شناسه خبر : 49601
دوشنبه 29 شهريور 1395 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غدیر روز بیعت است و حمایت از ولایت

احمدرضا بهمنیار - نسیم کلام پیامبر اکرم (صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله و سلم) امین منادی وحی الهی، و خاتم رسول پیام‏ های خدایی، همه جا را از عطر ستایش خدا پر کرد، آن گاه که علی (علیه ‏السلام) را به سوی خود خواند، دست او را بالا برد و بر مردم نشانش داد، آن دست نورانی قرآن ناطق بود که تا عرش خدا اوج گرفت، هر دو دست نشان عظمت همدیگر بودند، عظمتی که خداوند آن را در ادیان دیگر بشارت داده بود و لزوم دستیابی بشر برای رسیدن به منزلت، رستگاری و کرامت انسان را، در دستان این بزرگواران قرار داده بود.
در روز فرخنده غدیر، خداوند تبارک و تعالی، آرمانی ‏ترین اندیشه را به پیامبر خویش ارزانی داشت، اندیشه ای که در جهان خاکی، تحولی عظیم و در جهان افلاکی، ذوقی سلیم، برای عبادت حضرت پرورگار به وجود می آورد.
غدیر خم نتیجه تلاش هزاران پیام ‏آور الهی است، در این روز کائنات باید شاهد پیوند امامت و نبوت می بودند، پیوندی که انوار نورانی آن با گره خوردن دست ها در همدیگر، تمامی آسمان و زمین را در برگرفت و ذره ذره هستی شروع به تسبیح ذات اقدس باری ‏تعالی کردند.
پیامبر خدا (ص) دوست داشت عید غدیر که عید جشن امامت و ولایت و تعیین رهبرى است، در تمام قرون و اعصار به صورت زنده در دلها و به صورت مکتوب در اسناد و کتب باقی بماند، و مسلمانان در همه اعصار آن را زنده و جاوید نگاه دارند، چون یاد على، نام على و غدیر على، چیزى جز استمرار رسالت در امامت و ولایت، برای اسلام ناب محمدى نیست، و ارزش غدیر به دلیل شخصیت یگانه و بزرگوار حضرت علی (ع) است.
هجدهم ذی حجه سال دهم هجری، هستی تمامیت خود را به غدیر بخشید، و حُبِ عشق علی راهی شد برای رسیدن رستگاری ‏های پیاپی انسان به کمال، چشمه حیات جاری شد، تا بنی ‏آدم، عطش بی‏ حد و حصر خود را در زلالی محبت مولا علی (ع) فرو بنشاند.
آینده انسان و تاریخ به دست های یداللهی علی (ع) سپرده شد تا در سایه ‏سار محبت و عدالت بی‏ دریغش، جهان به آرامش برسد و حُب علی (علیه السلام) سر آغاز همه خوبی ‏ها گشت، راه راست نمایان، و دین خدا کامل شد، بارانی از رحمت باریدن گرفت و خداوند مهر علی را به دل های مومنان آزاد و خداجو داد.
خداوند متعال با برانگیختگی آخرین رسول خویش و ابلاغ دین اسلام بر ایشان، فلسفه بعثت انبیا را با فرستادن کتب آسمانی در وجود نبی مکرم اسلام حضرت محمد (صلوات اله علیه) به تجلی رساند و با تعیین امامت پس از پیامبر (ص) در روز غدیر خم، کرامت و منزلت انسان را به عرصه تحقق درآورد و غدیر نتیجه و فلسفه بعثت انبیا گردید.
عید غدیر روز بیعت است و حمایت از ولایت، روز مبارک باد گفتن است به یمن ولایت، و روز شادباش گفتن است به حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و بیعت مجدد با او، روز سلام و صلوات است بر پیامبر صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله، روز سپاس مندی از خداست که در دریای طوفانی و پر غفلت دنیا، کشتی نجات ولایت را به سوی مان فرستاد.
در غدیر بشریت به کمال فکری و بالندگی دست یافت، و این بزرگترین دلیل برای خاتمه بخشیدن به بعثت انبیا بود، بعد از کمال فکری بشر، نوبت متجلی شدن آرمان بزرگ خلقت انسان که همان جانشینی خداوند و دستیابی به منزلت و کرامت او بود رسید و خداوند متعال با ایجاد امامت در پرتو نبوت این آرمان را دست یافتنی ساخت.
و به این صورت بود که غدیر تداوم رسالت محمد (ص) در ولایت علی (ع) شد، غدیر یعنی دست انسان در دست ولی خدا و امام معصوم، درود خداوند بر امین وحی الهی و کشتیبان نبوت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) روح نماز، مولای جوان ‏مردان، حضرت علی مرتضی باد.
عید بزرگ غدیر را به تمامی مردم عزتمند ایران و به همه مسلمانان جهان و به مقام معظم رهبری امام خامنه ای (حفظ اله) تبریک و مبارک باد می گوییم، مبارک باد نام علی، عدالت علی، راه علی، عشق علی، ذکر علی و عید علی (ع)، مبارک باد این روزِ عید غدیر بر ولایت قائم آل محمد حضرت آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
السلام علیک یا امیرالمومنین
..
باید در جهت حفظ وحدت و معرفی وهابیت جنایتکار تلاش کنیم.
لعنت بر تکفیرها و تروریست های افراطی وهابی ..النصره..بوکوحرام..معارضین عراقی و سوری..
..
درود بر حزب الله و انصارالله و یاران و پیروان قران کریم..
پس به سفارش دین توجه کن برادر خوشا نام نیکو که معروف شد ..تراشیدن ریش موقوف شد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi