شناسه خبر : 50427
چهارشنبه 19 آبان 1395 , 10:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نام‌گذاری معابر تهران به نام شهدای مدافع حرم

علی محمد نائینی، معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: بدون توجه به عناصر فرهنگی ازجمله دفاع مقدس، نمی‌توان کار فرهنگی مناسبی انجام داد؛ چرا که تمام مولفه‌های قدرت ملی که بخش‌هایی از هویت انقلابی و دینی جامعه است، در دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در سند جامع فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران یکی از سرفصل‌های اصلی، توجه به هویت انقلابی است. اهتمام جدی داریم که با استفاده از ظرفیت دوران دفاع مقدس، بتوانیم کارهای فرهنگی را در ابعاد مختلف انجام دهیم؛ که بر همین اساس فضاهای مناسبی در زمینه دفاع مقدس ایجاد شده و فضاهایی در طراز ملی مانند مجموعه پاناروما و موزه ویژه خرمشهر در باغ‌موزه دفاع مقدس شکل گرفته است.

معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران در خصوص فضاهای فرهنگی اختصاصی در حوزه دفاع مقدس نیز گفت: 354 محله در تهران وجود دارد، که در هر محله یک خانه جهاد و ایثار تاسیس شده و از خانه‌های فعال سرای محله است. همچنین در موضوع «راهیان نور» شهرداری تهران اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است.

نائینی با اشاره به نام‌گذاری برخی معابر تهران به نام شهدای مدافع حرم گفت: شورایی به نام شورای نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها داریم، که مجموعه بزرگراه لشکرک را به نام شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرده‌ است. شهدای مدافع حرم مانند شهدای دفاع مقدس و شهیدان انقلاب اسلامی برای همه عزیز هستند و ساز و کار موجود برای نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدای دفاع مقدس، برای شهدای مدافع حرم نیز وجود دارد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi