شناسه خبر : 50059
دوشنبه 26 مهر 1395 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید علیرضا مالمیر؛

به یاد شاخ شمشاد پری‌خانم

خیلی ها این عکس را دیده اند و صمیمیت ابر مرد فرماندهان دفاع مقدس شهید مصطفی چمران را با نیروهای بسیجی اش به نظاره نشسته اند.

بسیجی های کم سن و سالی که کنار این مردان پولادین به مردی رسیدند. یکی از اون بسیجی ها این نوجوان است که کنارشهید چمران کتف به کتف نشسته و کلاهش رو هم سربالا گذاشته. او شهید علیرضا مالمیر است.
 
به یاد شاخ شمشاد پری‌خانم
شهید علیرضا مالمیر بچه محل ما بود. محله شهدا یا همون محله اقدسیه در شهرری. جایی که بیت الشهداء یا دخمه معروف در اونجا قرار دارد. جوون های بسیاری از اون محله لباس رزم به تن کردند و در همون نوجوانی با ملائکه هم پرواز شدند. علیرضا مالمیر هم یکی از اونها بود. علیرضا پسر شاخ شمشاد پری خانم بود که خیلی هم شر و شور بود و همه ازش حساب می بردند و بعد از انقلاب هم یکی از اولین بسیجی های مسجد صاحب الزمان (ع) شد.
 
علیرضا جزء اولین رزمنده های شهرری بود که برای یاری دین خدا پا توی جبهه گذاشت. او اونقدر دلاور ونترس بود که میون یاران نزدیک شهید چمران جا گرفت.هرکجا درگیری سخت و سینه به سینه با دشمن بود علیرضا یکی رزمنده های پا به رکاب بود. علیرضا 19 ساله بود که بالاخره مزد مجاهدتش رو گرفت و در بهار سال 60 و تنها چند روز قبل از شهادت پیر و مرادش شهید مصطفی چمران خلعت شهادت رو به تن کرد و در چند قدمی فرمانده اش به خاک افتاد.
 
اما دریغ که مزار این مجاهد در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهراء سلام الله علیها پرت افتاده و زائری ندارد. شاید خیلی ها شهید چمران رو در این عکس دیده اند اما اون بسیجی کنار دستش رو ندیده اند و نام و یادی از شهید علیرضا مالمیر نکرده اند. ان شاءالله روزی برسد که سردار و سرباز با هم دیده شوند و حتی مزارشان هم زیارت گاه همگان شود.

آدرس مزار: قطعه24-ردیف85-شماره30

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi