طبق آیین نامه داخلی بنیاد برای اجرای قوانین مصوب مجلس شرط و شروطی در آیین نامه اجرایی گذاشتند که اکثریت تسهیلات و امتیازات به ایثارگران تعلق نمی گیرند. لیکن تمام بودجه و اعتبار مورد نیاز اجرای قانون در بودجه سالیانه تخصیص و پادار و هزینه گردیده است.

 البته نظر شخصی مسئولان بنیاد برای اعطای برخی تسهیلات و امتیازات از اختیارات فرا قانونی و هرگونه آیین نامه جریان دارد. برای مثال پرداخت حقوق به جانبازان زیر 25 درصد طبق قانون وجود ندارد اما با نظر شخصی مسئولان بنیاد بعضی جانبازان زیر 25 درصد دارای حقوق هستند یا استفاده از تسهیلات دندانپزشکی به عده ای از جانبازان پرداخت می شود درحالی که در بیمه تکمیلی نیز دندانپزشکی فقط دویست هزار تومن در یک سال پیش بینی شده است. گاهی مشاهده می شود تسهیلات قانونی که یک بار در عمر ایثارگر تعلق می گیرد، دو مرتبه یا بیشتر استفاده شده است.

 علی ایحال تمام مردم می دانند شرکت های اقماری حول وزارتخانه ها و خصوصی سازی شهرداری ها و تعدادی بنیاد فقط برای بلعیدن 80 درصد از بودجه کل کشور دارای بودجه های فوق نجومی خارج از قوانین برنامه های توسعه کشور و قوانین برنامه و بودجه کشور به وجود آمدند که خارج از کنترل و محاسبه مجلس و دستگاه های نظارتی هستند و توسط چند نفر هیات مدیره تمام کارهای سه قوه بوسیله چند نفر برنامه ریزی می گردد تا ضمن درآمدهای فوق نجومی و برخورداری از تخصیص بودجه های کلان دولتی از هیچگونه قوانین توسعه و قوانین یک ساله و سایر قوانین کشوری تبعیت نکنند. بنیاد نیز مانند تعداد کثیری از شرکت ها و نهادها فارغ از هرگونه محاسبه و کنترل مجلس و دستگاه های نظارتی و قوای دیگر بودجه های فوق نجومی را بنام مردم و ایثارگران به کام باندهای ثروت و قدرت یا حزب و جناح حاکم واریز می کنند که طبق اسناد و مدارک موجود و اقدامات انجام شده قبلی، سازمان بازرسی نیز زورش به آنها نرسید.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
بنده یه پیشنهاد دارم هم زحمات دولت و ذخیره های انقلاب را کم میکند و هم مردم راحت میشن از این همه مشکل....
جمعیت ایران در سال ۱۳۹۵ در حدود ۸۰ میلیون نفر میباشد
بودجه کشور در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۹۹۸۵۵۲۹۹۷۴۰۰۰۰۰ تومان است
حالا مبلغ مذکور را بر تعداد جمعیت تقسیم کنید عدد ۱۲۴۸۱۹۱۲/۴۶۸ بدست میاید
مبالغ بودجه معمولا از درآمد وزارتخانه ها مثل فروش نفت، مالیات و تعرفه گمرکی و فروش املاک دولتی یا از شرکتهای دولتی مثل بانکها و بنگاههای اقتصادی دولت بدست میاید
حالا مسولان دولتی میگویند بخش اعظم این بودجه صرف عمران کشور میشود و بخش کوچکی از آن خرج دستگاههای دولتی و غیره....
در این حساب سر انگشتی سهم هر ایرانی میشود حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
درسته که این مبلغ باز هم ناخالص هست و انصافا بخشی از آن باید خرج نگهداری تجهیزات عمومی و آبادانی کشور بشود،
در اینجا بنده از مسولین کشور میپرسم چرا با این همه محاسبه و هزینه در آخر سال باز گفته میشود پروژه های عمرانی کامل نشده اند و فقر همچنان باقیست و بعضا تعداد بیشتری را به کام خود کشیده است یا واردات بیشتر شده که اکثرا کالاهای قاچاق میباشد که به بیکار شدن افراد بیشتر و تعطیلی بنگاههای اقتصادی منجر میشود یا برای هزینه بیماران صعب العلاج هزینه ای وجود ندارد یا حتی برای همین جمعیت ۳ درصدی ایثارگران که ۲/۵ میلیون بیشتر نیستند از اول سال تا آخر سال میگویید بودجه باید تعیین شود! مگر بودجه تعیین نمیشود مگر منبع بودجه مشخص نمیشود مگر محاسبات صورت نگرفته است....
پس براستی مشکل از چیست و فقط یه موضوع باقی میماند و در ذهن تداعی میشود که بخش اعظم بودجه به یغما میرود و وقتی از مسولان رده بالا تا پایین همتی برای کنترل و پیگیری نیست معنایش این است که همگی در این تخلف مالی بزرگ دست دارند!
قضاوت با خواننده متن میباشد و اینقدر با آبروی نظام و حکومت اسلامی بازی نکنید
تنها امیدمان به حضرت آقا میباشد که قوانین سختگیرانه تری را نسبت به کنترل بر کار مستخدمین و مسولان دولتی تهیه و دستور اجرای آنرا بدهند و الا روند این مشکلات عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi