شناسه خبر : 49452
سه شنبه 23 شهريور 1395 , 08:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدر از آسمان‌ها ما را می‌بیند

عید قربان سال گذشته با شهادت بسیاری از مسلمانان در فاجعه منا به عزا تبدیل شد.

بی‌کفایتی آل‌سعود موجب شد که حدود 7 هزار مسلمان در روز عید قربان به شهادت برسند. «محمدرضا جلالی» یکی از شهدای قرآنی فاجعه منا است که همواره به امور دینی و مذهبی گرایش داشته است.

شهید محمدرضا جلالی 15 اسفندماه 1359 در تبریز به دنیا آمد و از کودکی به واسطه تشویق‌های خانواده به ویژه پدرش که مداح بود به سمت فعالیت‌های قرآنی و دینی روی آورد تا اینکه توانست در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند.

از وی 2 فرزند به یادگار مانده است. وقتی از دخترش فاطمه درباره پدر شهیدش سؤال می‌کنی با آرامش می‌گوید همیشه پدر را دوست داشتم و خواهم داشت. 

رقیه شاکر همسر شهید محمدرضا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه شهادت همسرم داغ بزرگی بر دل ما گذاشت، گفت: با وجود همه غم‌هایی که از نبود حاج محمدرضا دارم اما وقتی به یاد فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدای فاجعه منا می‌افتم، آرام می‌گیرم و از خداوند متعال می‌خواهم از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایم.

وی با بیان اینکه حاج محمدرضا همیشه در کنار ما است، افزود: وقتی ایشان می‌خواست به حج برود برای فرزندمان دعا کرد تا مجتهد شود و دستورات دین را به خوبی عمل کند.

شاکر ولایت‌پذیری را یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی شهید جلالی عنوان کرد و گفت: شهید همواره به سخنرانی‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری گوش می‌داد و سعی داشت مطالبات ایشان را عملی کند و می‌گفت: وقتی حضرت آقا موضوعی را مطرح می‌فرمایند و مطالباتی دارند به طور حتم توجه به امری ضروری است.

همسر شهید جلالی با اشاره به اینکه در نبود حاج محمدرضا سعی کردم هر کاری برای آرامش بچه‌ها انجام دهم، خاطر نشان کرد: پسرم کوچک است و چیزی متوجه نمی‌شود اما فاطمه گاهی برای پدرش بی‌قراری می‌کند اما من با آیات قرآن و وعده‌های الهی او را آرام می‌کنم. خدا رو شکر فاطمه نسبت به سنی که دارد بیشتر متوجه می‌شود و با این موضوع کنار آمده است.

وی با بیان اینکه همیشه سعی می‌کنم فرزندانم کمبود پدر را حس نکنند، گفت: فقدان محمدرضا خیلی سخت است به خصوص برای فاطمه که وابستگی خاصی به او داشت اما در این یک سال تمام تلاش خود را کردم تا فاطمه را با حقیقت آشنا کنم. با وجود اینکه گاهی برای پدرش دلتنگی می‌کند اما وقتی من هم ناراحت هستم مرا آرام می‌کند و آرام می‌گوید پدر از آسمان‌ها ما را می‌بیند پس خوشحال باش تا او هم نگران نشود.

شاکر با اشاره به اینکه وقتی دلتنگ محمدرضا می‌شود به سر مزارش می‌روم، خاطر نشان کرد: از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که با اقتدار رعشه بر تن آل‌سعود انداختند و فرمایشات با صلابتشان موجب شد که پیکرهای مطهر شهدای منا به کشور بازگردد. چشم امید ما همیشه به آقا است و امیدواریم سایه‌شان همیشه بر سر ما مستدام باشد.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi