شناسه خبر : 49464
سه شنبه 23 شهريور 1395 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لاپوشانی خطر FATF با دروغ بزرگ


با گذشت چند روز از افشای قرارداد محرمانه و خیانت‌بار با FATF دولتمردان با استفاده از روش قدیمی و پاک کردن صورت مسئله، مدعی شدند افتضاح این قرارداد نیز به گردن دولت قبل است؛ در تیتر یک روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز همین ادعا  را برجسته کرد.
رجانیوز با اشاره به تیترهای خلاف واقع نشریات زنجیره‌ای نوشت: آنچه در دولت قبل درباره FATF اتفاق افتاده بود زمین تا آسمان با آنچه دولت روحانی در این باره اقدام کرده متفاوت است زیرا در دولت قبل اولاً هیچ توافق محرمانه‌ای با این نهاد آن هم بدون اجازه شورای عالی امنیت ملی انجام نشده بود و ثانیاً لایحه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در حالی در سال 89 به مجلس ارائه شده بود که آن قانون تأکید می‌کرد گروه‌های مقاومت و نهضت‌های آزادی‌بخش تحت هیچ شرایطی مصداق «تروریسم» نخواهند بود. مطابق این لایحه گروه‌ها و دولت‌های تروریستی مانند منافقین، اسرائیل و تکفیری‌ها مصداق تروریسم تلقی می‌شدند.
همچنین لایحه مذکور تنها یک قانون داخلی بوده و هیچ گاه تعهد به نهادی خارجی چون FATF نبوده است که به نظر بسیاری از کارشناسان همانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نوع تعامل آن با ایران کاملاً ناعادلانه و برای ایجاد محدودیت‌های بی‌مورد و بیشتر بوده است.
اما دولت اکنون این تعهد را به FATF داده که تا اسفند 1396 قانون داخلی جمهوری اسلامی ایران در تعریف مصادیق تروریسم و... تغییر کند به گونه‌ای که با این اتفاق گروه‌های مقاومت از جمله حماس، حزب‌الله و... جزء مصادیق تروریسم و به تبع آن تحریم جمهوری اسلامی واقع خواهند شد. در واقع مسئله‌ای که در حال حاضر مورد نقد واقع شده است همان برنامه اقدام (action plan) است که دولت یازدهم با FATF منعقد کرده و ثمره آن غیر از پدیده خودتحریمی نخواهد شد؛ موضوعی که در عدم ارائه خدمات بانک‌های ملت و سپه به قرارگاه خاتم‌الانبیاء کاملا مشهود بوده است.
از سوی دیگر براساس آن لایحه که تبدیل به قانون شد، هیچ نهاد داخلی (نظیر سپاه پاسداران) موضوع تحریم نبوده است و اعمال تحریم علیه سپاه دستپخت مشترک FATF و وزارت اقتصاد است!

اینستاگرام
ایثارگران په په نیستند که هرچیزی بخورد آنها داده شود.اشتباهات در مورد برجام و حمله به سفارت عربستان را نباید در مورد FATF مرتکب شد.متاسفانه امورات کشور طوری شده که حتی امام جمعه یک شهر دور افتاده هم در مورد مسایل پیچیده اقتصادی اظهار نظر می کند که ممکن است اظهارات او کلی به مردم لطمه بزند.
اجرای این قرارداد باعث افزایش سرمایه گذاری های خارجی و شفافیت مبادلات تجاری و افزایش کسب و کار می شوند. لطفأ اجازه ندهید گرانفروشان ، قاچاقچی ها و اختلاس کنندگان حرفهایشان را از دهان ایثارگران و سایت های ایثارگران بزنند. فکر می کنید در حالی که در کشور رکود حاکم هست، کسب و کار راکد هست، گرانی هست، قدرت خرید مردم شدیدأ پایین آمده ، برخی بانکها با چه فعالیت های مشروع اقتصادی سودهای 30 درصدی پرداخت می کنند؟جامعه ایثارگری که در مضیقه روزگار می گذراند چرا دغدغه های اختلاس گران پول نفت و متنفعان از عدم شفافیت بازار و گردش مالی را در بوق و کرنا بدمد.
کسانی که در تریبون ها مردم را به تقوا دعوت می کنند بدانند FATFمصداق یک تقوای اقتصادی و مالی است و برکات فراوانی برای اکثر مردم و بویژه جوانان جویای کار خواهد داشت.
FATF مطابق برجام یک سال طلایی به ایران فرصت داده تا دامن خود را از پول های کثیف پاک کند. ایران باید از این فرصت استفاده نماید و خوشبختانه دولت با توجه به منافع ملی پایدار و بدون توجه به نگرانی های خفاشانی که با استفاده از عدم شفافیت و تاریکی، خون مردم را می مکند، با همت تمام این قرارداد را اجرا خواهد کرد و این به نفع همه ملت و بویژه ایثارگران خواهد بود.
اگر به سایت TRANSPARENCY سر بزنید خواهید دید که ایران از نظر فساد و بویژه فساد مالی در رتبه های بالای 120 قراردارد ودر ردیف پست ترین کشورهای آفریقایی است و این ننگ برای یک
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi