شناسه خبر : 50820
چهارشنبه 17 آذر 1395 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی توانبخشی جانبازان

دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد.

 

دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد که در این مراسم جمعی از مسئولان سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجمن های تخصصی توان بخشی بهزیستی شرکت کرده و سخنرانی کردند.

مسعود جوادی رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن ابراز خرسندی و تبریک به مناسبت هفته معلولین و روز جهانی معلول، گفت: جامعه جهانی در سال جاری 17 هدف را برای جامعه مخاطب خود یعنی معلولان در روز جهانی معلول تبیین و تعریف کرد و در همین راستا سایر کشورهای جهان را ملزم به پیگیری این اهداف کرده است.

وی ادامه داد: سازمان جهانی رفع فقر، گرسنگی، سلامت، بهزیستی، آموزش و پرورش، بهبودی اجتماعات و شهرهای پایدار، دسترسی به انرژی پاک و آب و فاضلاب سالم، اشتغال و کار آبرومندانه، کاهشض نادادگری، بهبود محیط زیست، صلح و ... و در نهایت همیاری برای دستیابی به این اهداف را آرمان های 17 گانه خود برای جامعه معلولان مشخص کرده است که البته این اهداف را می توان به سایر اقشار و طبقات جامعه نیز بسط و تعمیم داد.

وی به برگزاری دوره اول این نمایشگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال 1394 مرکز ضایعات نخاعی به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه خدمات رسانی را عهده دار شده و در نمایشگاه شرکت کرد و درخلال آن فعالیت ها و دستاوردهای خود برای خدمت رسانی بهتر به جانبازان، ایثارگران و معلولان را در معرض دید مخاطبان نمایشگاه قرار داد.

جوادی اضافه کرد: در کنار این خدمات نیز کارگروه های یک و یا چند روزه نحوه خدمات رسانی به جانبازان و ایثارگران و معلولان برای ارتقای آگاهی بخشی مخاطبان برگزار شده و در جریان این کارگروه های تخصصی نیز از سازمان ها و مجمع های مردم نهاد در برگزاری کارگروه ها، کارگاه ها، کنفرانس ها و سمینارهای تخصصی کمک گرفته شد.

وی اعلام کرد: از جمله اتفاقات خوبی که در جریان دوره قبلی رخ داد برگزاری کارگروه آموزشی از طریق آنلاین بود که بعدتر این آموزش ها به افراد درمان گر و در قالب کنفرانس ها و سمینارهای تخصصی آنلاین ادامه یافت که تا امروز 27 کنفرانس به این شکل برگزار شده است.

وی با اشاره به دوره اخیر نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته خاطرنشان کرد: در این دوره تلاش کردیم که نمایشگاه نسبت به دوره اول به لحاظ کمی و کیفی رشد و پیشرفت به مراتب بیشتری داشته باشد و در ادامه بستری برای خودکفایی سازمان ها و انجمن ها به لحاظ تولید تجهیزات درمان و توانبخشی فراهم کند که این مساله بی ارتباط با مقوله مهم اقتصاد مقاومتی نخواهد بود.

جوادی حضور شرکت متد در این دوره از نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته را دیگر اقدام متفاوت در دوره اخیر برشمرد و اعلام کرد: امیدواریم که در آینده کشور ایران از چنان قدرت و توانایی در این حوزه برخوردار باشد که کانونی برای تجهیزات توانبخشی در منطقه محسوب شود.

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که توانبخشی وضعیت مظلومانه ای دارد و همواره با مشکلات عدیده ای رو به روست؛ بر همین اساس باید تلاش شود که با اصل اتکا به تولیدات داخل ابتدا به خودکفایی رسیده و سپس با توجه به نیاز جامعه هدف بر اساس نیازسنجی، احتیاج جامعه خود را برطرف کنیم.

در ادامه این مراسم فریدون نوری بنیان گذار و برگزار کننده این نمایشگاه با تاکید بر اینکه دومین دوره این نمایشگاه از 9 ماه پیش با هدف بهبود و ارتقا نقاط ضعف و قوت دوره سابق مورد پیگیری و تجزیه و تحلیل قرار گرفته بود، گفت: خوشبختانه بعد از اقدامات به عمل آمده شرکت ها، سازمان ها، انجمن ها و موسسه هایی با فناوری و تکنولوژی قابل قبول و بالایی در این دوره حاضر شدند که البته جای امیدواری است که بخش اعظمی از این تجهیزات مربوط به تولیدات داخلی است.

وی ادامه داد: روند این نمایشگاه چنین امیدواری را ایجاد کرده که در سال های آینده نمایشگاه هایی در خارج از کشور و با هدف ایجاد تعاملات بین المللی برای تامین تجهیزات و تبادل فناوری های روز دنیا با کشور صورت بگیرد.

همچنین حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در این مراسم با تاکید بر ضرورت تقویت تولیدات داخلی در تامین تجیهزات توانبخشی، اعلام کرد: هفته معلولین فرصتی مناسب برای توجه به جامعه هدف است که برای حل مشکلات این قشر می توان توانمندی در تولیدات داخلی را مورد توجه قرار داد که خوشبختانه امسال جایگاه ما آنچنان پیشرفت داشته که قریب به 75 درصد تجهیزات مورد نیاز از طریق تولیدات داخلی تامین می شوند.

در پایان این مراسم نیز انوشیروان محسنی رییس سازمان بهزیستی با اشاره توصیه های رییس جمهوری در نحوه توجه و خدمات رسانی به معلولان و جانبازان، اعلام کرد: باید نحوه درست خدمات رسانی به این جامعه هدف را در جامعه ترویج و نهادینه کرد تا دیدگاه ها نسبت به آنان متکی بر نگاهی علمی و اجتماعی باشد.

به گفته وی، تولید تجهیزات داخلی برای رفع نیاز معلولان و جانبازان اتفاق خوبی است که امیدواریم در آینده هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی رشد و توسعه پیدا کند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi