شناسه خبر : 50951
سه شنبه 23 آذر 1395 , 13:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد!

معاون اول رئیس‌جمهور گفت قرارداد ساخت 10 فروند کشتی با کره جنوبی مربوط به 8 سال پیش است. در همین حال شرکت کره‌ای می‌گوید قرارداد مذکور، قرارداد جدید است و موجب نجات این شرکت از بحران اقتصادی و خطر بزرگ افت تقاضا می‌شود.
قرارداد با شرکت کره‌ای هیوندای با اعتراض محافل داخلی و شرکت‌های تولید‌کننده مواجه شده بود که تصریح می‌کردند قدرت تولید این کشتی‌ها در داخل وجود دارد اما دولت فرصت‌های شغلی را در کشور نابود کرده و در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دهد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به موضوع قرارداد کشتی‌سازی با شرکت کره‌ای، خاطرنشان کرد: این قرارداد مربوط به سال 2008 است. در آن زمان بیش از 25 درصد از مبلغ قرارداد به شرکت کره‌ای پرداخت شد و پس از آن به دلیل تحریم‌ها امکان پرداخت مابقی مبلغ قرارداد فراهم نشد و چون این شرکت کره‌ای، ساخت کشتی را آغاز کرده بود علیه ایران شکایت و ادعای خسارت کرد و اخیرا پس از توافق برجام مذاکرات جدیدی با این شرکت انجام شد و مقرر گردید این شرکت از شکایت خود صرف‌نظر کند و خوشبختانه پذیرفته شد که با کاهش 25 درصدی در مبلغ اجرا شود.
در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال از قول شرکت هیوندای نوشت: اولین ثبت سفارش ایران از زمان برچیده شدن تحریم‌های ایران است. این قرارداد 700 میلیون دلاری به منظور ساخت 10 فروند کشتی برای ایران است.
وال استریت ژورنال افزود: این قرارداد بسیار مورد استقبال شرکت «هیوندای» و سایر کارخانه‌های کشتی‌سازی کره قرار گرفته است که با مشکل جدی افت تقاضا روبرو هستند. این معضل برای شرکت هیوندای بس عظیم‌تر است و عرضه آن 30 درصد بیشتر از تقاضاست. بر همین اساس این شرکت به چاره‌اندیشی برای رفع مشکل برآمده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi