شناسه خبر : 49853
دوشنبه 12 مهر 1395 , 15:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از زندگی تکان‌دهنده‌ی «کویتی‌پور»!

به همه بگو که کویتی پور افتخار دارد37 سال حقوقی از انقلاب نگرفته است. یک سر سوزن از امکانات این مملکت استفاده نکرده ام. از 37 سال پیش که از شهرم خرمشهر دربه در شدم هیچ کار ثابتی نداشتم که به فکر بازنشستگی باشم... کویتی پور نه تنها فیش حقوقی ندارد، بلکه هنوز مستأجر است. آن هم مستأجری که یک بار 6 ماه ، یک بار 8 ماه و یک بار هم 10 ماه اجاره خانه ام عقب افتاده...

فاش نیوز -  غلامرضا کویتی‌‎پور از حماسه‌خوان‌های دوران دفاع مقدس، جزو معدود چهره‌هایی است که بسیاری از رزمندگان با صدایش به خط زدند و برای وطن جنگیدند و در واقع صدایش بخشی از تاریخ این نبرد بزرگ است اما این نماد برجسته دوران ایستادگی رزمندگان در مقابل متجاوز، اکنون روزگار بسیار تلخی را پشت سر می‌گذارد؛ دورانی که شایسته یک رزمنده ساده آن دوران نیز نیست، چه رسد به مردی که هنوز آثار موج انفجارِ جنگ را با خود به همراه دارد.
وقتی نوای غلامرضا کویتی‌پور و صادق آهنگران طنین انداز می‌شد، رزمندگان با نوای این حماسه‌خوان بند پوتین‌هایشان را سفت می‌کردند و به خط می‌زدند. بسیاری از شهدا و جانبازان این حماسه بزرگ، آن هنگام که در آوردگاه بزرگ آزمایش شجاعت بودند، با شوری که حماسه سرایانی چون کویتی پور و آهنگران به آنها داده بودند، سینه‌هایشان را مقابل گلوله دشمنان این خاک سپر کردند.

از صادق آهنگران در این سال‌ها همواره خبرهایی بود و آخرین بار حاج صادق را در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران با رهبر انقلاب مشاهده کردیم که با همان صدای گیرایش، نوای متفاوت و متناسب با حال و هوای این دوران خواند. غلامرضا کویتی پور اما روزگار متفاوتی دارد و کمتر درباره او شنیده می‌شود. شنیده‌ها در سال‌ها اخیر در حد انتشار آلبوم‌های موسیقی است که ظاهراً اساساً صدای او نیست و با سرقت نامش تولید و منتشر شده است.

چند یادگار دفاع مقدس، زندگی تکان‌دهنده‌ای چون «کویتی‌پور» دارند؟!

کویتی پور به تازگی در گفت و گویی در این زمینه تأکید کرده است: «چندی پیش آلبومی با عنوان غریبانه 2 با مجوز وزارت ارشاد به نام من تولید و منتشر کردند که فروش خیلی خوبی داشت. اما صدای من نبود. من همچنین از مسئولین صدا و سیما تقاضا دارم از صدای کویتی پور که در آرشیو رادیو و تلویزیون است استفاده نکنند چرا که بیشتر آنها صدای من نیست. تقلید صدای مرا کرده اند و رسانه هم به اسم من پخش می کند».
 
این حماسه خوان دفاع مقدس ادامه می‌دهد: «چند روز پیش برای رونمایی از فیلم اروند با حضور هنرمندان بسیاری از من دعوت کردند، جالب اینکه صدای سرود «ممد نبودی» فیلم اصلاً صدای من نبود بلکه صدای آقای کرامتی بود. یا در موردی دیگر، مرا به برنامه زنده گلخانه دعوت کردند. عوامل این برنامه برای خوشامد من گفتند که 6 عنوان از سرودهای شما را تدوین و تصویرگذاری کرده اند. وقتی که کار پخش شد گفتم 4 مورد از این 6 مورد اصلاً صدای من نیست بلکه دیگران شبیه صدای مرا خوانده اند. اینها جواب مرا و حقوق 37 ساله مرا نمی دهند حالا چه رسد به اینکه دنبال امتیاز آلبوم غریبانه 2 باشم».
 
بخش تلخ ماجرا پاسخ کویتی پور به این پرسش است که «به تازگی باب شده که فیش حقوقی افراد را افشا می کنند تا مردم بدانند برخی افراد چه میزان حقوق می گیرند. فیش حقوقی شما چقدر است؟» کویتی پور پاسخ می‌دهد: «این را خوب پرسیدی، به همه بگو که کویتی پور افتخار دارد که 37 سال حقوقی از انقلاب نگرفته است. یک سر سوزن از امکانات این مملکت استفاده نکرده ام».
 
کویتی پور درباره بازنشستگی‌اش می‌گوید: «من اصلاً کارمند رسمی جایی نبودم که بخواهم بازنشسته شوم. از 37 سال پیش که از شهرم خرمشهر دربه در شدم هیچ کار ثابتی نداشتم که به فکر بازنشستگی باشم. از ابتدای جنگ بسیجی بودم و هستم. حال که پرسیدی بگذار بگویم، غلام کویتی پور نه تنها فیش حقوق ندارد بلکه هنوز مستأجر است. آن هم مستأجری که یک بار 6 ماه ، یک بار 8 ماه و یک بار هم 10 ماه اجاره خانه ام عقب افتاده و نمی توانم پرداخت کنم».

 

او درباره نحوه امرار معاش خود گفته است: «تاکنون برخی افراد ناشناس که البته با پیگیری خود آنها را شناختم، عقب ماندگی های اجاره خانه ام را پرداخت کرده اند. از امرار معاش گفتید، باید بگویم کویتی پور در حالی که هنوز موج انفجارهای زمان جنگ را تحمل می کند اما هیچ بیمه ای ندارد. هزینه سرماخوردگی معمولی را خودم می پردازم، هزینه داروی موج انفجار که جای خود دارد. یک کلام، امرار معاش من در دست خدای روزی رسان است.»
 
با وجود ظلم آشکاری که به کویتی پور در این سال‌ها رفته و او در بخشی از این گفت وگو به بی‌توجهی مسئولان ارشد به نامه‌هایش نیز گریزی زده، این حماسه‌خوان کشورمان تأکید می‌کند: «اگر کویتی پور و امثال من دچار نقص و ضعفی هستند، نباید آن را به پای انقلاب گذاشت. ما به آرمان های شهدا و انقلاب پایبندیم.»
 
کویتی‌پور در بخش‌هایی از این گفت‌وگوی صریح، تماشای «من‌وتو» و «استیج» را همچون تماشای «شب‌کوک» تأیید می‌کند و علاوه بر اشاره به نقطه قوت و ضعف «شب‌کوک»، ابایی ندارد از نقاط مثبت «استیج» و همچنین نقاط ضعف این بخش سخن به میان آورد. تصویر تلخی که با خواندن این سطرها از کویتی‌پور در ذهن می‌ماند، این پرسش را پیش می‌آورد که وقتی سرنوشت کویتی پور این گونه است و چنین یادگاری از جنگ اینچنین رها شده، سرنوشت سایر یادگارهای بزرگ ترین نبرد سده‌های اخیر ایران، چگونه است؟ آیا آنچه بر کویتی‌پور گذشته، با انصاف تطابق دارد؟

به نقل ازتابناک

اینستاگرام
حاج غلام سلام . خیلی خیلی دمقم کردی .. . خیلی دلم شکست .

پیش خودم فکر میکردم توام یه چند تا قپه گرفتی و تویه عرش میپری .

حاج غلام علی وکیلی دلم شکست .

...

فاش نیوز .

دلمان را خون کردی .

ما که می دانستیم بچه های دفاع مقدس بد بختند .

ولی برادر عزیز کویتی پور :

اصلاً فکرش را هم نمی کردیم .

نمی دانم بعضی ها قلب ندارند .

اگر دارند .

چرا منفجر نمی شود .

اگر کسی را برای جبهه حقوق بخواهند بدهند .

اول از همه باید به این عزیز می دادند .

یه رازی را بگویم . که کسی تا حالا نگفته و منتشر نشده .

اول نوحه خوان جبهه و جنگ این برادر کویتی پور بود .

ولی دیگران نفوذ داشتند .

ما که هیچ .

برای فاش نیوز متاسفم :

که در این دنیای حقه و فریب و ظلم زندگی می کند .

خدایا بما آرامش .

و به این عزیز دلاور صبر بیشتر عطا بفرما .

آمین .

...

حق این مرد باصفا با اخلاص رزمنده بسیجی نیست
فیش های نجومی ...
یاد حرف... اون خانوم افتادم که گفت سهم پدرم از انقلاب بود
خدا ازتون نگذره که حرامخواری میکنید
انچه بر کویتی پور و همه رزمندگان و جانبازان زیر 25% گمنام و بخصوص بدون شغل ها گذشته اصلا با انصاف تطابق ندارد و البته یکی از مقصرین هم اقای دکتر محسن رضایی هستند که از نزدیک سرنوشت رزمندگان را دیدند و سکوت کردند و این سکوت از سوی ایشان یک تقصیر است .
به محسن رضایی اعتراض نکن که عاقبت خوبی نداره .ههههههه(60درصدی)
...
راست گفته اگه جونتو دوست داری ؛ اعتراض نکن .

فقط ناله سر کن .
...
ملک‌الشعرای بهار

مرغ سحر ناله سر کن
داغ مرا تازه‌تر کن
زآه شرربار این قفس را
برشکن و زیر و زبر کن
بلبل پربسته! ز کنج قفس درآ
نغمهٔ آزادی نوع بشر سرا
وز نفسی عرصهٔ این خاک توده را
پر شرر کن
ظلم ظالم، جور صیاد
آشیانم داده بر باد
ای خدا! ای فلک! ای طبیعت!
شام تاریک ما را سحر کن
نوبهار است، گل به بار است
ابر چشمم ژاله‌بار است
این قفس چون دلم تنگ و تار است
شعله فکن در قفس، ای آه آتشین!
دست طبیعت! گل عمر مرا مچین
جانب عاشق، نگه ای تازه گل! از این
بیشتر کن
مرغ بیدل! شرح هجران مختصر، مختصر، مختصر کن
عمر حقیقت به سر شد
عهد و وفا پی‌سپر شد
نالهٔ عاشق، ناز معشوق
هر دو دروغ و بی‌اثر شد
راستی و مهر و محبت فسانه شد
قول و شرافت همگی از میانه شد
از پی دزدی وطن و دین بهانه شد
دیده تر شد
ظلم مالک، جور ارباب
زارع از غم گشته بی‌تاب
ساغر اغنیا پر می ناب
...
پس ما همسران جانباز اعصاب و روان بجا پناه ببریم .ما هم با کارگری اجاره خانه و خرج بچه ها را دادم اکنون خودم نیاز به پرستار دارم .شرم می کنم بگویم من همسر جانباز 5 ماه است که اجاره خانه وه هیچ .برای خرج خانه مانده ام . حاشا به شما که کوخ نشین ها .کوخ نشین باقی ماندندن
انصافأبایدایشان دررفاه وکمال وکرامت درسایه انقلاب وولایت زندگی باعزت وحرمتی داشته باشند.
آقای شهیدی شما باید جواب دهید. اگر نمی دانستید حال دانستید.
سلام برادر کویتی پور، تو یک مرد بتمام معنا هستی، آفرین.
اما دراینجا مشخص شد افراد مخلص و بسیجی جایی در این مملکت ندارند؟
وای بحال مسئولان.
برادر آهنگران اگر حسود نیستی احوالی از برادرمان کویتی پور بپرس.

...

بزن بزن خوب نیست .

دوری و دوستی .

...
با سلام.همچین نوشته اید تکان دهنده که گفتم چه شده!فکر میکنم بعد از این همه سال و دیدن این همه مظلومیت این عزیزان و خانواده های بزرگوارشان،برای همه، مشخص شده باشه که برای بسیاری از این مسئولین، این چیزها و صدها و هزارها برابر این چیزها،تکانشان نده که هیچ،آب تو دلشون رو هم بهم نزنه!البته حق هم دارند بالاخره خرشان از پل گذشته و ....
چقدر ما بدبختیم که حتی از دشمنمون هم یاد نگرفتیم که هنوز که هنوزه توی آمریکا در تمامی مراسماتشان از کهنه سربازان جنگ تجاوز گرانه و اشغالگرانه ویتنام(که قدمتش خیلی بیشتر از جنگ خودمان است)با افتخار و احترام دعوت می کنند و برای آنها کلی تسهیلات قائل میشوند یا در همین اسرائیل،از کسانی که در تجاوزاتشان و جنگهایشان در برابر اعراب شرکت داشته اند به نیکی یاد میکنند و برایشان امتیازات فراوانی قائل هستند ولی ما برای کسانی که برای دفاع از کشور در برابر تجاوز عراق شرکت داشتند ارزشی قائل نیستیم و چقدر زود یادمان رفت که چه کسانی بودند که این مملکت را نگه داشتند!و چقدر راحت حاجی گرینوف ها به مدد همین جنگ و داشتن یک عکس از آن ایام،به نان و نوایی رسیدند!و چقدر امام این روزها را میدیدند که فرمودند"نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند."

...

جیبمونو نزنن .

به احترامشون نیاز نداریم .

...

ظلم درحق کویتی پوروهزاران رزمنده امثال کویتی پور28سال استکه میشودوهیچ یک ازمسولین جوابگونیستندچرافقط این ظلم اشکاردرحق رزمندگان است؟؟کویتی پورهادرگوشه کنارایران ازدرداعصاب وروان و......دارندناله میکنندبدون اینکه فریادرسی باشد28سال کم سالی برای چشم انتظاری نیست که رزمندگان غیورمان متحمل شدند
دوستان چرا اینقدر اعصاب خودتون را خورد می کنید. اصلا مرام و مسلک این مسئولین حق خوری ، ظلم و حرام خوری است . تو مملکت و بین مسئولین از کارمند معمولی معمولی گرفته تا مدیران ارشد مملکتی اکثرا به فکر خودشون هستند و جیباشون . اینان گرگ اند در لباس میش . پایمال کردن حق و حقوق رزمندگان و جانبازان و ازادگان صبحانه ی اقایون هست ناهار و شامشون هم ندیده گرفتن حق مردم و چاپیدن بیت المال
واقعا اقای کویتی پور ما با صدای شما زندگی میکنیم
ازاینکه هنوز حقوق شمارا نداده اند متعجبم
دوستت داریم هموطن.برای من که خیلی عزیزی
سرور گرامی جناب کویتی پور
درود و عرض ادب
همه می دانیم که شما هم می توانستی و می توانی همچو عده ای ثروت اندوزی کنید ولی مردم ، آخرت و گذشته خودتون را با دنیا مادی معاوضه نکرده و نخواهید کرد . الحق که رواست بر دستان شما و امثال شما بوسه زد.
دوستان عزیز اگر کسی از این آزاد مرد شماره تماس داره ، از طریق ایمیل برای من ارسال کنید
سلام درود خدا برگردانی چون کویتی پور عزیز افتخارم اینست که ازته قلب دوستت دارم بواسطه مردانگی غیرتت /دست بوست هستم وازخداخواهان عزت و سلامتی برایت هستم ازخدامی خواهم که حقت رابرماحلال کند مدیون شماهستیم
اوکی
لعنت.به.هرکسی.که.خون.شهدا.را.نردبان.پیشرفت.کرده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi