شناسه خبر : 50650
سه شنبه 02 آذر 1395 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیگر توافق برجام به مصلحت نظام نیست

مرتضی قنبری وفا - دیگر توافق برجام به مصلحت نظام نیست.
دوستان عزیز دیگر زمان و شرایط پس از پیروزی ترامپ دلقک به کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به نحو غریبی عوض شده.
 هم زمان با پیروزی ترامپ جمهوری خواه ، اکثریت مجلس سنا و نمایندگان آمریکا نیز در اختیار حزب جمهوری خواه قرار گرفته و در یک روز در حدود 5 مورد تحریم های جدید علیه ایران صادر شده و افرادی چون جان بولتون که سابقا" در زمان ریاست جمهوری بوش پسر، نماینده آمریکا در سازمان ملل بوده حرف های گنده تر از زبان دهان گشادش که ناشی از حماقت ایشان است زده و در حالیکه یکی از کاندید های ورود در جمع مسئولان کاخ سفید است، افسار پاره کرده و باز ایران را مانند همیشه تهدید می کند تحریم، تحریم در حالیکه در طول چند دهه استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران عزیزمان برای آنان ثابت کرده هیچگاه ایران زیر بار تهدید مرعوب نخواهد شد.
با توجه به شرایط خطیر سیاست خارجی ایران و غرب مسئولان ارشد نظام باید دیگر برجام را به امر حضرت آقا آتش بزنند.
البته هرگز نباید از زحمات ریاست محترم جمهور آقای روحانی و دیپلماسی پر فروز وزیر خارجه آقای ظریف در به انجام رساندن و اجرای برجام که علیرغم نقد دلسوزان و بعضا" کمی تندرو، یک توافق برد، برد بود غافل شد، اما این طرق مقابل ما بود که عهد شکنی کرد.
اگر برجام نبود صادرات نفت ما فلج می شد و اقتصاد ایران عملا" زمین گیر میشد و پیامدهای اقتصادی برجام بر هیچکس پوشیده نیست، یعنی اگر برجام به درستی عمل می شد هم به نفع ایران بود هم به نفع کشورهای مذاکره کننده و جای نگرانی را از دل غربی ها را بر می داشت که ایران هرگز به دنبال بمب هسته ای نخواهد بود.
اکنون  باید چه کرد؟
حال باید به جای انفعال و کوتاهی، سانتریفیوژهای تاسیسات هسته ای نطنز بچرخند و غنی سازی با تمام قدرت از سر گرفته شود و بر پایه رهنمودهای مقام معظم رهبری با تکیه به اقتصاد مقاومتی خودمان را برای دوره ای که شاید در ابتدا کمی دشوار باشد ولی در دراز مدت حتما" راه گشاست آماده کنیم.
آقای روحانی، آقای ظریف خسته نباشید خدا قوت، آنچه در عمل انجام دادید مورد حمایت اکثریت قاطع ملت بوده و هست، بهتر است راه خود را زودتر باز کنیم و به استقبال یک فضای متفاوت برویم چون تجربه ثابت کرده و رهبرمان نیز اشاره داشته اند که طرف حساب ما بدعهد است و به قرارها پایبند نیست و دیگر لازم نیست همه را قربانی برجام کنیم که متاسفانه برجام نافرجام شده.
هرگز مغلوب تهدید های مکر دشمنان نخواهیم شد.
بقول آقای ظریف: هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید.
حال چه ترامپ باشد چه دیگری شرایط متفاوت است و ما نمی توانیم بر عهد برجام همچنان فعالیت های هسته خودمان را تعلیق کنیم، ما دیگر خودمان تصمیم خواهیم گرفت و منتظر اجازه احدی را نخواهیم داد.
امروز اقتصاد مقاومتی شاه کلید حل مشکلات اقتصادی و چشم انداز رونق اقتصاد کشور می باشد.
هواپیماه های بوئینگ هرگز به ایران فروخته نخواهد شد و فروش ایرباس هم در هاله ای از ابهام است. ای کاش دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد این همه تند نمی رفتیم و حداقل تحریم های کمتری تجربه می کردیم.
اگر احمدی نژاد کمی درایت بیشتری مبذول می داشت شاید شرایط فرق می کرد ولی اگر روزی آقای احمدی نژاد روزی دوباره احیا شو حتما" باید یک جنگ دیگری تجربه کنیم چون آقای روحانی تا حد امکان نرمش به خرج داد با دنیا با زبان روز صحبت و دیپلماسی کرد ولی آقای احمدی نژاد این انعطاف پذیری را ندارد و فقط صدای خودش را می شنود.
نمی دانم، شاید بنده اشتباه می کنم ولی ورق برگشته و باید قبل از گام برداشتن در تاریکی زیر پای خود را روشن ببینیم  مطمئن گام برداریم.

والسلام

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
جنابآقای قنری وفا با عرض سلام.
از شماخواهشمندم به صراحت موضع خود را مشخص کرده و نشان دهید که در کدام سنگر جای دارید؟. مطلب شما دو پهلو و متناقض می باشد. دلایل شما تا حدی برای ما باور پذیر است که ما بدانیم شما کدام طرفین این ماجرا و از میان جناه بندی مرز خود را مشخص کرده تا ما بدانیم حرف شما چیست.؟ اگر پاسخ دهید از شما سپاسگذارم و توقع دارم بی تفاوت نباشد و به امر پاسخگو بودن احترا م کنید
برادر بزرگوارم سید مهدی ، با عرض سلام و ادب.
ادب حکم می کند سئوال شما را بی پاسخ نگذارم.
در ابتدا متذکر می شوم که چه فرقی می کند بنده در چه جناحی می باشم؟ همین که آنچه در ذهن دارم را نشر می دهم دیگر کدام جناح بودن اهمیتی ندارد.
حال ، در پاسخ صریح تر می گویم بنده نه راستی هستم نه چپی بلکه مانند دوران جنگ که پیرو خط حضرت امام (ره) بودم اکنون پیرو خط رهبری ام.
هنگامی که ببینم آقای روحانی با تعامل و تدبیر به برجام با آن ویژگی ها که منجر به لغو تحریمها شد ، دست یافت او را تحسین کردم ولی اکنون نظرم این است که برجام ، به هر قیمتی نه.
دیگر نباید به بهای رضایت دل و روی خندان غربی ها به هر چرخشی دست بزنیم و هر آنچه در منویات سخنان حضرت آقا بیان شده تن داده و آن را نصب العین خود قرار دهیم.
اگر از آقای احمدی نژاد گلایه کردم ، به نظر بنده در کنار مسائل هسته ای میلیاردها دلار از پول نفت بشکه ای بالای صد دلار کجا رفت؟
پاسخ این سئوال نزد کیست؟ چرا هیچکس جوابگو نیست؟
میراث احمدی نژاد برای روحانی چه بود؟ یکی پرداخت یارانه بود ، یکی مسکن مهر.
حال که به اینجا رسید بگویم بنده کارمند اداره راه و شهر سازی می باشم که متولی ساخت مسکن مهر است.
مسکن مهر یک پروژه ای بوده که از خشت اول کج نهاده شد و از ابتدا غلط بود فقط در وسط بیابان ها اقدام به ساخت کردند بدون توجه به نیاز به مدرسه ، مسجد و زیر ساخت های شهری مانند فاضلاب استاندارد و ...خانه ساختند.
بماند که متقاضیان ، تمام اندوخته زندگی خود را گذاشتند در شهر جدید پرند ، اما تا کنون خانه های خود را تحویل نگرفتند و مسکن مهر اکنون دیگریک متقاضی هم ندارد و فقط عده ای از قشر متوسط و ضعیف جامعه مال خود را عملا" باختند.
این یک نمونه از اقدامات بی حساب دولت سابق است که بنده دقیقا" در این ماجرا قرار دارم.
با عرض پوزش از اصل مطلب دور شدیم ، منظور پاسخ به سئوال شما بود ، بنده هر کجا شایستگی ببینم آن را تحسین و هر کجا بی تدبیری ببینم آن را نکوهش می کنم ، فارغ از هر گونه جناح بازی ، حال که فرمودید این را هم اضافه کنم که در انتخابات ریاست جمهوری بنده به آقای قالیباف رای دادم و ایشان را اصلح دانستم و اصل ولایتمداری ایشان را بسیار قوی تشخیص داده و به ایشان رای دادم.
برای بنده کدام جناح بودن معنی ندارد و به لیاقت و شایستگی اشخاص می نگرم.
برادر بزرگوارم امیدوارم پاسخ شما را توانسته باشم بگویم و در آخر با این جمله سخنانم را تمام میکنم : حزب فقط حزب علی(ع) ، رهبر فقط سید علی
آقای قنبری وفا قربان دهنت که از مسکن مهر گفتی و داغ ما تازه شد . بنده جانباز 50% هستم که تمام سرمایه زندگی ام را در شهر جدید پردیس گذاشتم و اکنون دو سال از موعد تحویل خانه هم گذشته و من مانده ام با سن و سال بالا و بدنی رنجور و ناتوان که هیچکس جوابگو نیست و من همیشه بانیان مسکن مهر را نفرین میکنم. تو این مدت فقط و فقط شما بودید که در این مورد سخن گفتید .
آخر فریاد کنم و به کی بگم دردم چیست ؟ بخدا بدبخت شدم و بیچاره و نزد خانواده ام شرمسارم یعنی کسی نیست به داد ما برسد.
آقای قنبری وفا ممنون از لطفی که در حق امثال ما نمودید
بنده بعنوان یک آزاده با مدت 6 سال اسارت و 40 درصد جانبازی با تمام حرفهای آقای قنبری وفا موافقم. اگر برجام را تمام کشورها از جمله آمریکا به درستی به حساب می آمد ما شاهد گشایش و رونق اقتصادی در تمام کشور پس از لغو تحریم ها بودیم ولی شخص بنده فکر می کنم خرید این همه هواپیمای مسافربری به سود ما نبوده و کارهای واجب تر از آن هم بوده که به آنها پرداخته نشد.
دلارهای حاصل از فروش نفت باید صرف ساخت و ساز در امور زیر بنائی اقتصاد کشور می شد .حالا دولت آقای روحانی باید الویت بندی کند که در چه مواردی باید کارهای اساسی شود.
در هر حال رزمندگان دوران جنگ همگی خواستار کشوری پیشرفته و با اقتدار هستند که میراث نسل آنان برای نسلهای بعدی باشد.
همه نظرات گیچ می زنند
و در واقع خودش را می بیند.نه منافع درازمدت ملت و نه طرف مذاکرات که چه شیاطینی هستند. همیشه آنها جنایتکار بوده اند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi