شناسه خبر : 49641
چهارشنبه 31 شهريور 1395 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دانشجوی شهید فریدون کشتگر

فاش نیوز - شهید فریدون کشتگر در سال 1337 در ارومیه به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود به پایان رساند و پس از دریافت دیپلم در آزمون سراسری 1355 دانشگاه‌ها شرکت کرد و در رشته مهندسی راه و ساختمان دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

وی فعالیت سیاسی و انقلابی را از سال دوم دانشگاه شروع کرد و در جنبش دانشجویی و تشویق دانشجویان برای برپایی تظاهرات و راهپیمایی اعتراض آمیز نقش موثری داشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جهاد سازندگی به یاری محرومین روستایی پرداخت. با شروع جنگ تحمیلی، حضور در جبهه را بر

هر کاری مقدم دانسته و بارها به میادین نبرد اعزام گردید که پس از ماه‌ها ایثار و از خود گذشتگی در تاریخ 21 اردیبهشت 1361 در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

در بخش‌هایی از وصیت نامه شهید دانشجو « فریدون کشتگر » آمده است:

باید شهادت و مرگ سرخ را برگزید تا برای همیشه از مرگ سیاه رهایی یافت. تازه ما که با ریختن خون خود در راه خدا کاری نکرده‌ایم شاید با خواست خدا ریخته شدن خونم موجب آمرزش گناهان و پیشرفت اسلام عزیز شود. اگر در دنیای شما می‌ماندم چه می‌کردم؟ آیا زندگی در جوار رحمت خداوندی که مژده‌اش را داده است با مرگ تدریجی که زندگی‌اش نام نهاده‌اند مساوی است؟!

 

" تصویری از صفحه روزنامه "

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi