شناسه خبر : 51304
سه شنبه 14 دي 1395 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران در دوره تحریم به پیشرفت‌های بزرگ دست یافته است


شبکه 5 تلویزیون فرانسه گفت ایران با وجود تحریم‌های گسترده، به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی در زمینه علوم و فنون مختلف نائل آمده است.
این شبکه اعلام کرد: ایران در سال‌های ا‌خیر با تحریم‌های اقتصادی سخت مواجه بوده است اما در مقابل در بسیاری زمینه‌ها از جمله حوزه دریایی، فضایی، فن‌آوری نانو و همچنین پزشکی دستاوردهای فراوانی داشته است.
این اقدامات نشان می‌دهد سال‌‌ها تحریم کشورهای غربی علیه ایران نه تنها عزم دانشمندان این کشور را سست نکرده بلکه عزم آنها را برای رسیدن به قله‌های دانش راسخ‌تر کرده است.
شبکه پنج تلویزیون فرانسه در ادامه گزارش خود درباره اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران، به بررسی وضع بهداشت و سلامت می‌پردازد و برای تهیه گزارش خود در این باره به بیمارستان شریعتی می‌رود.
گزارشگر این شبکه می‌گوید: پزشکان ایرانی توانسته‌اند با استفاده از سلول‌های بنیادی بسیاری از بیماری‌های کشنده را درمان کنند.
در سایه پیوند سلول‌های بنیادی موجود در سلول‌های مغز استخوان امکان زنده ماندن در برخی بیماری‌ها مانند سرطان خون از 15 درصد به بیش از 60 درصد افزایش یافته است.
شگفت‌انگیز است که اعمال تحریم‌های غرب سبب شده تا ایران از نظر علوم پزشکی خیلی خوب پیشرفت کند و جایگاه مهمی در جهان به خود اختصاص دهد.
دکتر قوام‌زاده (رئیس پژوهشکده هماتولوژی آنکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان شریعتی) که نه تنها ایرانیان، بلکه جهان پزشکی به وی افتخار می‌کند، تنها در سال گذشته 445 پیوند سلول‌های مغز استخوان در بیمارستان شریعتی انجام داد.
تنها یک بیمارستان در جهان یعنی بیمارستان سیائل در ایالت واشنگتن آمریکا توانسته است عملکردی بهتر از بیمارستان شریعتی در این زمینه داشته باشد.
دو سال پیش دکتر قوام‌زاده به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه سلول‌های بنیادی در آمریکا به عنوان بهترین پژوهشگر جهان معرفی شد.
همه شواهد و قرائن نشان می‌‌دهد ایران تلاش می‌کند به نیرو محرکه تولید علم در جهان تبدیل شود.
در ادامه این گزارش آمده است: آنچه ایران را به پای میز مذاکره کشاند، اقتصاد نفت‌محور این کشور بود. یعنی می‌توان گفت که پاشنه آشیل ایران، اقتصاد مبتنی بر نفت این کشور است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi