شناسه خبر : 50544
چهارشنبه 26 آبان 1395 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای ایثارگری به جای هیئت امنای بنیاد شهید تشکیل می شود

نشست اعضای کمیته ایثارگران مجلس با هدف بررسی و ارائه طرح انتخابی شدن رئیس بنیاد شهید به صحن علنی هفته آینده برگزار می شود.

نشست اعضای کمیته ایثارگران مجلس با هدف بررسی و ارائه طرح انتخابی شدن رئیس بنیاد شهید به صحن علنی هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اعضای کمیته ایثارگران در هفته آینده اظهار داشت:بررسی کلیات طرح انتخابی شدن رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که چندی قبل در کمیسیون اجتماعی رای آورده بود به کارگروهی محول شده است و کارگروه نیز نقطه نظرات کارشناسی خود را در مورد آن اعلام کرده است.

  عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت:براساس ماده واحده این طرح، یک شورای ایثارگری به جای هیئت امنای بنیاد شهید برای اداره امور جامعه هدف تشکیل خواهد شد.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:بر اساس یکی دیگر از مواد این طرح، درقبال هر ده هزار نفر ایثارگر، یک نفربه عنوان نماینده برای شورای ایثارگری انتخاب خواهد شد.

وی که فرزند شهید است و دو عمو و دایی اش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند اضافه کرد:در واقع کار این شورا انتخاب رئیس بنیاد شهید و معرفی آن به رئیس جمهور در حد حکم زدن رسمی است.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد یکی دیگر از وظایف این شورا را عزل رئیس بنیاد شهید و نظارت بر عملکرد آن عنوان کرد و افزود : پیش بینی ما این است که حدود 130 نفر در شورای ایثارگری عضویت خواهند داشت و با ان اوصافی که گفته شد جایگزین هیئت امنای بنیاد شهید می شوند.

عضو فراکسیون ایثارگران نماینده مجلس شورای اسلامی، آشتی ایثارگران با بنیاد شهید را یکی دیگر از اهداف اصلی پیش بینی شده در این طرح دانست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت اینده رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را انتخاب خواهد کرد اظهار داشت:

اگر مجلس و شورای نگهبان به این طرح رای مثبت بدهند نحوه انتخاب رئیس بنیاد شهید و تعامل آن با جامعه هدف به کلی دگرگون و متخول خواهد شد.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
درکل ماجرا هیچ اتفاق خاصی برای جانبازان نخواهد افتاد .

دستور کار بر این است !!!!! ایثارگر ستیزی و تخریب وجهه انسانی جانبازان .
سلام .دولت و رییس بنیاد دگرگون و متحول میشوند اما نگفتی بودجه بنیاد را کی وکدام ارگان تامین میگنه مگه میشه دولت خودش بودجه را نامین کنه اما نظارت نداشته باشدبه نظرمن این طرح اصلا خوش ایند نیست از این هم بدتر میشودچون چندصد نفرمیخوان بیایند فقط برای نظارت هم یک هزینه کلان برای بنیادهست و هم این چندصدنفرهیچ موقه هماهنگ نمی شون و هم دو قطبی گری میکنندان موقه باید همیشه دعواهای سلیقی این چندصدنفر را نگاه کنیم والسلام

...

و جامعه ایثارگری با تعریف امروز که مخالف شدید بچه های جبهه و جنگ است .

و با هرگونه حقوق و معیشت و درمان رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵%

بالاخص ۵% دفاع مقدس مخالف است .

و در این راه تا پای جان و جنگ می رزمند .

ما هم عزا می گیریم .

...
ممنون از زحمات شما بشینید هرجه قدر می توانید جلسه تنظیم کنید بخشنامه صادر فرمائید صورت جلسه کنید اجرتان باخدا ولی یادتان باشد اون افرادی که در انقلاب ودر دفاع مقدس نبودنند آنها در همه جا از شماها جلوترند ولی ایثار گران وخانواده آنان دلشان به این جلسات وعمرشان به انتظار ......
سلام برادر عزیز فرصتی برای این کارها نمانده خدامیداند تمام اینها اتلاف وقت است وهیچ دردی را دوا نخواهد کرد شما پیگیر سریع اصلاحات قانون جامع واجرای ان باشید چون بازهم دست به دست شده است دولت ومجلس هرطرحی را تصویب میکنند اما به ایثارگران که میرسد بار مالی و... مطرح است .خدای ما هم کریم است چیزی از عمرمان باقی نمانده . کارشکنان در پیشگاه خدای شدید العقاب پاسخگو خواهند بود.
30 سال بخشنامه و جلسه و مصاحبه و وعده وعید و اینکار میکنیم و چنین و چنان میکنیم !
و همان قوانین ضعیف هم اجرایی نشده است تا حالا !!
شرمتان باد که عمرمان را دادید به باد !
میدانیم تمام اینها بازی است تا از زیر بار " بار مالی " خلاص شوید !!!
لایحه جامع ایثارگران بعد 12 سال پاسکاری ابلاغ میبشود ولی هنوز تا اجرای آن دارد لاکپشتی طی تکامل میکند !
تحقیق و تفحص بعد 3 سال ...
وام صندوق ایثار با آن پرتال خالی و شماره تلفنهای که برای جواب ندادن است !
بازنشستگی جانبازان رو نمیدونیم از کی بپرسیم کسی جواب گو نبیست هیچ کیم نمیدونه !
و مدیرگلهای مادامالعمر استانها ...... !
دارووووو .... !
معوقات ........ !
وام مسکن وام دومی ها امسال کنسل شد !! الحمدلله یکنفر هم صدایش در نیامد ! متاسفم برای وبسایتهای ایثارگری !
عمر ما تمام شد ولی بازی بدی با ما شد .. خدا نبخشدتان !
که چی؟!ما میگیم شاه نمیخوایم...نخست وزیرعوض میشه!!!وقتیکه قانون خوب نوشته بشه وخوب اجرابشه دیگه فرقی نمیکنه که چه کسی رئیس باشه!اگرکسی اختلاس کرد...چه دربنیاد...بانک ها...سازمانها.ادارات ویاهرجای دیگه!اگه همه دست اندرکاران اختلاس بدون تعارف واغماض و درملآعام اعدام بشن دیگه هیچکس هوس ریاست ومدیریت به سرش نمیزنه!!!هرکی سنگ ریاست به سینه میزنه بلاشک سودخوبی توش هست همه می دونن!!!بعنوان مثال:نمایندگان مجلس چقدرهزینه میکنن تا پاشون به مجلس بازبشه؟!مجلس نیست که!نون دونیه!!!و.........................!!!!!!!!!!
اینهم یک کیسه دوزی جدید است برای 130نفر
جانباز بازنشسته اجا هستم در سال 62 در منطقه ابوغریب مجروح ودر ارتش 26 درصد جانبازم لیکن در بنیاد فاقد درصد از مسعولین درخواست دارم استحقاقی مانند سهمیه فرزندان و وام وسایر امتیازات که به جانبازان بنیاد می دهند جهت ارتش که مظلوم واقع شده وحق جانبازانش پایمال شده منضور ویکسان در نظر کرفته شوند
با سلام و احترام به استحضار دوستان می رساند که موضوع عدم تصویب طرح جامع ایثار گران و موکول شدن ان به برنامه ششم توسعه باعث شده است که فرایند اوردن بندهای مربوط به ما جانبازان زیر بیست و پنج درصد با تغییرات و اعمال نظرات جدید فردی قرار گیرد .به نظر من اگر قرار است که بنده 50 ساله سهمیه کنکور و سایر موارد را فقط داشته باشم و فرزندان من همجنان محروم از سهمیه و سایر موارد که در طرح تصویب شده مجلس محرئم باشند جای ابهام و سوال است.جالب است که بر فرهنگ ایثار و شهادت تاکیید می شود ولی ما از حقوق و حق خود محروم .تورا به خدا و تمام انچه قبول داریم ما را در گیر بازی گردان خود نکنید .از اول مشخص بود که چه خواهد شد ولی شما نگذارید که چنین شود .علی نگهدار همه
با این کار میخوان مسولیت رسیدگی رو از دوش خودشون بردارند و بعدا اگه کسی شکایت و یا ناراضی شد بگن خودتون اعضای شورا را انتخاب کردید پس حقتون رو از شورا بخواهید من که مخالفم چون مسولان ما هر چیزی را که میخواستند تصویب کنن اول منافع خودشون رو در نطر میگرفتند و چه کار کثیفیه با مجروحان جنگ بازی سیاسی و اقتصادی کردن.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi