شناسه خبر : 49874
دوشنبه 12 مهر 1395 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزیر ارشاد یا وزیر کنسرت؟!

مصطفی شاکری - این روزها آتش انتقاد از عملکرد جنتی، وزیر ارشاد دولت تدبیر، بالا گرفته است. مراجع و علمای عظام (دامت برکاتهم) از اقدام بی سابقه وزارت ارشاد در خصوص برگزاری کنسرت در شهر مقدس قم به شدت انتقاد می کنند. حجت الاسلام علم الهدی، نماینده رهبری در شهر مقدس مشهد در برابر فشار وزارت ارشاد برای برگزاری کنسرت در پایتخت مذهبی ایران جبهه گرفته است.
در همین هفته ی گذشته، حجت السلام محمدیان ریاست نهاد رهبری در دانشگاه ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم ضمن انتقاد صریح از بی مبالاتی دولت نسبت به اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، با تعمدانه دانستن این موضوع، از ضعف مدیریت فرهنگی در دولت یازدهم گلایه کرد.
وقتی تمام این انتقادات را به  سخنان چندی پیش امام خامنه ای که از وضعیت «ولنگاری فرهنگی» در جامعه ابراز نارضایتی فرموده بودند می افزاییم به وضوح متوجه این نکته خواهیم گشت که کابینه دولت تدبیر در این سه سال و چند ماه نتوانسته در زمینه فرهنگی از سوی کارشناسان و متخصصان و فعالان این حوزه، نمره قبولی کسب نماید.
حال سوال اینجاست آقای جنتی که مدیریت مهم ترین نهاد فرهنگی کشور را به عهده دارد در این سه سال و نیم، چه گلی به سر فرهنگ جامعه زده و هزار میلیارد بودجه سالانه وزارتخانه را در چه راهی و در جهت دستیابی به کدام هدف هزینه کرده است که اینگونه خاطر شریف مراجع عظام که والیان هدایت جامعه اند را آزرده ساخته؟
چرا جناب جنتی بجای اهتمام به اجرایی ساختن هرچه سریعتر نقشه مهندسی فرهنگی کشور که ماحصل تلاش کارشناسانه بالاترین شورای فرهنگی کشور است، اینگونه برای برگزاری کنسرت هایی که  بعضا هیچ سنخیت با فرهنگی ایرانی-اسلامی ندارند گریبان چاک می زند؟ آیا آقای جنتی جز بستن دهان منتقدان رسالتی برای خود در این زمینه متصور نیست؟ آیا بهتر نبود که وزارت خانه ای با عنوان وزارت کنسرت ایجاد می شد و ضمام آن در اختیار جنتی قرار می گرفت تا فردی کاربلد، دغدغه مند و با روحیه انقلابی و جهادی، منصب وزارت ارشاد را تصدی نماید؟!
ظاهرا دیگر نیازی نیست تا جهان غربی با صرف هزینه های کلان، سعی در تداوم تهاجم فرهنگی بر علیه ایران کند چرا که دوستان نادان داخل کشور، دارند بخوبی این پروژه را پیش می برند. در حالی که حجم انبوهی از قوانین رسمی کشور در زمینه عفاف و حجاب و امنیت اخلاقی سالهاست بر زمین مانده و نهادهای مربوطه بدلیل ملاحظات سیاسی و ... از انجام وظیفه خود در این راستا طفره می روند حالا این وزارت ارشادی که قید اسلامی را بدنبال نام خود یدک می کشد تبدیل به فراموش خانه ای شده که اولویت نخستش اجرای شوهای تبلیغاتی تحت عنوان کنسرت و... است تا هرچه بیشتر اذهان عمومی را مجذوب سعه صدر و اندیشه متجددانه دکتر روحانی کند.
در این میان تنها دیانت مردم است که روز به روز رنگ می بازد و تحت تاثیر هجمه رسانه ای داخل و خارج، از فرهنگ اصیل اسلامی دورتر می شود. سخن را با ذکر فرمایشی از رهبر انقلاب به پایان می برم: «مسئله‌ی دیگر مسئله‌ی فرهنگ است. خب دوستانی که اینجا تشریف دارید و بخصوص مسئولین فرهنگی کشور و خود آقای رئیس‌جمهور محترم، حساسیّت این حقیر را نسبت به مسئله‌ی فرهنگ میدانند. گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده؛ به‌خاطر مسائل فرهنگی؛ یعنی اهمّیّت مسائل فرهنگی این‌جور است.» (بیانات در دیدار رهبری با رئیس‌جمهور و اعضاى هیأت دولت‌، 4شهریور94)

والعاقبه للمتقین

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
یرگزاری کنسرت داداش من هیچ خطری برای کشور نداره اون چیزی که برای کشور خطرناکه اختلاسهای چند هزار میلیاردی هست توجه نکردن به بازماندگان جنگ هست فساد اداری و اقتصادی هست
جناب آقای شاکری عزیز...
در جواب جنابعالی فقط و فقط شما را به این صفحه ارجاع می دهم. لطفا خوب بخوانید... مشکل ما اینهاست... بخاطر این مشکلات به اینجا رسیده ایم نه کنسرت و امثالهم...
متاسفم!
http://fashnews.ir/fa/news-details/49798/
باسلام آقای شاکری همه مابابدحجابی وولنگ وبازی مخالف هستیم ولی ایکاش شماوامثال شماکه صاحب عقل وخردودانش هستیدبجای ایرادگرفتن ازناهنجارهاریشه یابی میکردییدکه چراکاربه اینجارسیده واقعامقصرین اصلی چه کسانی ویاچه مسائل هست اولابیکاری اعتیادمیاوردبعدازاعتیادغیرت کم وکم رنگ میشودوبیکاری سرقت وناهنجاری درجامعه به دنبال داردچراعلمای مادرباره اختلاسهاورانتخواری هاوزمین وکوه ودریاخواری سکوت می کنندفقط دم ازدشمنی آمریکاورژیم سابق حرف می زندکامیک ازمسولین این نظام تازه آمده اندهمه ازبعدپیروزی سرکارهستن فقط مکان وپست عوض کرده اندبهرحال فعلاهمه چیزگل وبلبل شده فقط بی حجابی مشکل هست البته اینهم ازبرکت همین مسولیین هست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi